I per acabar…..jocs d’ aigua !

Avui hem celebrat la festa de l’ aigua . Els alumnes de l’ escola hem vingut preparats . Primerament hem fet tota mena de jocs amb l’ aigua com a protagonista : portar un got ple d¡’ aigua fent de cambrer, recollir caramels de dins d’ un recipìent amb la boca, emplenar un recipient amb una esponja tot fent una cadena………..
Al final una guerra d’ aigua amb tota mena d’ estris : llançadors, ampolles,pistoles …. i… finalment LA MÀNEGA ! Vet aquí algunes imatges .

Podreu trobar més imatges al bloc dels menuts

Festa de l’ aigua

El dilluns dia 17 de juny celebrarem , com cada any, la festa de l’ aigua .Els alumnes de l’ escola Sol Maixent farem jocs d’ aigua, ens remullarem amb la mànega …..
Vingueu preparats i preparades : banyador, tovallola , estris per mullar , crema solar… i ganes de passar-ho bé.

La filla del Sol i de la LLuna

Titol : La filla del Sol i de la LLuna .

Autor/a : Roser Iborra .

Il·lustrador/a :Fina  Rifà .

Editorial : laGalera .

Adreçat a CI de primària .

La Filla del Sol i de la Lluna volia seguir a la seva mare a donar voltes pel món . La seva mare  li deia que es cansaria . Un dia la seva mare la va deixar venir però a mig camí la noia es va cansar . La Lluna aleshores  va deixar la seva filla en una cabana vora el mar i li va dir que el seu pare el Sol la vindria a veure cada dia i ella cada tres setmanes . Un dia va arribar a la cabana el rei i la filla del Sol i de la  Lluna el va convidar a beure . El rei va observar que la noia donava ordres i els objectes l’ obeïen .  Va quedar enamorat .  Ho va explicar a les dames de la cort i  una li va dir que ella també ho podia fer, ho va intentar  i no va poder .Del disgust es va morir . Aleshores el rei  es va casar amb una noia de la cort però estava enamorat de la pescadora .  Va tornar a veure la noia i va explicar a la reina el què feia . Aquesta  al no aconseguir-ho es va morir del disgust . El rei va tornar anar a veure la noia però es va amagar  . Quan la noia va manar al setrill aquest no es va moure perquè el rei l’ aguantava amagat . Aleshores la noia va descobrir que era la Filla del Sol i de la Lluna . Els dos es van casar i van ser feliços .

 

Mirem amb el microscopi 2

Avui amb els alumnes de CM i CS hem fet unes observacions amb els microscopi. Els alumnes han observat cinc mostres prèviament preparades pel mestre , han dibuixat el que han vist i  finalment han escrit una hipòtesis del què creien que  havien vist . La primera  mostra era una gota d’ aigua ( han observat les partícules i algun ésser microscòpic que hi  ha en una goteta d’ aigua ),uns granets de sucre ( han observat els cubs  perfectament formats que  té cada granet de sucre ) , una fulla  i una pela d’ ametlla ( s’ observa les cel·les que  forma la fulla, i la pela de l’ ametlla ) i finalment els estams d’ una rosa ( on es diferència clarament el filament i l’ antera amb el pol·len ).L’ objectiu de la sessió era que els alumnes veiessin amb un altre ull com són les coses que en realitat veiem amb el nostre .Els han sorprès molt els cubs del sucre, els estams i també que  dins la gota d’ aigua hi hagués tants elements que aparentment no veien a ull nu .

Cliqueu aquí per veure les iatmges .

Observem amb el microscopi 1

Aquest ha fet dimarts amb els alumnes de segon  hem observat amb el microscopi . El mestre ha preparat cinc mostres a observar . Als alumnes no se’ ls ha dit què era. Els nens han observat amb el microscopi, han dibuixat al seu quadern el que han vist i han escrit al costat el que pensaven que era . Les mostres eren : una ala d’ abella, una fulla ,  un pètal de rosella, un  tros de diari  i uns cabells .

Clica aquí per veure les imatges .

Treballem amb colors pastels

Aquest tercer trimestre estem treballant amb els colors pastels i el carbonet . Els alumnes experimenten amb els colors i observen la diferència que hi ha amb altres tècniques pictòriques com els colors, les ceres, els rotuladors, les aquarel·les….
La tècnica dels pastels es diferent a les altres i s’ utilitza els dits , un drap o el paper per estendre el color .

Un bloc a XTECBlocs