Fem classe de català a l’ hort

11 d’ abril de 2012

Avui  els alumnes de  la classe hem anat a l’ hort a fer classe de llengua. Cada alumne portava la llibreta, el llapis,la goma i els colors.

Els objectius eren :

-Fer una observació  de l’ hort anotant les difeèrncies amb l’ últim dia . Els alumnes han observat que les faves i les cebes havien crescut força  gràcies a les últimes pluges. Han observat, també que l’ enciam era més petit pq. algun animal se l’ havia menjat. Han pogut veure que entre les plantes hi havia sortit herba.

-Treballar la descripció de les plantes de l’ hort : Cada alumne ha dibuixat les  diverses plantes i entre tots n’ han escrit la descripció.

Si us voleu baixar les fotos cliqueu aquí .

Jaume Sabartés

El dia 23 de maig després de ,treballar al llarg del curs la figura de Pau Picasso visitarem el Museu a Barcelona. Dins del museu hi ha una sala dedicada al qui  va ser el seu primer promotor, Jaume Sabartés,secretari personal i amic de Picasso.Una de les obres més destacades d’ aquest espai és el retrat que  Picasso li va fer amb gorgera, l’ any 1939.

Els alumnes amb la imatge de model  han fet les seves interpretacions.

 

Un bon costum

Títol :  Un bon costum

Autor: David Paloma i Teresa Novoa.

Editorial : Combel

Per a C. Inicial -1er

Resum : Hi havia una vegada un nen que es deia Pau .Vora casa seva hi havia  una guerra. El Pau volia aturar la guerra i els sus pares no el volien creure.Ell ho va anar a explicar a la seva professora, però tampoc se’l va creure. Tampoc el va creuure el director.

Aleshores el Pau  va lligar un mocador a la punta d’ un pal i   amb l’ ajut d’ un policia va anar  al camp de batalla i  va parar la guerra. Els soldats volien disparar però no ho van fer per no fer mal a en Pau, que tenia la bandera alçada. El Pau els va explicar als soldats dels dos bàndols que al seu poble la gent parlava molt fins a decidir alguna cosa.

Més tard va arribar tothom i el policia va demanar la taula més llarga del món perquè tots parléssin i s’ acabés la guerra.

El Guernica

Avui, 26 d’ abril , fa 75 anys del bombardeig del poble basc de Guernica per part de l’ aviació alemanya ,la Legió Cóndor, aliada de Franco.Aquest fet de la Guerra Civil espanyola va impactar tant a Picasso, en aquells moments a París, que va decidir fer aquest grandiós quadre.
Dins dels nostres treballs sobre la figura de Picasso avui hem treballat el Guernica.L’ hem montat per peces i l’ hem penjat a la pissarra. Després els alumnes amb el color negre i gris ,l’ hem començat a pintar.
Al final els alumnes han intentat identificar les figures del quadre.
El proper dia l’ acabaren de pintar i analitzarem  les  seves figures.

 

 

Premis de Sant Jordi

Com cada any  l’ Ajuntament de Cubells  organitza  un concurs literari per Sant Jordi. Hi participen tots els alumnes de l’ Escola Sol Naixent. Els d’ E. Infantil fan un deibuis, els de C. Inicial un text i els de C. Mitjà i C. Superior  participen amb un text i una poesia.

Avui , dia de Sant Jordi,a les quatre   de la tarda,s’ han entregat els premis.

Aquí teniu  les imatges. Si us les voleu baixar cliqueu AQUÏ.

 

Treballem la cançó “Bon dia “

Avui , dia 20  hem treballat un fragment de la canço ” Bon dia ” dels  Pets.


La vella Montserrat, desperta el barri

a cops d’escombra tot cantant.

Les primeres persianes, s’ obren feixugues badallant.rere el vidre entelat,

el cafeter assegura que no era penal I es desfà la conversa igual que el sucre del tallat.

 

Bon dia,

ningú ho ha demanat però fa bon dia,

damunt els caps un sol ben insolent

Il.lumina descarat tot l’espectacle de la gent.

 
Al bell mig de la plaça

la peixatera pren paciència amb la Consol

Que remuga i regala

grans bafarades d’alcohol.

 

I al pedrís reposant

l’avi Josep no es deixa perdre cap detall.

I amb esguard es pregunta

quants dies més té de regal.

 

Fem  una lectura comprensiva de la cançó  i  busquem al diccionari les paraules que no coneixem.

Ara  hem intentat explicat la cançó  per estrofes.

Seguidament hem comptat les síl.labes de cada vers i  hem analitzat la rima.

Els alumnes  faran un dibuix de  la cançó i una poesia  d’ un  dia de festa.

Un bloc a XTECBlocs