CASTANYES I PANELLETS

Com que aquests dies estem celebrant castanyades a tort i a dret (a l’escola, amb la família, amb els amics i coneguts,…) he cregut oportú crear un reportatge fotogràfic en relació aquest tema. Però alerta que en la projecció hi ha un intrús!!!

A veure si ets capaç de descobrir-lo.

BubbleShare: Share photosCraft Ideas

CONTE RECOMANAT

En aquesta secció recomanarem un conte cada mes per aquells nens i nenes de cicle inicial que estiguin interessats en llegir. El d’aquest mes és:

modul-1.gif

Aquest llibre de lectura forma part de la col.leció “Llegim i escrivim” i vol potenciar un aprenentatge significatiu, pràctic i motivador de la lectura i l’escriptura. Inclou diferents tipus de lletra (majúscules, d’impremta,…), que són un reflex de l’entorn dels nens. És un llibre molt ben il.lustrat. A les pàgines del final, inclou orientacions didàctiques per als mestres o pares, que són de gran utilitat, per acompanyar la lectura dels infants.

COMENTARI 2: Ceipdrassanes.ravalnet.org/spip/

En aquest bloc l’alumne pot crear els textos que vulgui per ser llegits. La majoria dels textos que apareixen són fets a partir d’un treball col.laboratiu entre els alumnes, i s’exposen activitats, temes treballats a l’aula o sortides fetes, per tant de fons és fàcil pensar que aquesta tasca suposa per als alumnes un treball previ d’estructuració d’idees i de continguts i una reflexió i debat per tal de poder consensuar allò que es vol escriure.

Potser el que menys pet té en aquest bloc és la integració de les competències TIC i també l’autoavaluació de la feina feta.

COMENTARI 1: www.jverdaguer.org (Bloc English)

Primer de tot voldria fer un comentari del que m’ha semblat el bloc english de l’escola Jacint Verdaguer de St. Sadurní d’Anoia.

Crec que és molt interessant tant per educadors, alumnes i pares ja que els primers poden editar-lo, escriure articles, opinions i comentaris i els últims poden veure coses que es fan a l’escola, així com realitzar tràmits a través del propi bloc, com són demanar informació, entrevistes o certificats.

Així doncs per als alumnes el bloc és útil perquè li permet exposar algun tema que hagi treballat a la classe, una reflexió que vulgui compartir amb els companys i a la vegada rebre els seus comentaris. També té tot d’enllaços amb altres pàgines d’interès com per exemple a l’edu365, a activitats JClic, a la pàgina de les 3 bessones,…, per tant si que podem dir que ajuda a integrar les competències TIC amb la familiarització dels hiprvincles, elements multimèdia,…

Potser el que li manca a aquest bloc és potenciar el treball col.laboratiu entre els seus alumnes, i permetre la reflexió sobre la feina feta i l’autoavaluació.

PRESENTACIÓ

Hola a tothom, em dic Sílvia i aquest bloc és el resultat del curs telemàtic que estic fent sobre “Estratègies TIC per a l’educació primària”. És la primera vegada que creo un bloc i espero sortir-me’n i estar a l’alçada! Des d’aquí vull saludar totes les persones que també feu el curs i desitjar-vos una bona feina.