ROSELLA-CONFORT ACÚSTIC 5è

El curs passat els alumnes de l’ actual 5è vàrem realitzar un treball sobre el confort acústic

Aquest curs hem pensat que era interessant continuar amb aquesta línea, per això hem organitzat una activitat on hi ha participat tota l´ escola.

Aquesta, va consistir en organitzar-nos en petits grups per anar a les diferents classes  a presentar un Power Point i  proposar el joc “Nivell de so”

Aquest joc consisteix en esbrinar, a partir d´imatges de diferents indrets de l´escola  i d´ un mural  on es poden visualitzar diferents nivells de volum de so, quin nivell és el més adequat per cada situació.

A totes les aules es va participar molt i ho van fer molt bé.  Ara, el nostre objectiu és que tothom prengui més consciència i aplicar-ho sistemàticament per tal de continuar millorant el Confort Acústic a l’escola.

01-re02-re

Un grup d’alumnes de cinquè,  van presentar aquesta activitat el divendres 3 de novembre a la trobada de la Xarxa d’Escoles per la Sostenibilitat de Terrassa (XEST)

img-20161104-wa0001

Publicat dins de General | Deixa un comentari

OCU salud.- MEDIR EL RUIDO

La revista “OCU salud” d’abril/maig 2016, ha publicat  aquest  interessant estudi de fiabilitat de les diferents aplicacions per a smartphones que realitzen medicions de soroll.

Aquestes aplicacions poden ser una primera eina a utilitzar a l’hora de poder disposar de dades aproximades de nivell de soroll però caldrà tenir en compte que els resultats poden estar per sota dels que mesuraria un sonòmetre ben calibrat.

PDF complet: Medir ruido

MEDIR RUIDO ocu

 

 

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

29 d’abril de 2015.- ESCOLA ROSELLA

POSIT DIA MUNDIAL SENSE SOROLLabril2015

A l’escola Rosella de Viladecavalls, com cada any celebrem el Dia Internacional de Conscienciació vers el Soroll. Aquest any tenim un programa amb novetats molt interessants.

Podeu veure més fotografies d’algunes de les activitats una vegada realitzades, clicant la icona de cada apartat.

camera, electronics, multimedia, photo, photography, picture icon

Imagen1 Els alumnes de tercer, aprofitant que han treballat la seva localitat, han elaborat un mapa de sons de Viladecavalls que presentaran als seus companys de l’escola mitjançant unes exposicions orals.  Per la tarda, realitzen la presentació del MAPA SONOR a la biblioteca Pere Calders.

 

IMG_0573 -1re

IMG_0576Are

camera, electronics, multimedia, photo, photography, picture icon

Imagen1També han fet un “XIUXIUEJADOR DE POEMES” i estan encantats de fer-lo servir al pati de primària i a les classes d’ Educació Infantil recitant el poema que cadascú s’ha inventat en relació al tema de la natura.


xiuxiuejador de poemes

 

 xiuxiuejador 1 (16)re

camera, electronics, multimedia, photo, photography, picture icon

Imagen1 Els alumnes de Cicle Inicial realitzen una activitat d’audició musical amb una instrumentista d’ARPA que també ofereix un concert durant l’estona del migdia als mestres de l’escola.

IMG_0553-2re

camera, electronics, multimedia, photo, photography, picture icon

Imagen1 A les aules dels alumnes més grans es parla també de la campanya que promou l’ Organització Mundial de la Salut “Escuchar sin riesgos”. S’imprimeixen  els cartells i es pengen per l’escola.

Escoltar sense risc

Imagen1 Es participa en l’activitat que organitza el Departament de Medi Ambient  amb mesures a l’escola i també informant i convidant via e-mail a les famílies a fer-ho.

Publicat dins de General | Etiquetat com a , , | Deixa un comentari

29 d’ abril de 2015: MAPA DE SOROLL DE CATALUNYA

POSIT DIA MUNDIAL SENSE SOROLLabril2015

emoticono1re Amb motiu del dia internacional de conscienciació vers el soroll, el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, promou realitzar una fotografia acústica del territori català amb la participació de ciutadans voluntaris que desitgin participar en les mesures de so amb els seus telèfons mòbils.

A continuació podeu veure un vídeo explicatiu de com realitzar les mesures:


emoticono1reTambé podeu consultar el pdf amb la informació detallada clicant damunt de la imatge:


 

blog so i soroll 29 abril 2015

 

emoticono1reTota la informació de l’activitat la podeu trobar a la web de Medi Ambient i Sostenibilitat:  http://mediambient.gencat.cat

 

emoticono1reA MÉS: 

Podeu accedir a la següent notícia del diari LA VANGUARDIA clicant damunt de la imatge:

Captura de 2015-04-13 18:17:12

 

 

 

Publicat dins de General | Etiquetat com a , , | 1 comentari

CARTA A “EL PERIÓDICO” DE L’EVA MILLET

Molt interessant el punt de vista de la periodista Eva Millet respecte a la diferent manera d’actuar a l’hora de protegir als nens d’agents externs que poden perjudicar als òrgans dels sentits.

Si cliqueu damunt de la imatge accedireu a l’article sencer de El Periódico

Captura de 2015-04-13 18:06:25

Publicat dins de General | Etiquetat com a , , | Deixa un comentari

OMS: “ESCUCHAR SIN RIESGOS”

L’OMS (Organització Mundial de la Salut), ha publicat un estudi sobre el perill de les pèrdues d’audició que comporten les pràctiques d’escoltar amb un volum elevat a través de dispositius electrònics i auriculars amb assiduïtat.

A continuació podeu accedir a la notícia ampliada de LA VANGUARDIA i també als enllaços de la web de l’OMS des d’on us podeu descarregar el material per treballar el tema.

 

Escoltar sense risc

Jueves, 19 de marzo 2015

La Vanguardia.com

Sanidad

Más de 1.100 millones de jóvenes, en riesgo de sufrir pérdidas de audición

Las prácticas inseguras de escucha, como usar dispositivos electrónicos y auriculares reiteradamente, la causa, según la OMS

Más de 1.100 millones de jóvenes, en riesgo de sufrir pérdidas de audición

Muchos jóvenes, en serio riesgo de perder audición, según advierte la OMS GYI

 (Article complet)


 

Enllaços OMS:

1-ESCUCHAR SIN RIESGOS

2- INFORMACIONS I CONSELLS

3- PÒSTERS

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

“EDUCAR EN EL ASOMBRO”

EDUCAR
Catherine L’Ecuyer, INVESTIGADORA I DIVULGADORA DE TEMES EDUCATIUS, reflexiona en el seu llibre “Educar en el asombro” sobre les conseqüències de la immersió de nens i joves en activitats i aprenentatges basats en la hiperestimulació i que, segons diu, els minva la capacitat d’observar, admirar, reflexionar i interioritzar. Assegura que els horaris laborals s’haurien d’adequar als de l’escola per facilitar una suficient atenció familiar al temps i els ritmes naturals dels fills.

Sinopsis

¿Cómo educar en un mundo frenético e hiperexigente?
¿Cómo conseguir que un niño, y luego un adolescente, actúe con ilusión, sea capaz de estar quieto observando con calma lo que le rodea, piense antes de actuar y esté motivado para aprender sin miedo al esfuerzo? Los niños de los últimos veinte años viven en un entorno cada vez más frenético y exigente, que por un lado ha hecho la tarea de educar más compleja, y por otro, los ha alejado de lo esencial. Vemos necesario para su futuro éxito programarlos para un sinfín de actividades que, poco a poco, les están apartando del ocio de siempre, del juego libre, de la naturaleza, del silencio, de la belleza. Su vida se ha convertido en una verdadera carrera para quemar etapas, lo que les aleja cada vez más de su propia naturaleza, de su inocencia, de sus ritmos, de su sentido del misterio. Muchos niños se están perdiendo lo mejor de la vida: descubrir el mundo, adentrarse en la realidad. Un ruido ensordecedor acalla sus preguntas, las estridentes pantallas interrumpen el aprendizaje lento de todo lo maravilloso que hay que descubrir por primera vez”

Font: LinkedIn
Si seguimos permitiendo que nuestros niños sean incapaces de inventar, de asombrarse y de descubrir, de gestionar su propio tiempo…, estamos abonando el terreno para unos adultos poco responsables y muy conformistas, acostumbrados a funcionar por las actividades que les programan los demás y nada familiarizados con la paciencia, la calma y el tan necesario “silencio interior”.
“Con tanta estimulación, tanta invasión de ruidos ajenos, ahogamos el asombro necesario para que el niño y luego el adolescente puedan interiorizar los aprendizajes, profundizar en los conocimientos, escuchar, acoger, estar atentos a las necesidades ajenas, mirar a los ojos, pensar en las consecuencias de sus acciones, discernir, ponderar, reflexionar sobre el sentido de lo que se hace…Para dar marcha atrás , este niño o este adolescente debe reencontrarse con el silencio.”

A continuació podeu consultar enllaços que en parlen del tema:


1- Catalunya Radio: Educar en la sorpresa


 2- ara.cat.- Entrevista d’en Carles Capdevila 


 3- Blog d’en Jorge Quintana

Educar en el asombro, una bomba atómica contra nuestro sistema educativo y nuestros valores como padres

2. El necesario SILENCIO y la lucha contra la SOBREESTIMULACIÓN. Otra idea básica para L’Ecuyer es que los padres del Siglo XXI no trabajamos suficiente en el silencio. Y no acostumbramos a los niños a que permanezcan callados e incluso a que se aburran. Ese aburrimiento es lo que generará nuevas ideas, aventuras surgidas de su imaginación.

 4- LA VANGUARDIA.COM

La Contra de La Vanguardia

 5-Blog personal de l’autora:

Apego & Asombro

Publicat dins de General, slow | Deixa un comentari

UN MINUT PER A LA MEDITACIÓ

Pot ser un bon començament…

Publicat dins de General | Deixa un comentari

ULERTUZ “Control de ruido en las aulas”

Nueva imagen (7)


emoticono1re

 


3 de FEBRER de 2015.-

Foto ponència Bilbao2

 

Finalment, la Jornada del dia 31 de gener, malgrat el mal temps, es va celebrar amb èxit. Totes les ponències van ser molt interessants i l’acollida per part de les persones d’Ulertuz va ser excepcional en tot moment. L’Àngels Torres i jo mateixa (Cesca), estem molt agraïdes per les atencions i el caliu que vam trobar a Bilbao.

A continuació podeu enllaçar amb la informació de la web de l’associació: http://ulertuz.org/jornada-sobre-el-control-del-ruido-en-las-aulas/

jornada Bilbao2

 


7 de GENER de 2015.- 

L’associació Ulertuz www.ulertuz.org (Asociación de Familias, Amigos y Amigas de niños y niñas sordas de Bizkaia) ha organitzat a Bilbao una jornada de sensibilització vers  el soroll adreçada als professionals de l’educació.  

Es celebrarà el dia 31 de gener i l’escola Rosella ha estat convidada a presentar una ponència sobre el tema.

A continuació podeu accedir al tríptic de la jornada clicant damunt la imatge.


Nueva imagen (6)

Publicat dins de General | Deixa un comentari

OCELLS i SOROLL EN ELS AEROPORTS

Interessant article que parla de com el soroll dels aeroports contribueix directament a modificar els horaris i comportament dels ocells que hi viuen a prop

La Vanguardia.com 10/12/2014

“Los pájaros que viven cerca de los aeropuertos madrugan más

Investigadores del CSIC descubren que las aves adelantan su despertar para reducir el tiempo durante el que su canto se ve acallado por el ruido de los aviones … (article complet)

Informació ampliada de bbc:

http://www.bbc.co.uk/mundo/noticias/2014/

Herrerillo

Publicat dins de General | Etiquetat com a , , | Deixa un comentari