Curiositats

BENVINGUTS I BENVINGUDES DE NOU FAMÍLIA!!!!
CURS 16-17
MAIG 2017:
Aquest mes una mica tard però arriba!!!
Aquests tres vídeos són d’una mateixa peça musical “El clar de lluna de Debussy” però en musicograma. I què és un misicograma??? Doncs una manera gràfica de plasmar les cançons, audicions o peces musicals. De musicograma n’hi ha de molts tipus!!! Aquí us en deixem tres de la mateixa peça musical i els tres ben diferents. Quin us agrada més??? Per què???



ABRIL 2017:
Aquest mes d’abril…
… una versió de l’All of my.
Us suggereixo fer un joc: escoltar-la sense visualitzar les imatges i intentar desxifrar quants instruments hi surten i després sorprendre-us mirant-lo.
Ho heu fet???

MARÇ 2017:
Aquest mes de març…
… un vídeo de dansa, però de dansa contemporània.
Aquesta companyia: Great Plains Pictures treballen amb el cos d’aquesta manera… Què us sembla???

FEBRER 2017:
El Cor de Mans Blanques és l’agrupació capdavantera del Programa d’Educació Especial (PEE) del Sistema Nacional d’Orquestres i Cors Juvenils i Infantils de Veneçuela. Aquest programa va ser creat en 1995 pel mestre José Antonio Abreu, amb l’objectiu principal d’integrar a la vida quotidiana i a les activitats artístiques, a nens, joves i adults amb capacitats físiques compromeses i amb necessitats educatives especials, tenint a la música com a eina del desenvolupament i la inclusió.
La majoria de les persones del coro se’ls anomena comúnment “sordos profundos”. D’altres, no poden veure o estàn diagnosticats de “sindromes variats”.

GENER 2017:
Comencem l’any amb força i ganes, però amb una reflexió que a l’escola ja la vàrem iniciar a finals del 2016.
Nosaltres hem passat unes vacances plenes d’alegria, festa, regals, amor i PAU. No tothom pot dir el mateix i per aquest motiu i molts altres tenim molt que agrair.
Les curiositats d’aquest mes són per a reflexionar-hi molt i molt. Espero amb gran delit els vostres comentaris.
Molt bon any 2017 ple d’amor, pau, llibertat i felicitat.
COM PLORA EL MAR:
Joan Dausà ha compost aquesta música per la campanya de “Casa nostra, casa vostra”, per sensibilitzar i mobilitzar-nos.
Imatge de previsualització de YouTube
ANUNCI: EL VIATGE DE LA TEVA VIDA:
Imatge de previsualització de YouTube
DESEMBRE:
Aquestes cançons seran les nostres escollides per aquest Nadal:
PAÍS BLANC (CdA Pau Casals)
Imatge de previsualització de YouTube


NADAL AL TEU COSTAT (Antoni Tolmos)
Imatge de previsualització de YouTube

NOVEMBRE:
Aquesta curiositat és per gaudir visualment i sonorament d’un treball d’equip…
… coneixeu a algú???
Imatge de previsualització de YouTube
OCTUBRE:Txarango és un grup que té el reggae com a eix vertebral, que també beu del dub, el latin o el pop i barreja ritmes jamaicans, rock i sonoritats llatines. El grup que s’endinsen en un imaginari vinculat al món del circ i del clown.
El grup de suport de Cures Pal·liatives Pediàtriques han fet un vídeo molt bonic per explicar un projecte.
Parlem-ne.

SETEMBRE:
Un curs més comencen a prendre vida les aules, i el bloc de música de la nostra escola comença a bullir.
Segurament que moltes i molts de vosaltres durant l’estiu ha marxat de vacances, i potser algunes i alguns de vosaltres potser heu anat a la platja…
… el que no sé és si havíeu vist mai fer percussió dins de l’aigua.
Si mai ho heu vist dir-vos que teniu molta sort, però si no ho heu vist mai, avui i aquí teniu la possibilitat de veure-ho.
Aquest vídeo de la 1a curiositat del curs és de Vanuatu, una república al sud de l’oceà Pacífic.
Gaudiu d’aquesta interpretació:
Imatge de previsualització de YouTube

JUNY:
Aquest mes de juny una curiositat ben especial, ja que no és un vídeo com la majoria de vegades. Aquest més, coma última curiositat de curs i perquè durant l’estiu en pugueu gaudí… un joc anomenat INCREDIBOX, amb 4 nivells que ens regala la Laia, la nostra practicant de música que aquest curs hem tingut. Gràcies Laia per les teves aportacions.
INCREDIBOX!!!!
MAIG:
Aquest mes una màquina ben especial que ens regala la Gabriela.
Que me’n dieu???
Imatge de previsualització de YouTube
ABRIL:
Aquest mes d’abril un vídeo espectacular per veure les possibilitats de moviment que té el nostre cos si es treballa. Aquest noi és Fik-Shun, un campió mundial de dansa.
Què us sembla???
Imatge de previsualització de YouTube

MARÇ:
Escolteu aquest noi, el qual amb la seva veu interpreta tots els instruments d’una banda de rock.
Rolling In The Deep – A Cappella!!!
Imatge de previsualització de YouTube
FEBRER:
Aquesta és una curiositat que ens regala l’Imma Aresté. Fixeu-vos amb les possibilitats dels triangles!!!
Imatge de previsualització de YouTube
GENER:
L’important no és allò material que els diferents personatges màgics dels Nadals ens han portat sinó el bé que ens ho hem passat.
Aquest vídeo n’és un bon exemple.
Molt bona entrada d’any a tothom.
Imatge de previsualització de YouTube
DESEMBRE:
Aquest mes una curiositat per pensar. És un dels anuncis més vistos a Europa i el més vist a Alemanya. La música és molt bonica i el pes emocional del vídeo…

Imatge de previsualització de YouTube

NOVEMBRE:

Aquest més un vídeo ben curiós. Calen ben poques paraules per a entendre’l, només cal mirar-lo i gaudir.
Dir-vos que l’autor d’aquesta música és: Ólafur Arnalds – Ljósið

Imatge de previsualització de YouTube

OCTUBRE:

Aquest més un grup ben curiós, “Pentatonix”. Un grup de quatre nois i una noia que poden fer coses tan espectaculars amb la veu com aquestes. Penseu que tot el que fan ho fan a Kapella (sense cap altre instrument que la pròpia veu).  Què us sembla???

Imatge de previsualització de YouTube Imatge de previsualització de YouTube

SETEMBRE:

Un curs més comença amb energia, i bons moments que ens esperen durant tot el curs. De ben segur que tenim una colla de moments màgics per explicar-nos. Jo també n’he tingut molts.

Aquest inici de curs m’agradaria tenir un moment per poder parlar d’accions i col·laboracions que hagueu pogut fer. Per això us deixo aquest vídeo titulat “Cadena de favores”

Imatge de previsualització de YouTube

 

JUNY:

DEPARAMO: Miguel Deparamo, és un noi de Granada que ha format un grup de música ben sigular, unint taules de mescla, amb bateries, saxos, violins, piano, veus… i el resultat sonor ens el regala el Mario de sisè.

Imatge de previsualització de YouTube

MAIG:

Aquest mes la curiositat arriba una mica tard però…
… el vídeo s’ho val. Aquesta curiositat és una cursa competitiva de qui pot tocar l’instrument d’una manera més inversemblant.  A la fi el treball en equip dóna el seu fruit.
Gràcies Noèlia (tutora de P4) per la teva aportació a les curiositats.

ABRIL:

LOVE HAS NO LABELS Una pantalla gegant de rajos X situada a Santa Mònica (Califòrnia) va reunir desenes de persones. Darrere d’aquesta pantalla hi havia dues persones besant-se, abraçant-se, ballant… però els espectadors només podien veure els seus esquelets, sense cap pista sobre què s’amagava darrere. La sorpresa arribava quan es descobria que les parelles eren de persones del mateix sexe, de diferent raça, de diferents religions, d’edat avançada, etc.

‘Abans que res, tots som humans. És temps d’abraçar la diversitat. Cal deixar les etiquetes a un costat, en nom de l’amor’ és el que proclamava ‘Love Have no Labels’ (L’amor no té etiquetes), aquesta campanya contra la discriminació.

Imatge de previsualització de YouTube

MARÇ:

Per aquest mes hem escollit una nova manera d’enregistrar: un “playing for change”. La cançó és collida ha estat “Guantanamera” que és una cançó cubana concretament de l’Havana plena de simbolisme.

Imatge de previsualització de YouTube

FEBRER:

Aquest mes percussió corporal!!!
Hi ha un munt de grups i personatges que treballen aquesta tècnica. Aquest trimestre us faig la proposta de crear alguna cosa en percussió corporal. Us deixo algun exemple per donar idees…
… podrem assolir aquest repte???

TEH PERCUSSION SHOW:
Imatge de previsualització de YouTube

JACK SAVORETTI “NOT WORTHY”
Imatge de previsualització de YouTube

MARXA RADETZKY
Imatge de previsualització de YouTube

MAYUMANÀ
Imatge de previsualització de YouTube

GENER:

Aquest any nou 2015, us volem compartir una cançó mol especial que serveix per a regalar PETONS!!!!!

Imatge de previsualització de YouTube

NOVEMBRE I DESEMBRE:

Tots i totes sabem que amb l’ajuda de la música podem fer realitat molts somnis.

Us engresquem que aquest Nadal feliciteu les festes amb música, amb una nova cançó de David Melgar (música) i Gibert d’Artze (lletra), creada des del Camp d’Aprenentatge Pau Casals. El Nadal també és un bon moment per recordar la importància de la música en l’educació dels nostres alumnes. Els mateixos autors de Mirall de Pau i Obre els ulls han composat la nadala “Somiem tots junts”.

Imatge de previsualització de YouTube

LLETRA

SOMIEM TOTS JUNTS

SOMIEM TOTS JUNTS (base instrumental)

OCTUBRE:

Aquest curs escolar el començarem visualitzant un vídeo que, el curs passat ja voltava per la biblioteca però, té un especial interès per la vessant musical que hi podem trobar.
Aquesta vegada no expliquem res, visualitzeu-ho i després en parlem.

Imatge de previsualització de YouTube

SETEMBRE:

Sense paraules…

… QUE per a totes i a tots: QUALSEVOL NIT POT SORTIR EL SOL

Imatge de previsualització de YouTube

 

JUNY:

El  CdA Pau Casals des del Vendrell, ha tingut una brillant iniciativa. S’està duent a terme  un projecte participatiu entre tots els centres educatius de Catalunya que creiem que la música és un element importantíssim i bàsic per l’educació dels  nostres alumnes.

Es vol explicar al món, que estimem la música, que és indispensable pel nostre dia a dia, que ens acompanya en molts moments importants del la vida i volem que continuï sent indispensable en l’educació dels nostres infants.

Per aquest motiu el proper divendres 6 de juny a les 11 del matí tota l’escola cantarem  la cançó “Mirall de Pau” composada per l’ocasió, simultàniament amb la resta d’escoles i instituts de tot Catalunya.

Us deixem amb el vídeo fet per a l’ocasió i amb els enllaços per tal que, si voleu, us pugueu descarregar les músiques.

Imatge de previsualització de YouTube

Per descarregar l’arxiu feu click amb el botó de la dreta / descarregar arxiu enllaçat

  1. 1 Mirall De Pau Descarregar
  2. 2 Mirall de Pau (Base Instrumental) Descarregar

Esperem que us agradi.

MAIG:
Aquest mes de maig una curiositat per complementar la que us vam ensenyar al mes de març.
Els nens i nenes de CM i CS comencen a preparar polirítmies amb percussió corporal o amb altres objectes que faran d’instruments. Quan tinguem els resultats ja us els mostrarem però de moment…
… un exemple més de percussió amb elements quotidians: “Jugant a bàsquet i… treballant a la cuina”
Imatge de previsualització de YouTube

ABRIL:
Aquest mes una curiositat que té molts anys. És la història de dues illes, l’Illa de la Simfonia i l’Illa del Jazz. Dues illes que des de sempre havien viscut en gran discòrdia però… un fet extraordinari succeeix:

Imatge de previsualització de YouTube

MARÇ:
Saps què són capaços de fer 6 percussionistes en un apartament!!!!! Meravelles musicals què me’n dieu????
Imatge de previsualització de YouTube

FEBRER:
Aquest mes us oferim l’evolució històrica de la música en menys de 5 minuts. Bé, gairebé l’evolució de la música en el darrer segle.
Quants temes heu reconegut????
Imatge de previsualització de YouTube

GENER:
Aquest mes de gener us presentem una nova tècnica barrejant dues de les moltes arts que treballem a l’escola: l’art plàstica i la música.
La unió d’aquestes dues tècniques dona nom a el “Music painting”:
En aquest vídeo podreu sentir una cançó titulada: “Lacrime di Giulietta” de Matteo Negrin i podrem fer una de les coses més difícils que pot fer un lector de partitures, seguir una partitura a dues veus.
Sou capaços de seguir la melodia de la guitarra, que és la que està escrita en el 2n pentagrama???
Imatge de previsualització de YouTube

DESEMBRE:

S’apropen les Festes de Nadal i amb elles les espectaculars decoracions lluminoses que molts cops ens trobem en grans ciutats. Aquest mes des del bloc de música us volem oferir un espectacle lluminós de dansa. Són uns dansaires que ballen amb uns vestits lluminosos que, ficats en un escenari on tot és fosc es poden aconseguir coses com aquestes!!!!

Per cert, saps com s’aconsegueixen aquests efectes???
Esperem els teus comentaris a l’article que hi ha al teu curs.
Imatge de previsualització de YouTube

I com que és Nadal des del bloc de música un petit regal lluminós!!! Un joc titulat: Light Up The Christmas Tree és un divertit joc de Nadal online que consisteix a encendre els llums de l’arbre de Nadal, connectant tots els cables i les bombetes.
Cliqueu a la imatge per jugar, heu d’esperar que es carregui i se us obrirà la imatge en gran. Desprès cliqueu a play game i start. Alerta amb el temps!

joc-de-nadal-2

NOVEMBRE.
Aquest passar mes, concretament el dia 22 d’octubre, es va celebrar el 40è aniversari de la mort d’un dels mestres violoncelistes més grans que ha existit mai, un violoncel·lista català, concretament del Vendrell anomenat Pau Casals.

Que qui era Pau Casals????
Clica al dibuix per conèixer-lo:

Pau Casals va viure i viatjar arreu del món fent molts concerts; cada vegada en acabar-ne un, interpretava la cançó popular catalana El cant dels ocells coma mostra de bellesa, amor i llibertat. Escolta El cant dels ocells interpretat per Pau Casals.
Imatge de previsualització de YouTube

Considerat el millor violoncel·lista del món de la seva època, viatjà pertot arreu fent concerts. En els seus concerts volia comunicar sempre la pau i la germanor entre els homes i, per fer-ho, se servia de la música, ja que és un llenguatge universal.

“I’am a catalan”

Així comença el discurs que va fer Pau Casals el 1971 en motiu de l’estrena de l’Himne de les Nacions Unides:
Imatge de previsualització de YouTube

Ara pots jugar amb en Pau Casals.

OCTUBRE.
De vegades, tot passejant pel carrer et pots trobar anuncis com aquest. Anuncis promocionals plens de música i molt bona música. Es potent oi???
A veure qui és el primer que em diu quina peça és i qui fou el compositor???

Imatge de previsualització de YouTube

SETEMBRE.
Aquest curs escolar 2013-2014 el volem començar amb una curiositat melòdica. Més que una curiositat us proposem escoltar, gaudir i cantar una de les cançons més boniques, senzilles i delicades que va interpretar Loius Armstrong: WHAT A WONDERFUL WORLD.

La versió que escoltareu és una versió escollida per donar-vos la benvinguda i mantenir el caràcter optimista i esperançador de la cançó. Cal que valorem les senzilleses de la vida i des del bloc de música us encoratjo a que sigueu molt feliços aquest curs que comença avui.

A més a més us proposem que la cantem tots i totes aprofitant aquesta versió en karaoke.
Per cert. Aquí teniu la lletra i…

… què us sembla si l’analitzem per saber realment què diu???

I see trees of green,
Red roses too.
I see them bloom
For me and for you.
And I think to myself,
What a wonderful world.

I see skies of blue,
And clouds of white.
The bright blessed day,
The dark sacred night.
And I think to myself,
What a wonderful world.

The colors of the rainbow
So pretty in the sky,
Are also on the faces
Of people going by.
I see friends shaking hands
Saying how do you do.
They’re really saying
I love you.

I hear babies cry,
I watch them grow.
They’ll learn much more
Than I’ll never know.
And I think to myself,
What a wonderful world.
Yes, I think to myself
What a wonderful world.

Imatge de previsualització de YouTube

MAIG.
Aquest mes una curiositat feta amb ombres. Genial no??? Què n’opines??? T’agrada la història?? T’agrada el muntatge fet???

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

A més a més us volem informar que:
Com cada estiu, l’Orfeó Lleidatà posa en marxa el casal d’expressió artística Estiuart. Hem dit com cada estiu? No! Enguany, l’Estiuart es renova de dalt a baix. Els nens i nenes a partir de 3 anys que hi participin organitzaran una autèntica festa major.

Que es noti que s’ha acabat l’escola i tenim ganes de gresca: a l’Estiuart organitzem una festa major. No hi faltarà de res: capgrossos, balls, teatre, cançons, jocs, cercavila, batucada… Fomentar l’expressió i la creativitat natural dels nens i nenes a través de l’art pot ser molt divertit, sobretot si al professorat especialitzat de l’Orfeó Lleidatà s’hi sumen artistes convidats que aporten una espurna de creativitat a un programa pensat per a que els dies de juliol els hi passin volant als més petits.

Si voleu més informació cliqueu sobre la imatge.
Orfeó

ABRIL.
Aquest mes, com que ja estem a la primavera treballarem una de les peces més famoses de la història: L’allegro de la Primavera (Quatre estacions) de Vivaldi.

Però… per què a la curiositat???
Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

Mireu aquest quintet i escolteu com interpreten a kapella la música del vídeo anterior.

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

MARÇ.
Un parell de curiositats enviades per dos alumnes de la nostra escola. Són dos vídeos on podem apreciar les habilitats de dos nens i una nena de 5 anys. Us imagineu un nen o una nena de la classe dels caragols fent alguna cosa com aquestes???

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video. Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

FEBRER
Aquest mes un vídeo molt especial de dansa i moviment.
Aquestes 21 ballarines són totes sordmudes, compten amb l’ajut dels senyals de les monitores de les quatre cantonades de l’escenari.Aquestes extraordinàries artistes fan un espectacle visual increïble.
Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

GENER
Primer de tot molt bon any 2013 per a tots i totes!!! Esperem i desitgem que tots els propòsits d’any nou se us compleixin!!!
Aquest mes us presento una curiositat que, un cop més, la Imma Aresté la compartit amb mi.
Hi ha gent admirable que dedica el seu temps lliure a fer coses fascinants com aquesta. Què us sembla???
Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

DESEMBRE
Aquest mes un parell de curiositats.
La primera és una curiositat per a reflexionar. No és musical però, ja que estem a l’últim mes de l’any i de ben segur que de cara al nou any entrant ens proposarem millorar alguna cosa potser estaria bé millorar en certes actituds per no haver d’acabar apadrinant als infants del nostre país.
Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

L’altra sí que és un vídeo musical, aquests vídeos só simplement per gaudir i aprendre la cançó.
Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.
Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

NOVEMBRE
La curiositat d’aquest mes ve d’una plataforma musical anomenada Musinetwork. Mireu i gaudiu de, la música per a què?

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

OCTUBRE
La segona curiositat d’aquest curs és una audició de música celta del grup irlandès The Corrs.

La música celta és música tradicional d’Irlanda, Escòcia i el nord de l’Estat Espanyol, entre altres. Utilitzen sobretot instruments com la gaita, el whistle, el bodhrán, el violí o la flauta travessera.


TIN WHISTLE (flauta irlandesa)tinwhistle

UILLEANN PIPE (gaita irlandesa)uilleann

BODHRÁN (tambor irlandès)bodhran

Imatge de previsualització de YouTube

 

 

 

 

 

 

MUSICOGRAMA

Seguiu els follets marcant la pulsació i fixeu-vos en els intruments que interpreten la música en cada frase musical.

Imatge de previsualització de YouTube

 

No obstant si us agrada i trobeu algun company o companya ni que sigui a l’altra punta del planeta amb el qual pugueu interpretar aquesta cançó …

Imatge de previsualització de YouTube

Us presento la primera curiositat d’aquest nou curs escolar 2012 2013.
SETEMBRE.
Aquesta curiositat ens l’ofereix un grup anomenat Stringfever, un grup americà que ha sabut innovar amb instruments de corda fregada però electrònics!!!! Havíeu vist mai un violoncel, o violins electrònics??? Sís, sí, instruments com el violoncel o el violí però sense caixa de ressonància i connectats a la corrent elèctrica per tal que el so s’amplifiqui. Fixa’t-hi bé i digues què et sembla.
El primer és una peça mítica el “Bolero de Ravel” interpretada amb un sol instrument (un xel·lo electrònic) però per quatre intèrprets.

Imatge de previsualització de YouTube

El segon és un recull de diferents peces interpretades per un quartet de corda electrònica!!!

Imatge de previsualització de YouTube
JUNY
Aquest més una curiositat per a reflexionar. És bonic pensar que el món és diferent i que gràcies a aquest fet és tan interessant. Tots som diferents i cal que el nostre medi en el qual vivim estigui preparat per a atendre a tothom sigui com sigui i vingui d’on vingui. Per aconseguir això l’escola hi pot contribuir molt.
Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

MAIG
Aquest mes una curiositat que m’ha enviat la tutora dels nens i nenes de P3, la Imma Aresté.
El 1747 J.S. Bach va composar l’Ofrena musical” i concretament l’anomenat “Cànon del crac”. Per què???
No us vull anunciar res més només que mireu el curiosa que és aquesta curiositat i que digueu la vostra a l’article creat en el vostre curs.
A veure qui sap explicar què carai passa en aquesta peça???
Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

ABRIL
Aquest mes una curiositat un xic diferent i especial.
Es tracta d’un joc musical relacionat amb els instruments de l’orquestra.
A finals d’aquest passat trimestre tota la primària, poc o molt, vam poder escoltar alguna audició amb instruments de l’orquestra, ja sigui a l’Auditori o bé a la nostra pròpia escola.
En aquest joc, anomenat orchestra, heu de reconéixer el timbre dels instruments que formen una orquestra. Cliqueu a la imatge i se us obrirà una nova finestra. Per començar a jugar, heu de prèmer play, després start i reconèixer el so de l’instrument que sona. Si l’endevineu se us col.locarà dins de l’escenari. Per continuar amb el següent instrument , cliqueu next.
SORT!!!!

Joc de l'orquestra
MARÇ.
La curiositat d’aquet més ens l’aporta el Martí Bordes de 4t. Ens presenta un noi que fa els “openings” d’ algunes series com els Simpsons.
Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

O bé d’algunes pel·lícules com “Missió Impossible”
Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

FEBRER:
Aquestes curiositats d’aquest mes són una mica diferent ja que no les he escollides jo sinó que són tres curiositats triades per tres alumnes de l’escola.
La primera l’ha triat el Max, algú seria capaç de ballar d’aquesta manera???
Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.
La segona l’ha escollit la Sara Palau, no us perdeu el final del vídeo. Algú sabria imitar a aquesta noia??
Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.
La tercera ens la presenta el Martí Farré, és un enregistrament d’uns sona a un lloc de Lleida, sabeu quin és???
Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.
GENER:
Primer que tot blocaires us he de desitjar una molt bona entrada d’any i us he de demanar diculpes per no haver estat més ràpid penjant la curiositat d’aquest mes. No obstant això crec que ha estat bé no penjar-la abans ja que un alumne de l’escola, el Marc Blasi, avui mateix m’ha enviat una proposta de curiositat i us la vull presentar.
És una bona manera de veure els fruits d’un treball en equip. Una cançó magnífica i molt ben interpretada amb un parell d’instruments: la veu i una guitarra. El resultat: aquest magnífic treball cooperatiu.
Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

DESEMBRE:
Un any més arriben les festes de Nadal, uns dies molt especials per estar amb amics, familiars i gent estimada.
Aquí us deixo unes quantes cançons nadalenques amb diferents idiomes. Quina us ha agradat més???
MOLT BON NADAL FAMÍLIA!!!!!

Castellà:
Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.
Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

Anglès:
Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

Francès:
Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

Català:
Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.
Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

 

NOVEMBRE
Rebent correus de companys de feina, en una escola de Sitges han realitzat un treball sobre l’obertura de Guillerm Tell, una òpera de Rossini. El resultat ha estat aquest vídeo. Us proposo que, des de casa, intenteu percudir aquesta obertura amb els ritmes que us proposen i, si no disposeu dels instruments que aconsellen… utilitzeu la vostra imaginació.
Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.
OCTUBRE
Aquest mes un regal, un regal com el que els joves que interpreten el vídeo d’aquest més fan. Regals com aquests són els que fan falta més. Tan de bo sigueu uns dels afortunats i afortunades que gaudeixen de regals com aquests en el seu dia a dia. Tan de bo les persones a qui més estimeu us facin regals com aquests.
Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.
SETEMBRE:

Us llenço la primera curiositat d’aquest curs 2011/2012.

M onejant per la xarxa he trobat una colla de vídeos amb portuguès  sobre cançonetes infantils. Són cançons que es poden cantar amb karaoke i molt divertidetes.

Us proposo que les escoltem totes i en triem un parell per cantar-les durant aquest mes.

Tot i que són en una llengua diferent a la nostra veureu que s’entenen força ja que l’arrel del portuguès i el català són la mateixa.

MOLT BON INICI DE CURS AMICS!!!

ATIREI O PAU NO GATO

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

O SAPO NÃO LAVA O PÉ

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

GALINHA PINTADINHA

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

PINTINHO AMARELINHIO

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

FORMIGUINHA

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

CÃO AMIGO

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

COELHINHO

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

BORBOLETINHA

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

JUNY:

L’aniversari, tots els aniversaris són importants per aquell qui els fa i per les persones que els envolen i les estimen. Per això aquest mes dues cançons per felicitar l’aniversari de tothom que durant el curs i durant l’any el celebra d’una manera o bé d’una altra.

La primera cançó ens la presenten els catalans: “Avui paella”.

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

La segona, els catalans “Manel”. Escolta la lletra i a veure si saps quines paraules hi falten.

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

Els llums s’han apagat, han tret el pastís,

aplaudien els pares, els tiets i els amics

tots alhora, agrupats en un únic crit,

“que demani un desig, que demani un desig”.

I tu, nerviosa, com sempre que et toca ser el centre d’atenció,

has fixat els ulls en un punt imprecís del menjador

un segon, dos segons, tres segons, quatre i cinc.

Els teus ulls cavalcaven buscant un desig,

les espelmes cremaven i alguns dels amics

t’enfocaven amb càmeres de retratar,

una veu

comentava “ai,

que guapa està”

i jo, en el fons, m’acabava el culet de la copa

decidit

a trobar un raconet adequat per fer-me petit, petit.

Del tamany d’una mosca, del tamany d’un mosquit. Per un cop empetitit,

sota els tamborets

i la taula allargada pels dos cavallets,

fer-me pas amb prudència per un entramat

de sabates d’hivern,

de confeti aixafat, i esprintar maleint la llargada dels meus nous passets

i amagar-me entre un tap de suro

i la paret

just a temps que no em mengi el collons de gatet. I escalar les sanefes, del teu vestit

i falcar el peu esquerre en un descosit

i arribar-te a l’espatlla i seure en un botó

i agafar un pelet d’aire i, amb un saltiró, enganxar-te un cabell i impulsar-me en un últim salt final

i accedir al teu desig travessant la paret del llagrimal.

Ara un peu! Ara un braç! Ara el tors! Ara el cap!

I ja dins del desig veure si hi ha bon ambient,

repartir unes targetes, ser amable amb la gent i amb maneres de jove discret i educat

presentar els meus respectes a l’autoritat,

escoltar amb atenció batalletes curioses,

als més vells,

fer-me fotos gracioses amb altres il·lustres viatgers

i amb un home amb corbata que no sé qui és. I en el núvol de somnis

que tens a l’abast

i entre d’altres que ho sento, però ja mai viuràs,

detectar un caminet, que m’allunyi del grup

o una ombreta tranquil·la on,

desapercebut, estirar-me una estona i per fi, relaxar-me

celebrant

el plaer indescriptible

que és estar amb tu,

avui que et fas, gran,

mentre a fora de l’ull les espelmes es van apagant.

TERESA

Els llums s’han apagat, l’aula ha quedat recollida,

recordes el xivarri de mestres, infants, amics…

tot ha quedat a les fosques i tu, amb un sol pensament:

“Els millors desitjos per una època nova i diferent”.

I tu, nerviosa, com sempre que arriba un canvi important a la teva vida,

has fixat els ulls en un punt imprecís del parvulari

un segon, dos segons, tres segons, quatre i cinc.

Els teus ulls cavalcaven en un pensament,

tots a fora esperaven i alguns dels amics

t’enfocaven amb càmeres de retratar,

una veu

comentava “ai,

que guapa està”

i jo, en el fons, m’acabava el culet de l’ampolla

decidit

a trobar un raconet adequat per fer-me petit, petit.

Del tamany d’una mosca, del tamany d’un mosquit. Per un cop empetitit,

sota els bancs de pedra

la llargada increïble de tot l’emporxat,

fer-me pas amb prudència per un entramat

de sabates d’estiu,

i d’obstacles molt grans, i esprintar maleint la llargada dels meus nous passets

i amagar-me entre un tap de suro

i la paret

just a temps que no em mengi el “carai” de gatet. I escalar les sanefes, del teu vestit

i falcar el peu esquerre en un descosit

i arribar-te a l’espatlla i seure en un botó

i agafar un pelet d’aire i, amb un saltiró, enganxar-te un cabell i impulsar-me en un últim salt final

i accedir al teu desig travessant la paret del llagrimal.

Ara un peu! Ara un braç! Ara el tors! Ara el cap!

I ja dins del desig veure si hi ha bon ambient,

repartir unes targetes, ser amable amb la gent i amb maneres de jove discret i educat

presentar els meus respectes a l’autoritat,

escoltar amb atenció batalletes curioses,

als més vells,

fer-me fotos gracioses amb altres il·lustres viatgers

i amb un home amb corbata que no sé qui és. I en el núvol de somnis

que tens a l’abast

i entre d’altres que ho sento, però ja mai viuràs,

detectar un caminet, que m’allunyi del grup

o una ombreta tranquil·la on,

desapercebut, estirar-me una estona i per fi, relaxar-me

celebrant

el plaer indescriptible

que és estar amb tu,

avui que et fas, gran,

mentre a fora de l’ull les portes de l’escola es van allunyant.

MAIG:

Aquest mes uns quants jocs per anar fent durant tot aquest mes. Cada setmana en podem fer un, dos o els què vulguem.

DIBUIXA SONS: Utilitza la teva inspiració i creativitat. Allò que dibuixis es convertirà en sons.

JUGA AMB LES MANS: compon la teva pròpia composició rítmico-corporal!!!!

FES CANTAR ALS CAVALLS: Tú també pots ser el director i compositor d’una polifonia fins a quatre veus!!!

DJ: Juga a fer de Dj i gaudeix escoltant les teves pròpies composicions.

 

ABRIL:

Aquest mes la curiositat ens la proposen una colla de nens de tercer de l’escola. Buscant per la xarxa han trobat un vídeo d’un nen prodigi que, amb tant sols quatre anys toca la bateria com un autèntic professional!!!

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

MARÇ:

La curiositat d’aquest mes és impressionant. Un nen de tan sols tres anys dirigint el 4t moviment de la 5a  simfonia de Beethoven. De ben segur que serà un prodigi d’aquí uns quants anys.

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

FEBRER: Aquest mes un vídeo amb una peça màgica. aquest vídeo ens fa pensar i reflexionar sobre com n’és d’important i de descriptiva la música a les nostres vides. ens pot evocar records, sentiments, emocions…

Mireu, mireu:

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

GENER: Un lip dub (o bé lipdub, en català: doblatge labial)

És un tipus de vídeo que combina sincronització labial i doblatge d’àudio per fer un vídeo de música. Es fa filmant una successió contínua, i sense talls, d’individus o de grups que vocalitzen de manera que sincronitzen els llavis amb la lletra d’una cançó que escolten des d’una font aliena, com ara un àudio enregistrat en un enginy d’àudio mòbil; és a dir, els participants canten un tros de la cançó fins que són substituïts in situ per un altre participant que continua per on anava l’anterior participant, i així successivament, fins el final de la cançó. Posteriorment, s’edita la gravació resultant afegint l’àudio original de la cançó a la pista d’àudio del vídeo final.

Si bé s’assemblen als vídeos de música senzills, sovint comporten força preparació prèvia i s’elaboren de forma meticulosa.

Aquest mes uns lip dubs especials, el primer és un lip dub en el qual hi participen una petita part de la comunitat educativa del nostre centre, alguns pares i mares i alumnes.

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

El segon lipdub és un petit regal de Nadal dels companys i companues de l’Escola Pràctiques I: Cliqueu aquí

El tercer lip dub és un exemple d’un poble unit per una mateixa causa:

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

El quart lip dub un exemple més d’unitat de poble.

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

28 comentaris a “Curiositats

  1. Pingback: Som petits grans músics » Blog Archive » Curiositat de setembre

  2. Pingback: CURIOSITAT: Setembre | Som petits grans músics

  3. Pingback: Curiositat d’octubre | Som petits grans músics

  4. Gerard jo crec que la curiositat de que es vajin juntant tanta gent amb un instrument es molt guai i esta molt ben montat

  5. Pingback: CURIOSITAT DEL MES DE DESEMBRE | Som petits grans músics

  6. Pingback: CURIOSITAT: es de gener | Som petits grans músics

  7. Pingback: Curiositat del mes de febrer. | Som petits grans músics

  8. Hola soc la Martina de 4t .Ha sigut molt divertit i original a tota la familia ens ha encantat.

  9. el de la barba ere el greu i el deles ulleres ere el agut la noia ere la mes aguda i el noi ros ere el segon greu ares pelegri

  10. Pingback: CURIOSITAT DEL MES | Som petits grans músics

  11. Pingback: CURIOSITAT DEL MES DE MAIG | Som petits grans músics

  12. Hola sóc el David Anghel de 2n i m’ha agradat el joc de mans perque quan surtia la noia que surt damunt de la taula i els nois que feien el joc de mans es ficaven molt feliços. I també em va agradar el mirall de pau perque és una cançó que no la cantem i és una cançó molt bonica. També, m’ha agradat la música de nadal perque m’agraden les cançons amb inglés.També em va sorpendre un noi que escrivia lletres com do re mi super ràpit. I m’han encantat uns nois que feien bàsquet però feien música amb la pilota de bàsquet i va ser molt guay i feien molts trucs i a mi lo que més em va deixar voca badat va ser com se la pasaven totes les pilotes.
    Hi també uns nois que entraven a una casa i agafaven utencilis de cuina i feien música.

  13. Pingback: CURIOSITAT D’ABRIL | Som petits grans músics

  14. Pingback: CURIOSITAT DEL MES DE MAIG | Som petits grans músics

  15. Hola Gerard soclaBlanca de 4rt.He vist el video de el mes de Març.Es molt bonica i divertida!!!!!
    Ho podriam probar un dia a la classe de musica????

  16. Hola Gerard.Soc la Blanca de 4rt.
    He vist els videos que feiem algun moviment amb el cos mentre deiem alguna frase.
    Jo he rigut molt i es molt divertit. Tinc al cap les frases LA TORTUGA ES MOLT LENTA. TUU T’EN VAS A PARIS. LA BLAU TE UNA REGADORA DE COLOR VERD. JO TINC UN TAMBOR BANANA BANANA,LA PAULA VEU LA TELE…
    Adeu!!!! Gracies!!!!

  17. Hola Gerard soc la Blanca de 5è .
    He vist el video que ens vas ensenyar amb la meva mare i li ha agradat molt!!!!!! Però es molt trist.
    Nosaltres som molt fans de Txarango i aquesta cançó ens agrada molt.
    Adéu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  18. Hola sóc la Júlia Barrera de 4t.
    M’ha agradat molt la curiositat del mes de novembre perquè anaven molt cordinats i m’agrada molt la percussio corporal.
    Ah, i ho fas molt bé Gerard .

  19. Hola soc l’Albert de 6è. penso que les dos cançons serán molt xules i que aquest Nadal será lo mes guai.
    BON NADAL

  20. Hola soc l’ Andrea de 6è .Voldria dir que la curiositat del mes de novembre es super divertida, a mes que m’ he fixat que surt el Gerard (el professor de música), jo el tornaria a veure mil vegades però crec que es millor quedar-se amb el primer sentiment, jo estaria super contenta que les curiositats del altres mesos siguin com aquesta una abraçada.
    Andrea.

  21. Hola Gerard. Soc la Blanca de 5è.
    He estat mirant els 2 videos ja que nosaltres no va poder triar la cançó a mi m’agraden les 2.
    Espero que tornem a practicar la cançó de NADAL AL TEU COSTAT, lo unic que no sè gaire es la part amb angles, pero li dire a l’Anna d’angles que estem fent un tros de canço amb angles, avere si ens ajuda.
    ADUEU!!!!!

  22. Hola soc l’Alba de 4t i tinc moltes ganes de que cantar la canso de nadal alteu costat es molt bonica una abraçada ADEU!!!!!
    Alba.

  23. Hola Gerard soc l’Ares p de 4t una pregunta de que servirá la canço mira com plora el mar ??? bueno la meva opinio de la canço es que es molt de tristesa i si vols que la cantem no se per a mi la meva opinió es que no la trovo molt normal i tanta tristesa a mi no m’agrada sols et volia dir aixo adeu !!!!!!!!

  24. Hola Gerard !!! Aquella canço de com plora el Mar Es molt bonica i a mi em va fer molta pena els nens refugiats que s’entenen que anar a un altre país

  25. Hola Gerard, el primer dia que vaig escoltar la canço em vaig sentir tant trist que casi em fico a plorar. Però al mateix temps diu coses molt boniques i la música m’agrada molt. M’agrada saber el que pasa al mon però penso que pasen masa coses dolentes i es bonic saber que hi ha persones que ajuden als refugiats. Gràcies

  26. Aquestes cançons fan molta pena perque aixó està passant de veritat, m’agradaria que els proxims videos que ens ensenyessis no fossin tant tristos.

  27. Hola sóc la Júlia B . de 4t .
    Totes les curiositats son molt boniques .
    M ‘ ha agradat el concert del cor de manos blancas perqué m ‘ha ensenyat que la musica pot arribar a tothom
    ADEU !!!!!!!!!!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *