Benvinguts/des

L’Institut de secundària Secció d’Institut Martorell (SI MARTORELL)                                               és un centre de nova creació dins la zona del Baix Llobregat.                                Actualment impartim l‘Educació secundària obligatòria (l’ESO).

Plaça de Maria Canela, 1  (barri de Can Carreras) – 08760 Martorell
Tel. 93 774 27 96 – Correu electrònic: insmartorell@xtec.cat – blocs.xtec.cat/simartorell/

LOGOTIPO OK OK OK 6

CLIQUEU per veure …

Informació a les famílies:

CAMARA VIDEO ENLLAÇOS

Activitats Curs 2016-17:

Sortida al Museu d’Història de Catalunya (quarts d’ESO – Història): La memoria d’un país. El Museu d’Història de Catalunya va ser creat amb l’objectiu de promoure el coneixement i la difusió de la història i la cultura catalanes.

Participació al Concurs de Cartells Nadalem 2016-17 del Ajuntament de Martorell al Centre Cultural (optativa de quart – Visual i plàstica): Una proposta del Patronat Municipal de Serveis d’Atenció a les persones de Martorell.

centrecultural-ok  img-20170104-wa0001  2-nadalem  nadalem-6  1-nadalem

Visita a l’espai Muxart (primers d’ESO – Visual i plàstica): Antonio de Felipe, artísta Valencià nascut el 1965, és un pintor particular i eclèctic. Els seus quadres recuperen l’essència del Pop Art.

Participació en les activitats del 25è aniversari de la Marató de TV3 (primers d’ESO – Visual i plàstica): Participació coordinada des de l’Ajuntament i els centres educatius de Martorell amb la col·laboració del AMPA.

Targeta de Nadal 2016: Creada per Èlia Royo Mora de 4tB. Tècnica de Pop up.

targeta-nadal-2016-d  p1080032-b

Qui vas ser Maria Canela? (primers d’ESO – Llengua catalana):

Entrevista a Adolf Bargués: “És important conèixer la història dels llocs on vivim”.   Alumnat: A classe volíem saber coses sobre Maria Canela, la persona a qui està dedicada la plaça on està situat l’institut, però a internet no trobàvem informació. Finalment, vam contactar amb l’Adolf Bargués, un regidor de l’Ajuntament de Martorell que té molt d’interès per la història del poble, i vam fer-li unes preguntes. Entrevista realitzada per l’alumnat (.doc)

Els alumnes de primer d’ESO són notícia al Butlletí setmanal de Martorell per la seva contribució en la recerca sobre el personatge de Maria Canela que dona nom a la plaça on està ubicat el SI Martorell:

Article actualitat i notícies al Butlletí setmanal de Martorell

Treball cooperatiu (Segons d’ESO – Matemàtiques):

Votacions al Consell Escolar 2016 (tot l’alumnat)

cimg2492-b  cimg2490-b  cimg2495-b  cimg2497-b

Anem per feina (tercers i quart d’ESO): Programa de diversificació curricular adreçat a l’alumnat de 3r i 4t d’ESO. La seva finalitat és possibilitar la conciliació amb els estudis per tal d’aconseguir una formació enriquidora en un entorn professional.

cimg2393-ok  cimg2400-ok  cimg2395ok-2  cimg2391ok-2

Activitats de convivència a les aules (primers d’ESO – Cultura i valors):

img_5739-b

Activitats de desembre 2016 (tot l’alumnat):  Concurs de muntatge i disseny d’una capsa de llaminadures, xocolatada de l’AMPA, IV Concert de la Coral Juvenil SI Martorell per part de l’alumnat de primer d’ESO…… També premi del concurs de la capsa per a tots els participants amb una samarreta del centre.

Xerrades i tallers: per part de l’Ajuntament de Martorell i el Centre Cultural de Martorell.

Concurs d’Expressió 2017 (tot l’alumnat): Activitat creada des de el departament d’Expressió. Comprèn qualsevol activitat d’expressió corporal (ball, mímica, acrosport, microteatre, sketch, cabaret …). Activitat amb qualificació des de diferents matèries (Música, Educació Física, Tutoria i Visual i plàstica). Premi a la millor expressió, a l’expressió més original i a l’expressió més divertida.

a  b d   c

Sortida al MACBA (optativa de quart d’ESO): Sortida performativa al MACBA des de l’optativa de plàstica. Aquesta visita permet apropar l’alumnat a l’art contemporani d’un manera més lúdica i transgressora ja que ajuda a resoldre de manera participativa i col·lectiva els interrogants que aquest art genera.

foto5  foto6

Visita a l’enrajolada per treballar els esgrafiats (2ns d’ESO): El·laboració d’un petit esgrafiat per part de l’alumnat. Com es fan i materials necessaris.

P1080560  P1080581

Taller CaixaLab Experience. Taller finestres del món. (3rs d’ESO): Per tractar el concepte dels valors i les actituds en l’emprenedoria.

foto4  foto3

Refugi de la Vila de Martorell (4ts d’ESO): Visita al refugi de la Guerra Civil i visita a l’exposició del Pont del Diable per conèixer les circumstàncies viscudes al seu propi poble.

P1080584  P1080593

Visita al Delta del Llobregat (1rs d’ESO): Itinerari per l’espai natural del Delta del Llobregat. Conèixer la faunai la flora d’un espai natural.

IMG_5815  IMG_5821

Museu d’Arqueologia de Catalunya (1rs d’ESO): Visita dinamitzada proposada pel Museu d’Arqueologia on participaran en un taller d’escriptura amb jeroglífics. Conèixer alguns dels misteris que envolten les mòmies egípcies.

foto2  foto1

Intercanvi a Chevilly-Larue (PARIS). (Participació d’alumnat de 3r i 4t d’ESO que fan la màteria de francès): Organitzat des de l’Ajuntament de Martorell que és ciutat agermanada amb la ciutat de Chevilly-Larue molt a prop de Paris. Intercanvi que es fa sempre al mes de gener per part dels nostre alumnes i al març per part del alumnat francès. Participen tots els instituts de Martorell.

foto2  foto1

Diada de Sant Jordi : Paradeta de llibres al pati. Concurs i joc de còmic: Trobeu el drac, la rosa i el llibre.  Exposició i votacions dels treballs de biologia, treballs de l’optativa de plàstica, català, concurs i joc de còmic, Física i química i matemàtiques. Lectura de poemes. Lliurament de premis del Certamen literari i diplomes del V Concurs d’Expressió.