Ruta de Geocaching: el Sistema Solar a Torelló

En el projecte 3 hem treballat la Terra i el Sistema Solar. Després de varies activitats, se’ns va acudir que una bona manera de tancar el projecte era dissenyar una ruta de Geocaching a Torelló que representés el Sistema Solar a escala. Així, cada Geocaché (o tresor amagat) seria un planeta i la distància entre ells havia de ser la mateixa (a escala) que la que separa els astres en realitat.

Per fer-ho, els alumnes han creat una pàgina web (Google Sites) amb un article científic sobre cada astre i una pregunta final. Tots aquells que vulguin fer la ruta de Geocaching se’ls donarà les coordenades del primer astre (el Sol) i un cop el trobin hi haurà un codi QR que els portarà a la pàgina web on hi ha l’article científic de l’astre en qüestió i, si contesten correctament a la pregunta sobre l’astre, rebran les coordenades del següent astre (amagatall del següent Geocaché). Així succesivament fins arribar a l’últim astre, Plutó (que tot i ser desterrat recentment del Sistema Solar, ens ha semblat interessant incloure’l). Penseu, però, que la ruta total abarca uns 6km!!

Aquí teniu una galeria fotogràfica de l’excursió d’avui durant la qual hem amagat els Geocachés. Esperem fer oficial i operativa la ruta després de les vacances de Setmana Santa, encara hem de polir alguns detalls de la pàgina web!

4 respostes a Ruta de Geocaching: el Sistema Solar a Torelló

1. Lorena diu:

Quienes ganees, esperen que él revisor la publiqui 🙁

2. Mo-Vi diu:

Sembla una molt bona iniciativa i segur que els nens ho han gaudit molt.
    Com a propietaris d’una serie de catxés de Torelló, sabem la satisfacció que dona que la gent busqui els teus amagatalls, pero també la feina que porta mantenir-los. Per això quan algun jugador et fa malbé un amagatall, a vegades obres de bricolatge irremplaçables, penses que t’agradaria que qui s’inicia en aquest joc l’hagin ensenyat el valor que té un amagatall i saber respectar-lo
    Ara que vosaltres teniu els vostres amagatalls ho entendreu
    Esperem que la gent us els cuidi i disfrutin molt!

• Hola Mo-vi,

En primer lloc, gràcies pel comentari; és cert que els alumnes han disfrutat molt amb tot el procés de creació de la ruta i tot allò que ha implicat d’aprenentatges varis (Sistema Solar a escala, orientació, coneixement de l’entorn, què es el Geocaching….).
      Som conscients que tota la feina de manteniment és complicada i que més sovint del que desitjaríem, els catxés no són tractats amb el civisme que voldríem. Tot i això, creiem que precisament activitats com aquestes que hem fet amb els alumnes són una bona manera de conscienciar-los de fer un bon ús d’aquesta activitat, ja que, com bé dius, ho viuen, ho pateixen i ho disfruten en primera persona.
      Tenint en compte que sou propietaris de varis catxés, potser estaríeu interessats en venir al centre i fer una explicació als alumnes de la vostra experiència i potser donar consells sobre com fer una bona pràctica del geocaching. Per a nosaltres seria una bona oportunitat per reforçar aquesta consciència de la que parlàvem.
      Atentament,

Equip Docent IE Marta Mata secundària

• Mo-Vi diu:

Hola!
        Perdona que hagi trigat una mica en contestar…
        Em sembla una bona iniciativa la de fer alguna xerrada. No ho descarto, però expondre la vostra proposta a altres geocatxers de la zona per si algu tingués disponibilitat per fer-ho, ja que jo ho tinc complicat
        Podriau passar-me una via de contacte al següent mail: xiken80@gmail.com i parlem.
        Gracies!