UNITATS DE MESURA

Actualment, a matemàtiques estem estudiant diferents unitats de mesura: unitats de capacitat, de pes i de longitud. Estem repassant el que són i estem aprenent a passar d’una unitat a una altra.

Per tal d’experimentar de manera més vivencial el que és cadascuna, a l’aula vam fer activitats de manipulació amb metres i diferents recipients com xeringues, potets de xarop, ampolles,… A partir de les unitats més petites, vam anar construint les més grans.

Aquí teniu les fotos del que vam fer:

FOTOS ACTIVITAT

LA LLUM. PRÀCTICA 1

LA LLUM: la refracció i reflexió. Per entendre millor aquests fenòmens, hem anat al laboratori i hem fet dos experiments.

• La moneda que puja. Hem posat una moneda al fons d’un recipient i l’hem  anat omplint amb aigua. La moneda semblava ocupar un lloc diferent, semblava que surés.
  • 3 monedes que són més. Hem col·locat 3 monedes en un recipient ple d’aigua. En vèiem més de 3 monedes.

Podeu mirar les fotografies. També hi ha algun vídeo.

Cliqueu aquí

Publicat dins de General | 6 comentaris

EDUCACIÓ VIAL

Aquí teniu les fotografies de la sessió d’educació vial que vam realitzar a l’escola.

Clicar aquí

25 COSES A FER AQUESTA PRIMAVERA

VISITA AL PARLAMENT

El passat dijous 13 de març, els alumnes de 5è vam visitar el parlament de Catalunya. Quan vam arribar vam fer una gimcana pel Parc de la Ciutadella que consistia en trobar edificis i estàtues seguint instruccions i un plànol. A les 12h vam visitar el parlament. Vàrem fer l’activitat “soc diputat” que prèviament vam treballar a l’escola. Per acabar la visita vam anar a la sala de plens on seuen els diputats.

Fotografies

LA DIVISIÓ DE DUES XIFRES

SI CLIQUEU AQUEST ENLLAÇ TROBAREU ELS PASSOS PER FER LA DIVISIÓ DE DUES XIFRES. ESPERO QUE US AJUDI.

cartell_explicatiu_divisio_dues_xifres

BALL DE CARNESTOLTES

Aquí teniu les fotografies i videos de la setmana de Carnestoltes. Aquestes, com són fotos de festes, es publiquen a la pàgina web de l’escola.

VISITA DE L’ANNA CLARIANA

El passat dimecres, ens va visitar l’Anna Clariana, il·lustradora del llibre “un secret a les butxaques”. Conèixer a la il·lustradora d’un llibre va ser una experiència fantàstica. Va ser una activitat molt dinàmica i tan maca … D’una manera molt original, l’Anna ens va fer viure com comença la seva feina d’il·lustrar un llibre, ens va fer participar a tots i va dibuixar davant nostre un dels dibuixos del llibre; semblava tan fàcil… la nostra expressió era d’admiració en veure que bé dibuixa l’Anna. Al final de la sessió, li vam fer moltes preguntes sobre la seva professió i ens va signar el llibre. Un record meravellós.

Anna, gràcies per tot el que vam gaudir i aprendre.

Alumnes de 5è de l’escola Sot del Camp

Aquí teniu una mostra de l’activitat

Publicat dins de General | 3 comentaris

TREBALL ELS PARCS NATURALS DE CATALUNYA

Aquí teniu l’enllaç de la web per a realitzar el treball dels parcs naturals. Recordeu que el podeu fer amb ordinador o amb bolígraf, però amb bona presentació.

Publicat dins de General | 4 comentaris

PREGÓ CARNESTOLTES