La bruixa d’en Mixo i el mostre 2

Una vegada llegit el llibre i feta una tapa diferent, passem a comentar-lo amb algunes preguntes de comprensió. De tot plegat n’ hem fet un petit dossier.

Aquestes són:

  1. On vivia la bruixa d’ en Mixo ?
  2. Què li van demanar la gent del poble  a la bruixa?
  3. Com eren la bruixa i el seu gat en Mixo ?
  4. A on havia d’ anar la bruixa per  tenir el títol de bruixa?
  5. Co era l’ aula ?  Què hi havia ?
  6. Què va fer el robot ?Què va intentar la bruixa ? qui la va fer entrar ?
  7. Quins objetes li van donar a la bruixa quan va aprovar ?
  8. Què necessitava la bruixa per fer fóra el mostre del llac ?
  9. Qui va ser el voluntari per anar al llac? Què va passar quan el gat va arribar al centre del llac ?
  10. Completa . En Mixo va esperar que………………el rossinyol i aleshores el…. es va encalmar . Tots van estar…………………….

OPINÓ PERSONAL

 

La senyora Desastre

Títol: La senyora Desastre

Autor: Mabel Andreu

Il·lustradora : Mabel Piérola

Resum :La senyora Desastre ja ha fet 40 anys i ningú sap el seu nom, tots la coneixen com senyora Desastrei tots es riuen d’ ella. Sempre s’ oblida alguna cosa i arriba tard a la feina .treballa en una fàbrica de caramels i embolica  els caramels de taronja de color groc, amb el rosa els de menta . L’ encarregat de la fàbrica està molt empipat amb les seves badades.Viu en una casa amb  dos aprenents de mag i la casa està feta un desastre.Un dia tira sal als caramels  en lloc de sucre i l’ encarregat la despatxa .Quan torna cap a casa comença a ploure tant que s’ inunda el poble. sort que la casa de la senyora Desastre està dalt d’ un turó i salva a tots els veïns. Els alimenta amb les patates que conrea al seu hort .Una vegada acabada la tempesta tots els veïns fan una festa al seu honor. La senyora Desastre és ara molt estimada.

Adreçat : a 1er i 2on de Primària

Plantem herbes remeieres

Aquesta tarda els alumnes de primària hem plantat algunes plantes remeieres en torratxes. Primer  hem emplenat el fons de la torratxa de pedretes perquè l’ aigua pugui filtrar bé. Després hi hem posat terra-fem fins a la meitat, cada alumne/a hi ha posat  la seva planta i hem cobert  de  terra l’ arrel  , ho hem pitxat perquè la planta quedi ben forta i finalment ho hem regat. Ara a esperar  a veure si creixen.

Classifiquem els núvols

Aquesta setmana hem començat a observar els núvols. Ens hem adonat que n’ hi ha de moltes formés : en forma de cotofluix, com cabells, plans, que semblen cabretes…. i també  que es troben a diferents altures .Els classificarem en baixos , mitjans i alts .Cada setmana anirem fent fotos i les penjarem.

Aquesta setmana els núvols alts

Recollim mesures meteorològiques

Aquest curs  , igual que els dos anteriors, recollirem  les dades de temperatira, humitat i pressió, així com l’ estat del cel a les 9  del matí i a la una del migdia. Aquestes dades les introduïrem  en un gràfic   d’ una web . També ho fan altres escoles de Catalunya , Espanya    i d’ arreu del  món. Una vegada introduïdes podem veure en un mapa del món  les temperatures a altres escoles de llocs molt llunyans.Llocs com el Japó, França,Finlàndia…..

l’ adreça és metereologia

Els nostres collages

Com cada curs, els alumnes de la classe dels grans, hem treballat el collage. Cada un  de nosaltres n’ ha fet dos. El primer sobre un entorn que podia ser un paisatge natural, un paisatge de ciutat o un ambient de casa, hem anat enganxant diversos elements. El segon model l’ hem fet amb retalls de revista enganxats sense un ordre clar . Aquí teniu els collages del primer model … .

Oscar

Pawel

Montse

Pau

Isidre

Zaira

 

La bruixa d’ en Mixo i el monstre

Aquest primer trimestre els alumnes de  segon de primària  , continuant amb el treball iniciat el passat curs cada trimestre, a més de les lectures  de biblioteca, tenen una lectura obligatòria per trimestre, Aquest primer trimestre llegeixen el llibre de la Karla May , La bruixa d’ en Mixo i el monstre “. En Mixo és el gat que té la bruixa Anggie. És un gat valent mentre que la bruixa  és més aviat gandula….

Una vegada llegit el llibre els alumnes han fet una pòrtada diferent a  la del llibre. Aquí les teniu ..

 

Dibuixat per Pawel wiecek
Dibuixat per Montse Roma
Dibuixat per Pau Bosch

Comencem un nou curs

Hem començat un nou curs

El dia 12 de Setembre de 2012, els nens i nenes de l’escola Sol Naixent de Cubells, vam començar un nou curs escolar.   A la classe dels grans hi ha els cursos de 1er, 2on, 4art i 6è.  Sóm vuit nens i  vuit nens nenes. A la classe dels petits hi ha els cursos de P3, P4 i  P5  són  alumnes. 

El primer dia ems vam organitzar, ens van donar l’horari i vam començar les classes.

Espero que vagi bé el curs.

Zaira

 

Salta No-Non !

Títol: Salta , No-Non !

Autor :Ricardo Alcàntara

Il·lustrador : Joan  Antoni Poch

Editorial : laGalera

Recomanat per a 1er cujrs

En Non-Non cantava sota la pluja i encara que portava un paraigües es va constipar. L’ abella li va recomanar que anés cap a ca.Ell li va dir que no en tenia de casa. Aleshores l’ abella li va dir que anés a cal Tuietes on hi havia molts dels seus amics.Elva obrir un ratolí molt espantat perquè la Tuietes havia perdut les ulleres i no hi veia gaire. Atonyinava  tots els animalets de la casa perquè es pesava que ern taques. Fins que no comprés unes altres ulleres els animalets estaven en perill . Va aparèixer la Tuietes i va agafar en No.Non  i el va posar en una gàbia perquè va pensar que era un ocell .Li portava menjar i aigua cada dia, però el No-Non volia marxar perquè no estava acostumat a viure tancat.El gat i el ratolí van intentar obrir la gàbia però no van poder . Al cap d’ uns dies la Tuietes va treure el No-Non de la gàbia i el va posar damunt d’ una planta . Li va dir que ja estava preparat per volar.El No-Non va marxar saltant i movent els braços com un ocell.

Un bloc a XTECBlocs