DISSABTE 9/06/2018- tarda

S’ha acabat el viatge! L’avió ha sortit amb ½ hora de retard per la vaga de controladors francesos. Hem passat el viatge escoltant música i fomentant la ludopatia entre comentaris sobre el destí de les deposicions fetes al vàter de l’avió, el no entendre perquè una senyora  jugava a l’escondite si ningú la buscava, dubtes sobre què passa si es cala el motor de l’avió, renecs pel retorn a la crua realitat, propostes deshonestes per no haver de fer el crèdit de síntesi de la setmana vinent i continuar la festa…

Finalment arribem al nostre destí

N’hi ha un que no ha parat fins que ha aconseguit entrar a la cabina del pilot… mireu-lo que content que està flipant amb els botonets!

Les famílies ens van haver d’esperar força temps i les maletes que no sortien… al sortir es van tornar a barrejar els sentiments d’enyorança pels amics fets i l’experiència i el retorn a la realitat amb les abraçades i petons dels germans, pares i mares.

El viatge s’ha acabat… però l’experiència romandrà als nostres cors i als nostres pensaments!

DISSABTE 9/06/2018 matí

Com un rellotge els espanyols hem estat el més puntuals, tant a l’esmorzar com al Lobby. Hi havia maletes que no es podien tancar…estaven a rebentar… Allà mateix ens hem acomiadat dels polonesos i moldaus i un altre cop s’han repetit les imatges d’ahir a la nit, gent plorant, agonitzant i desitjant quedant-se a viure a Slovakia per sempre. Maletes amunt, maletes avall, abraçades infinites, mirades que ho volien dir tot però no podien dir res, fotos i selfies de darrera hora, ulls vermells, intercanvi d’instagrams i facebooks… tot formant una aura melancòlica que no oblidarem mai mentre visquem…

Hem refet el viatge que ja sabem de memòria amb bus fins a Cracòvia amb les nostres estimades daneses… i el danès.  A l’autobús ens hem posat a jugar al PINTURILLO… mentre que d’altres escoltaven música, dormitaven i s’acurrucaven internacional i efusivament… si era el cas.En arribar a l’aeroport, ens hem acomiadat de les daneses i ha costat una mica “desenganxar-se”… La “teacher” d’elles, la Bodil, ha picat de mans i totes a formar!

Els profes han proposat si algú volia anar al centre de Cracòvia però tots hem decidit quedar-nos a l’aeroport….ara estem fent temps, jugant, menjant patates de “cartró”, fruita, xerrant, dormitant… n’hi ha que van desesperats buscant un endoll…

DIVENDRES 8/06/2018 vespre

A la nit vam fer una activitat molt xula. Primer vam fer unes fotos de grup amb els companys i els teachers. Mireu quanta gent!

Després vam sortir tots a fer una barbacoa al costat del camp d’esports. Salxitxes fetes a la brasa, algunes potser massa “xurrascades”, cogombres, patates, tomàquets, pebrots, ketchup i mostassa…tot molt bo i divertit.

Quan es va fer fosc ens vam reunir al costat del CAMP FIRE, van treure les guitarres i vam començar a cantar, d’altres van preferir jugar a la pista… de lluny vam veure com una de les nostres va deixar assegut un polonès amb una finta de bàsquet, je, je…L’Edu es va posar a tocar la guitarra tot acompanyant les holandeses que ho cantaven tot, per acomiadar-se del playing guitar & singing songs vam cantar la cançó del viatge: “Perfect”, aquí les llàgrimes començaven a sortir sense avisar! Aleshores va arribar el moment que ens havia promès el Roman “Barbakoawsky”… els letons  i els holandesos marxaven en bus i havien d’estar tota la nit de viatge… els vam anar a acomiadar i efectivament… molta gent es va posar a plorar de forma incontrolada. Abraçades, petons i arrumacos a lot!

Aquí teniu el protagonista d’un dels crits de la setmana: Huliooooo!

Va ser molt emocionant. Les emocions estaven a flor de pell i ningú volia anar-se a dormir… vam acomiadar els austríacs que marxaven molt d’hora al matí  i finalment vam rendir-nos i vam anar cadascú a la seva habitació… més o menys…

DIVENDRES 8/06/2018 tarda

El darrer dia d’activitats de tarda ens proposen fer Board Games amb la Penélope, Hiking amb en Jordy, Sushi Workshop amb la Jillian, Rock Art amb l’Auguste, Rollercoaster (Sports) amb en Carter, Stomp+Domino amb en Jeff o el Trip to castle que s’ha de pagar 2’5. Un parell s’han quedat fent sushi i  per ser la primera vegada que en feien els hi va quedar prou bé i prou bo!

Uns altres els hi van anul·lar els esports i van estar practicant billar i un grupet de set van anar amb l’Edu a visitar el  Castell  medieval d’Stará Lubovna i va ser molt interessant tot i que anava plovent de tant en tant. Hi havia parts molt ben conservades i petites exposicions amb ordre cronològic des de l’any 1000 fins a finals del S.XX. Vam veure túnels, armadures, carruatges, corones reials i fins i tot vam descobrir que Alfonso XIII, rei d’Espanya, havia estat relacionat amb el castell. Tal i com hem anat veient els Slovacs també són molt creients i hi havia una sala dedicada a Maria, la mare de Déu.

Quan vam arribar a l’Hotel ja ens van avisar que havíem d’anar fent la maleta ja que al matí havíem de sortir d’hora i tothom havia d’estar al Lobby a les 9:00… sense excuses!

DIVENDRES 8/06/2018 – matí

Ja estem a divendres, això s’acaba nois… avui l’organització ha preparat un CHALLENGE, que consisteix en reptes de tot tipus: Lletrejar (to spell)  frases en english un per un! La cara dels participants era un poema… i això que les frases eren prou assequibles: I LIKE THIS PROJECT, WE WANT THE PIZZA PARTY,…, trobar les lletres que falten, construir paraules a partir de diverses lletres, fer “sentadilles” tots a l’hora, estirar-se a terra i passar-se un globus amb el peus, dues persones havien de transportar una pilota de tennis només amb l’esquena, una de les més divertides ha estat cantar durant cinc segons una cançó… un representant de cada equip i anaven canviant, no sabies quan et podia tocar… una de les nostres ha quedat tercera! Gairebé dues hores de repte que s’han passat en un moment…

Al final els “teachers” també feien reptes i els diversos grups havien de jugar-se punts tot dient si aconseguirien el repte o el fallarien.

Després de tot el ball de punts MINUSTHREE or PLUSFIVE ha guanyat el grup B2  HOT POTATOES i han aconseguit que tot el grup pugui menjar PIZZA sense pagar ni un euro!

DIJOUS 7/06/2018 – vespre

Hem arribat super tard a l’hotel, però ens hem posat el pijama i hem tirat cap a la Conference room a veure una MOVIE… Tothom ha baixat edredons, coixins i s’han posat a veure-la, al cap d’una estona han començat a desfilar…sembla que no ha agradat gaire… Hi ha dues noies que tenien gana i s’han jalat una hamburger la mar de bé!

Hi ha una noia que s’ha “fostiat” del verb “fostiar-se” que no cal explicar gaire… ella i el seu mòbil! S’han vist corregudes pel Lobby darrera d’una xancla…  S’ha escoltat “Give me five” i ¿Què passa? de forma incontrolada… Algunes s’han divertit amb les joguines dels peques.

La nit acaba i hi ha una processó de nens i nenes que surten de la sala, algunes amb els ulls humits d’haver plorat d’emoció després de la peli, era un drama…

Ara toca el ritual de cada nit, el Sr. Román “Vigilowsky” fa la ronda acompanyat d’alguns teachers de guàrdia i van passejant pels passadissos fins ben entrada la nit. Si escolten massa sidral a una habitació truquen i demanen silenci “Be quiet, please”. A vegades pregunten el nom de les persones per assegurar-se que cadascú està a la seva habitació amb el seu roommate i no deu persones per habitació menjant pizza…

DIJOUS 7/06/2018 – tarda

Quina calor que fa! Al migdia ens hem acostat a un caixer i la Laura i l’Edu han canviat euros per “Zloties”. Després ens han donat la consigna de trobar-nos a les 17:30 a un lloc de la plaça. Ens hem separat en diversos grups. Uns han anat a menjar al Restaurant tradicional polonès de tota la vida…”KFC”… han trigat a servir les hamburgueses i alguna estava freda i no era la que havia demanat, però s’han comunicat perfectament  i han menjat! Altres hem anat a un KEBAB (també molt tradicional de Polònia…) i  estava molt bo però res comparat amb el de Canovelles City. Després de dinar la majoria hem anat a comprar souvenirs i tonteries que no serveixen per res però fan contents als pares, avis i germans… així saben que hem estat pensant en ells. Altres han preferit fer una volta per la ciutat i dormir al costat del riu la tradicional “Siesta VIP Polonesa”. Que bé que es dorm al costat del riu!

L’Edu i la Laura han anat a l’hotel del diumenge per veure si havien trobat la jaqueta perduda que s’havia quedat en un armari…i efectivament al cap d’una estona l’han trobat en una bossa al magatzem!

Ara estem de camí cap a Stará Lubovna de nou, a l’aturada tècnica per fer “regar les plantes”… a que no endevineu a qui han hagut d’esperar més de 15’?…. Efectivament  els frankfurts no estaven a punt i un grupet d’espanyols amb molta gana han decidit que no marxaven si no tenien el seu Frankfurt. El “Frankfurt mana”!   Tothom s’ha hagut d’esperar a que sortissin. La cara del conductor era per fer un monòleg i la vergonya que ens han fet passar ha estat important. “Estos ninios…que poco viajados estan…aix…”

DIJOUS 7/06/2018 – matí

L’Edu i la Laura estan superorgullosos perquè ahir els teachers els van dir que els estudiants espanyols eren els que més anglès parlaven i es relacionaven amb els altres i no estaven parlant sempre entre ells en espanyol. També van dir que érem molt sociables i “friendly”

Avui ens hem llevat més d’hora i ja es va començant a acumular el cansament, a les 8 hem esmorzat amb una esgarrapada i hem agafat una bossa-pícnic per dinar i sopar… galetes, aigua amb gas i fruita per marxar cap a Cracòvia. Ara estem en camí acompanyats del grup de Dinamarca, les Austríaques i les de Moldòvia… tothom està una mica clapat… menys les moldaves que posen música tradicional amb un “Boom” a tope.

Ens hem trobat amb el guia al davant de l’hotel Sheraton “FiveStars” però no hem entrat… Durant dues hores ens ha portat per tot el centre històric, hem visitat els edificis més importants per fora i hem escoltat (alguns) les explicacions del guia. El guia era molt catxondo i sempre acabava les explicacions amb ironies i alabant la ciutat de Cracòvia i els polonesos. A la plaça principal ens ha explicat que a la 2ª guerra mundial tota la plaça estava plena de publicitat nazi i també que històricament a les hores en punt sonaven les campanades i s’escoltava una trompeta que indicava quan s’obrien les portes i es tancaven.

DIMECRES 6/06/2018 – vespre

Ep! Atenció… després de 3 dies menjant arròs o puré de patata en forma de gelat amb carn i salsa…. avui hem endrapat una SuperHamburger amb patates, ketchup, maionesa, cogombre, ceba dolça, pebrots de diferents colors i formatge ratllat… un sopar genial per agafar forces… A les 19:00 hem vist els vídeos de presentació de cada país que ens van enviar ja fa temps, però  ara ja hem parlat amb els companys i els coneixem i fa gràcia tornar-los a veure. Quan han posat la nostra presentació  tothom ha aplaudit amb ganes…. i han cridat… QUÈ PASSA??? Som els “influencers” del Village! Després d’anar a ”xapa i pintura” s’han apagat els llums i ha començat “The mother of the parties”. Més de 100 adolescents and teachers de 8 paísos diferents suant i saltant amb la mateixa música. La Macarena, el Watch Me, Pitbull barrejat amb la Lambada, el waka-waka, el limbo, el Happy i d’altres cançons que no coneixíem de res..(per cert l’Edu i Laura ballaven com si estiguéssin a la festa del Pilar de Saragossa… com si no hi hagués demà…) Vam fer coreografies en línia que ens van ensenyar els profes nadius… són la BOMBA! El final va ser “We are the Champions” tots agafats de mans i el Sr. Román “Felipowsky” ens va gravar i vam acabar amb Perfect d’Ed Sheeran ballant agafadets… l’amor es palpava en l’ambient…

Quan va acabar la festa algunes espanyoles volien continuar… i els holandesos estaven disposats a anar amb elles  fins a INFINITO… o más allà!

DIMECRES 6/06/2018 – tarda

Després del dinar alguns alumnes han anat a la “Disco Room” a tocar el piano, i n’hi havia d’altres que encara menjaven. Ràpidament els alumnes s’han dirigit a les seves activitats de la tarda. Uns han anat a fer “Activity Sports” on nosaltres clarament som millors, altres han fet, “Bath Bomb” que consistia en fer bombes de bany…(ho diu el nom, Hulio) que els hi ha costat una mica, i també han fet Make Up que era maquillatge i s’ho han passat molt bé. La Laura Teacher ha estat donant voltes per totes les activitats fent fotos i no ha parat ni un sol moment! L’Edu i l’Alba ha anat a ballar Line Dance amb en Jeff i s’ho han passat “Bomb” i ara estem fent la ressenya que l’Edu no està fent una altra vegada (Jofre i Berta), ara mateix hem llegit les ressenyes dels dies passat, hem esclatat a riure!

Quan han acabat totes les activitats a fora el parc hem fet CIRC. Juggling amb pilotes, masses i anelles, diàbolos, plats xinesos, slack Line, saltar a la corda gegant, equilibris damunt d’un rodet i xanques… ha estat molt divertit!

Ara la Laura Teacher ha decidit anar a la swimming pool però vol estar sola… ho té clar!

Ens espera una nit animada…. avui toca DISCO INFERNO… ai, ai, ai…