El judici al Carnestoltes

JUDICI AL REI CARNESTOLTES, EL REI DELS POCA SOLTES .

16 hores,2 minuts i 34 segons del 23 de febrer de 2017 . Comença la sessió

JUTGE- Bona tarda a tothom!! Ens hem reunit aquí per a jutjar aquest senyor, el Rei Carnestoltes, que amb la seva aparició en aquesta localitat de la Noguera, Cubells, ha portat una setmana de gresca, animació i alegria al poble. Molt necessitat com veig ja que no hi ha manera que marxi la boira i que plogui…..i

FISCAL.- Perdoni senyor Jutge, sembla que està defensant a aquest Carcamal que el que ha fet en aquesta….

JUTGE.- Però vostè ,que s’ ha pensat??? Què és aquesta manca d’ educació ???? A on s’ ha vist això d’ interrompre al jutge ? Vigili senyor fiscal que el puc declarar no apte per aquest judici . I encara més a veure si el jutjarem a vostè !!! Què és això d’ interrompre !!
Vosaltres no ho feu, eh nens!! d’ interrompre els pares ni els mestres, oi ???
Bé continuem el que us estava dient. Avui, aquesta tarda jutjarem aquest senyor.Però no cregui vostè fiscal que li posaré fàcil. A veure senyor fiscal de què se l’ acusa a aquest senyor que d`entrada m’ ha semblat molt simpàtic .
FISCAL .- Puc parlar ? Bé ja veig que si .
Doncs senyor jutge jo acuso a aquest individu d’ alterar l’ ordre natural de l’ escola aconsellant als alumnes, i el més gros, fins i tot als mestres de venir amb algunes peces de roba no adequades per vanar a l’ escola : ulleres de sol , escolti que aquí dins no fa sol i a més hem tingut boira tota la setmana. Un altre dia van portar pijama. Ves quina bestiesa a l’ escola es ve ben arreglat, el pijama és per anar a dormir i ahir………

JUTGE.-A veure senyor fiscal…. no té tot el temps del món per parlar . Que aquí hi ha altra gent que potser té quelcom a dir . Per lo tant vagi ràpid !!!

FISCAL.- Vaig com puc. Bé com deia senyors i senyores l’ últim dia ja va ser la pera . Tots els alumnes amb perruques, algunes mestres amb barret…… en fi ! I de tot això el culpable n’ és el Carnestoltes !!!

CARNESTOLTES ! (Aixecant la mà ) Què puc dir alguna cosa jo??

FISCAL .- Vostè calli!!! Que…

JUTGE.-(Aixecant la veu ) Però vostè que s’ ha pensat senyor fiscal ? Aquí mano jo. Qui és vostè per fer callar aquest senyor tant educat . Parli, parli, senyor Carnestoltes.

CARNESTOLTES.- Bé les meves intencions han estat bones . Jo només volia que els nens passessin unes estonetes del dia divertides i que l’ altra estona treballessin i penso que així ha sigut…excepte alguna estranya excepció . El que jo volia dir és que m’ agradaria acomiadar-me d’ aquesta escola i poder comentar al meu company que vindrà l’ any que ve tot el be que m’ han tractat, tan mestres com alumnes …

FISCAL.- Bé això no……

JUTGE .- Prou senyor fiscal, calli d’ una vegada !!!. I vostè senyor Carnestoltes pot continuar .

CARNESTOLTES.- Com deia he estat molt bé en aquesta escola . M’ ha agradat conèixer aquestes dues petitones, la Maka i la Marina. Espero trobar-les una altra vegada l’ any que ve . També m’ ha agradat conéixer la Tina, l’ Adelina,l’ Izan i el Miquel que a l’ any que ve ja faran un curset més i que ja comencen a escriure. Em sembla que la senyoreta està molt contenta.
I que dir-ne dels Adrians ??. Com llegeixen, mare que content estic !!. Continueu així que arribareu molt i molt lluny. I els de segon : l’ Esteve ja va millorat poc a poc i tot segueix bé . I de l’ Hug , que és el més gran, només li podem demanar que els cuidi i defensi a tots com fa amb les més petites.
I dels de l’ altra classe què en direm ???? Està arreglat el mestre amb algun que no calla mai . Li haurem de posar punts a la boca.
Els tres de tercer són força treballadors i estan molt atents però a les dues nenes caldrà, esperem aconseguir-ho ,que assimilin que la cadira és un estri per seure i que la utilitzin adequadament . I l’ Adelín que continuï com ara que ja ha agafat el ritme. I els senyors de quart….. ahhhhhhh ……..el Joel va fent com sempre, treballant molt bé però algun moment pujant al nuvolet….. I el Guifré va millorant ….va treballant al seu ritme , però això si li recomano una recepta de lectura. Amb la lectura arribarem a tot arreu i els Adrians ja ho saben .
I els dos esmolets de CS????Què me’n cal dir ??’ Que treballen molt i bé però en alguns moments caldria posar-los-hi un punt a la boca . Sobretot al senyor Pau .Però penso que els mestres n’ estan molt contents perquè els aprenentatges i el lideratge l’ exerceixen molt bé , estimant a tots els companys .
I als mestres en algun moment paciència, paciència i quan s’ acaba anar-ne a comprar-ne més! …encara que a vegades s’ esgota fins i tot com el gasoil a la benzinera,
I una cosa més .Volia demanar una coseta. Puc ??

FISCAL.-Però noi que t’ ha passat ?’ Em pensava que se’ns faria de nit . A veure penso que està molt clar que has de ser condemnat . Jo voto perquè així sigui.

JUTGE.-Que pesat aquest fiscal. Al final …en fi…Què volia demanar senyor Carnestoltes?

CARNESTOLTES.- Jo volia demanar que com que he estat molts pocs dies en aquesta escola , es podria deixar en suspensió la meva condemna fins el proper Dimecres de Cendra ??? A més hi ha una nena que aquest any encara no he conegut. Diuen que es diu Ainhoa i és força xeraira .

FISCAL.- De cap manera…que s’ ha …..

JUTGE.- Però que pesat aquest home. Bé penso que el Carnestoltes té molta raó. Se suspèn la crema fins el proper dimecres . I la setmana que ve cap a la classe dels grans que hi ha estat poc . I que ningú protesti que aquí qui mana sóc jo .Ha quedat clar fiscal???? . I ara tothom a berenar !!!!!

CARNESTOLES .- Moltes gràcies !!!!1

Cubells a dia 23 del segon mes del 17ê any després del segon mil·leni dC.

Festa del Carnestoltes

Aquesta tarda hem celebrat a l’ Escola Sol Naixent de Cubells el Carnaval . El protagonista ha sigut el Carnestoltes . Els nens a la tarda han vingut de casa disfressats, tot seguit hem anat a donar una volta pel poble amb el rei carnestoltes i de retorn a l’ escola l’ hem jutjat .
Com que el fiscal ha sigut molt impertinent, el jutge ha decidit amnistiar el carnestoltes fins el Dimecres de Cendra, l’ inici de la Quaresma . A proper article hi podeu veure el text del judici amb moments d’ enfrontament entre el fiscal i el jutge .

Arròs amb potes de granota

Ingredients( per 4 persones )

20 Potes de granota.
6 carxofes
ceba
2 tomàquets
600 grams d’ arròs
safrà
juliverd
100 grams d’ espinacs
oli, sal, pebre i all

Preparació

1.-Sofregim la ceba i l’ all
2.-Quan està sofregit posem la tomata, els espinacs , el juliverd i hi afegim l’ arròs .
3.-Afegim aigua fins que ho cobreixi .
4.-Fregim a part les potes de granota fins que estiguin ben dauradetes .
5.-Retirem l’ arròs quan estigui a punt
6.-El deixem reposar una mica .
7.-Posem les potetes de granota sobre l’ arròs de forma original .

I ja ho podem servir .

Amanida d’ arròs

Ingredients :

Arròs, palets de cranc, quatre ous, 8 gambes, oli i sal, tonyina i aigua.

Preparació:

1-Fiquem aigua en una olla, la posem al foc, afegim un raig d’oli i una mica de sal.
2-Quan començi a bullir l’aigua, hi posarem l’arròs.
3-Quan l’arròs estigui cuit, li escorrem l’aigua i el deixem refredar.
4-Courem uns ous i fregirem unes gambes.
5-Llavors, agafem els palets de cranc, els ous i ho trinxem tot a trossos petits, hi afegim la tonyina i ho barregem.
6-Ho servirem en un plat.

Arròs amb marisc

Ingredients:

5 talls de tomàquet ,ceba ,oli ,3 dents d0 all ,400 gr d’ arròs ,600 de calamars ,safrà ,1 litre de brou de peix , 4 cigales, colorant ,8 gambes i una mica de pebre

Preparació :

1-Escalfem l’oli i afegim els alls i l.a ceba.
2- Afegim els calamars , els tomàquets ,el pebre i l’arròs . Ho remenem bé.
3.-Afegim el brou de peix i el safrà.
4-Quan l’arròs pugi posarem la sal,les gambes i les cigales . Ho tapem uns 20 minuts
5-Quan estiguí fet ho deixem reposar uns cinc minuts

Quan ho presentem al plat posarem un trosset de llimona .

Arròs amb vegetals

Ingredients:

oli,ceba,pastanaga,pebrot,tomaÀuet,pebre negre,sal,aigua i 500gr d’arrÒs.

Preparacio:

1-Posem l’aigua a escalfar i afegim una mica de sal.
2-Quan l’aigua esta bullint fiquem l’arròs i deixem coure 8 minuts.
3-Una vegada cuit l’escorrem.
4-Posem oli,ceba,pastanaga,pebrot,tomàquet,pebre negre i remenem.
5-Ja el podem servir.

Arròs amb llet

Ingredients:

Llet,arròs,sucre,pela de llimona i canyella en rama i pols.

Preparació:

1-Fer bullir la llet amb la canyella i la pela de llimona.
2-Ficar a la llet l’arròs i el sucre.
3-Fer bullir 20 minuts.
4-Treure la pela de la llimona i la canyella.
5-Ficar l’arròs amb llet en un bol.

IPosem una mica de cola-cao al damunt.

El saquet dels lligams

Aquesta setmana llegirem i il·lustrarem el conte :El saquet dels lligams

Un conte que ens parla sobre diferents tipus de vincles, utilitzant una metàfora que els compara amb lligams de llana, d’espart i de goma elàstica.

L’àvia Rosa explica un conte molt especial als seus néts, en Nil i la Gal·la, que escolten bocabadats. L’àvia els regala el seu “Saquet dels lligams” on hi trobaran tres cordills, un de llana, un d’espart i un de goma elàstica. Els ha dut, directament, del país d’Estimarolaina, on fa molt de temps, hi van passar uns fets excepcionals.

Competències: Autonomia emocional i Competència social

Conte 4 : La Carla i el seu isí

Aquesta setmana hem treballat aquest conte. L’ hem llegit i tot seguit cada alumne n’ ha fet un dibuix .

És una història per entendre com funciona l’angoixa i aprendre a gestionar-la. La Carla coneix a en Persidecàs, el seu primer isí, que li fa una visita i l’acompanya durant tot un dia. En Persidecàs posa pegues a tot i sempre pensa en el pitjor, això fa que la nena passi moments més o menys angoixants. Al vespre, parlant-ne amb els pares, descobreix que, qui més qui menys, es passeja de tant en tant amb algun isí i també aprèn diferents estratègies per afrontar-ho.

Competències: Consciència i Regulació emocionals i Habilitats per a la vida i el benestar.


Un bloc a XTECBlocs