Monthly Archives: juny 2009

Exposició sobre els ibers

Els ibers són els pobles que habitaven a la Península Ibèrica abans de l’arribada dels romans. Concretament es trobaven a la zona del litoral mediterrani i actual Andalusia. A Catalunya hi ha molts poblats que ens han quedat d’aquella època i que es poden visitar, però ara a més al Museu Nacional d’Art de Catalunya podeu veure l’exposició: “Els íbers, cultura i moneda”. 

Museu Nacional d’Art de Catalunya

Els íbers, cultura i moneda

Home

Potser us sembla que el següent enllaç que us afegeixo no té relació amb les ciències socials, però no és així. Sí que és cert que no te gaire relació amb els darrers temes que hem tractat però sí amb el que hem treballat a Geografia (paisatges de la terra i formes de relleu). Aixi mateix és un tema estretament relacionat amb les ciències naturals. com podeu veure, doncs, les diferents matèries que estudieu estan relacionades entre sí, no són assignaturas aillades. Espero que veieu aquest video per a que prengueu consciència de la gran riquesa de flora, fauna i formes de relleu que presenta el nostre planeta i que cal conservar i no destruir com estem fent actualment. Alhora també podreu veure que la Terra no sempre ha estat igual i que s’han produït molts canvis climàtics i paisatgístics.

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/SWRHxh6XepM" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

 

Si des d’aquest enllaç no el podeu veure aneu a la següent adreça:

http://www.youtube.com/watch?v=SWRHxh6XepM

Tutankhamon ja ha arribat a Barcelona

Per fi després d’haver-ho repetit un munt de vegades al llarg de les darreres setmanes, ha arribat el gran dia: demà s’innaugura l’exposició sobre Tutankhamon. Ara sí podem veure la pàgina web amb tota la informació en català, anteriorment únicament estava disponible en anglès i alemany.

Tutankhamon

P.D: amb totes les activitats que us vaig proposant si us avorriu a l’estiu és perque voleu.

Comentaris sobre la webquest

Hola a tots/es

Us escric per a comentar-vos que estic corregint les webquest que m’havieu d’entregar ja fa uns dies, i que alguns no heu entregat fins avui, i la majòria són un desastre!! us vaig donar 10 dies per a fer-la tranquil·lament, us vaig oferir la possibilitat de venir a les hores de pati o algun dimecres a la tarda i no ho vau aprofitar.Únicament el grup del Carlos Carmona m’ho va entregar el dia que tocava i ben fet. La resta ho heu anat entregat en dies diferents i a més a mig fer, a qui no li falten les activitats, li falta la biografia (us recordo que l’activitat final era escriure una biografia sobre el personatge que havieu escollit). És per això que tots menys el grup del Carlos i l’Alejandra teniu la webquest suspesa, i us recordo que aquesta era la nota d’Egipte ja que no vam fer examen escrit. També us faig saber que això s’haurà de recuperar si voleu aprovar l’avaluació, així que ja us podeu possar mans a l’obra i repetir-la, del contrari haureu de fer un examen de recuperació.

Aquí teniu la pàgina d’internet on podeu trobar la webquest per començar a treballar. L’única diferència és que està en castellà en comptes de català.

http://www.santillana.es/recursos/contenidos/952/

Algú va escriure la biografia de Shenu, però no hi ha nom. A més falten les activitats que s’havien de fer durant la webquest i abans d’escriure la biografia final.

El Discobol al Museu arqueològic d’Alacant

Tal i com us he comentat aquest matí a classe, fins el dia 13 d’octubre tenim l’oportunitat de veure la meravellosa obra de l’escultor grec Miró, El Discobol, al Museu d’arqueologia d’Alacant. Aquesta escultura habitualment es troba al British Museum de Londres, però ara la tenim aquí a Espanya formant part d’una exposició temporal que porta per títol “La belleza del cuerpo”.

Aquí us afegeixo el link per a que pogueu entrar-hi i fer una ullada a les diferents obres que s’hi poden observar. També podreu entrar a un blog que han fet sobre el Discobol i aprendre moltes coses no només de l’obra de Miró, sino de les formes de vida dels grecs i els Jocs Olímpics.

Museu arqueològic d’Alacant

Blog del Discobol

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/x2PMQlc1AwE" width="425" height="350" wmode="transparent" /]