LA HISTÒRIA DE BEN A PROP

20170302_131339

Els alumnes de 3r i 4t d ‘ESO del nostre centre han rebut la visita dels Manaies de Blanes que els han fet una classe pràctica d’ Història.

Els han ensenyat com era l’exèrcit romà: vestimenta, armes, tàctiques.

Prèviament, a classe d’història, ambdós cursos van preparar amb la seva professora la visita i van realitzar un seguit d’activitats per conèixer els aspectes més importants de l’exèrcit romà: reclutament, organització de les tropes, formació d’un campament, armes més utilitzades, funcions de l’exèrcit (construcció vies, romanització…), maquinària bèl·lica, tàctiques, etc.

Alhora, els alumnes de la matèria optativa de 4t d’ ESO de Lingua Latina van preparar el tema a classe i van treballar tot el vocabulari referit a l’exèrcit en llatí: exercitus Romanus, milites Romani, castra, gladio, testudo…

MILES ET EXERCITUS ROMANUS

Professors i alumnes volem agrair als Manaies de Blanes la seva dedicació i el seu temps per acostar-nos de ben a prop la història. Moltes gràcies.

Aquest és el link on podreu trobar les fotografies de la visita: