Fira medieval

El penúltim projecte del curs estava relacionat amb l’època medieval. Hem investigat com s’organitzava aquesta societat i ens hem fixat en personatges destacats de la societat torellonenca d’aquella època (el rei Sanç de Mallorca, l’Albina de Puigbacó, l’Ecbert, etc.). Tota aquest projecte ha acabat amb una fira medieval al centre.

Aquí us deixem un recull de fotografies i vídeos fet per un dels nostres alumnes.

Preparació Fira Medieval

El dijous 3 de maig celebrarem la I Fira Medieval del Marta Mata! És el producte final del projecte 5 (Viatgem a l’edat mitjana). Hem intentat que la fira reflecteixi al màxim, dins les nostres possibilitats, el que era la vida a l’edat mitjana. Així doncs, tindrem cavallers, artesans, camperols, nobles, trobadors…. i tot enllaçat amb una història d’amor amb personatges torellonencs! No us avancem més i us emplacem a venir la setmana que ve a veure-la!

Sant Jordi 2018

Per celebrar Sant Jordi, a les 12:00h hem anat als jardins de Can Parrella i els alumnes, per grups, han representat diferents versions de la llegenda de Sant Jordi.

Projecte Lliure

A segon d’ESO hem iniciat una assignatura que titulem “Projecte lliure” que consisteix en que cada alumne entomi un repte educatiu per dur a terme. Cada trimestre han d’exposar el producte del seu esforç als seus companys. Es valora la valentia, la tenacitat, la resiliència, la integritat i l’eficiència. Aquí us deixem una mostra del que han creat.

Enllaç pàgina web

Visita al monestir de Santa Maria de Ripoll

Dins el projecte “Viatgem a l’edat mitjana” hem visitat el monestir de Santa Maria de Ripoll. Allà hem pogut descobrir com era la vida dins d’un monestir del s. IX i també ens hem convertit en escrivents, gràcies al taller de l’Scriptorium.

Sortida a Les Comes (Anigami)

Per tancar el segon trimestre hem fet una sortida lúdica a Les Comes.
Tirolines, rocòdrom, circuit aeri entre els arbres, …

Taller de biblioteca

Hem encetat una col·laboració amb la biblioteca de Torelló i n’estem molt contents. D’una banda hem engegat un sistema de préstec de llibres recomanats per les bibliotecàries. D’altra banda, hem participat en una dinàmica sobre el llibre il·lustrat que ens portava a la reflexió sobre l’absurditat de les guerres. N’estem molt contents! Hi continuarem participant més endavant.

8 de març, el dia de la dona

Del bloc d’Ethics ha sorgit una magnífica iniciativa d’un grup d’alumnes: investigar sobre el feminisme i fer-ho extensiu a tots els nois i noies de secundària. Així doncs, hem aprofitat la jornada del 8 de març (dia de la dona) perquè aquests alumnes ens fessin una xerrada de conscienciació sobre la igualtat de gènere. Tots hem pogut dir la nostra i ha estat genial que ho preparessin els propis alumnes!

Visita a la fundació Alicia i el Món St. Benet

Dins del projecte “Healthy week challenge” hem visitat la Fundació Alícia (Món St Benet).
Allà hem fet dos tallers: “Setciències a la cuina” on hem pogut experimentar amb la química de la cuina, i el taller de “Roda el món i torna al Born”, la història dels aliments.
Molt interessant!

Laboratori compartit

Durant el primer trimestre d’aquest curs els alumnes de segon d’ESO hem preparat una pràctica d’observació de l’epiteli vegetal i hem compartit el que han après amb els alumnes de 6è.