Mostra tots els articles de CONXITA

VITRALLS GÒTICS

A 2n d ‘ESO hem acabat el curs treballant l’art gòtic.  El nostre últim projecte de comprensió a Socials ha estat el de convertir les finestres de les nostres aules en autèntics vitralls gòtics com si les nostres classes fossin una catedral medieval.

Hem deixat volar la nostra imaginació i la nostra creativitat i aquest ha estat el resultat.

 

“L’ escriptura és la pintura de la veu”, Voltaire

Els de 1r d’ ESO hem realitzat el projecte de comprensió sobre l’escriptura al llarg del segon i tercer trimestre.

Hem conegut la invenció de l’escriptura i les diverses fases per les que ha passat.

Vam començar fent tauletes d’argila com les de l’antiga Mesopotàmia en escriptura cuneïforme.

Després vam fer el nostre propi papir i vam escriure utilitzant els jeroglífics egipcis.

I hem acabat escrivint frases en llatí tal com ho feien els antics romans: sobre tauletes de cera amb punxons, amb plomes i càlams amb tinta.

 

PELS DÉUS DE L’OLIMP!

PROJECTE DE COMPRENSIÓ

  1. Farem grups cooperatius de 3 persones.
  2. Se us assignarà un mite diferent a cada grup:
  3. Demèter i el rapte de Persèfone
  4. Prometeu: la creació de l’home, el robatori del foc i el càstig a Prometeu
  5. El rapte d’Europa
  6. Orfeu i Eurídice
  7. Pandora: la creació de la dona i la caixa de Pandora
  8. Eco i Narcís
  9. Pigmalió
  10. Hèrcules i el lleó de Nemea
  11. Èdip i l’esfinx de Tebes
  12. Teseu i el Minotaures al laberint de Creta
  13. Perseu i la Medusa
  14. Ulisses i les sirenes
  15. Bel·lerofont i la Quimera
  16. Hèrcules i la Hidra de Lerma
  17. Jàson i el velló d’or
  18. El cavall de Troia
  19. El naixement d’Hèrcules i l’odi d’Hera: les serps
  20. Hèrcules i el gos Cèrber

 

  1. Amb l’ajuda de l’Ipad buscareu la informació sobre el vostre mite i en fareu un resum detallat a la vostra llibreta de Socials.
  2. A la llibreta d’Anglès fareu l’esborrany dels diàlegs, bafarades i informació que posareu en anglès al vostre còmic.
  3. Fareu l’esbós del vostre còmic en un full DIN A-3.
  4. Sobre una cartolina, dibuixareu i pintareu el vostre còmic en el que haureu de tenir en compte:
  • Mínim vuit vinyetes.
  • Text en anglès
  • Mínim quatre tipus de plans
  • Mínim tres onomatopeies
  • Lliure format de les vinyetes
  • Diversitat de bafarades
  • Adaptació fidedigna del mite
  1. Avaluació: A partir de l’observació a classe, cada dia els equips obtindran una nota del seu treball a l’aula. Al finalitzar el còmic, cada professor avaluarà els aspectes demanats de la seva assignatura.

LA BLANES MEDIEVAL

Els alumnes de 2n d’ESO vam sortir “de passeig” per Blanes per descobrir els racons i indrets medievals de la nostra vila.

La nostra professora ens va fer la descoberta de la història medieval. Vam passejar pel perímetre que feia la muralla medieval de Blanes i vam anar descobrint, coneixent i comentant els llocs més històrics i emblemàtics del nostre municipi: el portal de mar, les antigues muralles, la font gòtica, el palau dels Vescomtes de Cabrera i la Parròquia Santa Maria de Blanes.

 

ROMÀNIC: EL MISTERI DE LA CRIPTA PINTADA

PROJECTE DE COMPRENSIÓ                                                                                  SOCIALS 2n ESO

ART ROMÀNIC

Entre els segles XI i XIII es va desenvolupar a gran part d’Europa el Romànic. La gran importància de la religió a la societat medieval va fer que l’art fos essencialment religiós. L’estil romànic decorava les esglésies amb escultures i pintures de caràcter religiós, que explicaven al poble els fets sagrats de la Bíblia. Al món medieval, la immensa majoria de la població era analfabeta. Les imatges es van convertir en llibres on els cristians podien llegir i aprendre sobre la religió.

Ens convertirem en “artesans” del Romànic i decorarem la nostra església amb una finalitat didàctica.

  1. Formarem grups cooperatius de quatre persones.
  2. Amb l’ajuda de l’Ipad, buscarem un passatge de la Bíblia: www.biblija.net
  3. En guardarem una còpia per imprimir-la després en format word.
  4. Llegirem el passatge escollit a classe amb el grup cooperatiu.
  5. Amb l’ajuda del llibre de Socials buscareu informació sobre com era la pintura i escultura romànica: poc realista, molta simbologia, figures frontals, poc expressives…
  6. Començarem a pensar i a fer a la llibreta de Socials l’esborrany dels dibuixos que farem per representar de forma gràfica el nostre passatge, perquè la població analfabeta el pugui entendre.
  7. Pensarem i decidirem on volem fer la nostra pintura o escultura.

Si és una pintura la podem fer: sobre el mur d’una església, a l’ absis, sobre taules (taula), a les miniatures dels llibres…

Si és una escultura la podem fer: en el capitell d’una columna, en el timpà de la portalada d’una església, a l’altar…

  1. Sobre una cartolina gran, dibuixareu i pintareu els dibuixos que representin el vostre passatge escollit de la Bíblia.
  2. Retallareu o li donareu a la cartolina la forma que vosaltres desitgeu: capitell, absis…

 

Projecte de comprensió: EGIPTE

Amb els alumnes de 1r d’ESO hem realitzat un projecte de comprensió sobre l’antic Egipte.

En grups cooperatius hem descobert, investigat i conegut més aspectes d’aquesta antiga civilització tan apassionat de la Història Antiga.

Activitats que hem realitzat:

  1. En grups cooperatius ens ha tocat a l’atzar un tema:
  • La momificació
  • Les piràmides
  • Els temples
  • La societat
  • Els déus
  • El judici d’ Osiris
  • Els faraons
  • El riu Nil i les collites
  • Els escribes i els jeroglífics

 

  1. A la llibreta, cada membre del grup, ha fet una investigació i recerca amb l’ajuda de l ‘Ipad i del llibre de Socials.
  2. Quan ja hem tingut tota la informació recollida, hem decidit què expliquem i de quina manera ho expliquem. Ho hem apuntat tot a la llibreta de l’assignatura.
  3. Hem fet dibuixos i manualitats per acompanyar les nostres explicacions. Aquí ha entrat  la nostra imaginació i creativitat.
  4. Un cop hem tingut els dibuixos fets i el text redactat i escrit de les explicacions que volem fer, ho he gravat sobre una taula prèviament folrada amb una cartolina de color.
  5. Hem editat el vídeo a classe d’ Informàtica amb l’ajuda del professor Jaume.
  6. Els hem projectat i vist tots a classe de Socials.
  7. Hem fet una coavaluació i autoavaluació amb una rúbrica per avaluar la feina dels companys i la nostra mateixa.

Aquí en teniu una primera mostra:

ELS FARAONS: https://youtu.be/2JaaFItu2L0

ELS TEMPLES D’EGIPTE: : https://youtu.be/ogc2lP39WQ0

LES PIRÀMIDES: https://youtu.be/8KOj97EHp1g

LA MOMIFICACIÓ: https://youtu.be/yWCD0M0RdkI

PAPIR i JEROGLÍFICS

Continuant amb el nostre projecte sobre l’origen de l’escriptura a la Història, avui ens hem traslladat a l’antic Egipte.

Hem fet el nostre propi papir i, després, ens hem convertit en escribes egípcis per un dia i hem escrit els nostres noms en escriptura jeroglífica.

Ens ho hem passat molt bé i estem aprenem de forma dinàmica i pràctica els diferents tipus d’escriptura utilitzats al llarg de la Història.

Propera parada, la Grècia clássica…

ESCRIPTURA CUNEÏFORME

Els de 1r ESO hem treballat a classe de Socials l’aparició de l’escriptura l’any 3000 a.C.

I per tal de conèixer bé com era aquella escriptura que va aparèixer a l’antiga Mesopotàmia hem fet les nostres pròpies tauletes amb escriptura cuneïforme.

Hi hem escrit els nostres noms i, val a dir, que no ha estat feina fàcil!