El primer número de TIMME, la revista dels alumnes!

Tanquem el curs 2018/19 amb el primer número de la revista TIMME! Des de les àrees de català i anglès vam pensar que una manera motivant per treballar l’expressió escrita era convertir els nostres alumnes en redactors d’una revista bilingüe. Ells han triat el nom de la revista i n’han escrit els articles. Esperem que la gaudiu i que sigui la primera de moltes!

CdA Valls d’Àneu – Segon dia!

Hola pares i mares. Avui hem començat el dia amb un objectiu: visitar el Parc Nacional d’Aigüestortes i Sant Maurici per gaudir de les vistes i aplicar els coneixements sobre el rastreig de fauna i flora. Al final de l’excursió hem tingut premis: hem pogut tocar la neu, hem vist una daina i hem interactuat amb un ànec molt sociable.
Ens acomiadem, papes i mames. Un petó ben fort que ens n’anem a la disco!
Els alumnes de 2n d’ESO.

Primer dia a les Valls d’Àneu

Comencem l’estada i ni l’estoneta de pluja ens aigualirà la jornada.
Després de dinar fem un taller d’interpretació de rastres d’animals per preparar-nos per l’excursió de demà al Parc Nacional d’Aigües Tortes. Tot seguit, un grup hem fet una visita a l’Ecomuseu (Casa Gasia) per conèixer com vivia la gent de la vall al segle XVIII i l’altre hem particpat en una gimcana per descobrir Esterri d’Àneu.
Ara estem gaudint d’una estona de lleure.

Fira medieval

El penúltim projecte del curs estava relacionat amb l’època medieval. Hem investigat com s’organitzava aquesta societat i ens hem fixat en personatges destacats de la societat torellonenca d’aquella època (el rei Sanç de Mallorca, l’Albina de Puigbacó, l’Ecbert, etc.). Tota aquest projecte ha acabat amb una fira medieval al centre.

Aquí us deixem un recull de fotografies i vídeos fet per un dels nostres alumnes.

Preparació Fira Medieval

El dijous 3 de maig celebrarem la I Fira Medieval del Marta Mata! És el producte final del projecte 5 (Viatgem a l’edat mitjana). Hem intentat que la fira reflecteixi al màxim, dins les nostres possibilitats, el que era la vida a l’edat mitjana. Així doncs, tindrem cavallers, artesans, camperols, nobles, trobadors…. i tot enllaçat amb una història d’amor amb personatges torellonencs! No us avancem més i us emplacem a venir la setmana que ve a veure-la!

Sant Jordi 2018

Per celebrar Sant Jordi, a les 12:00h hem anat als jardins de Can Parrella i els alumnes, per grups, han representat diferents versions de la llegenda de Sant Jordi.

Projecte Lliure

A segon d’ESO hem iniciat una assignatura que titulem “Projecte lliure” que consisteix en que cada alumne entomi un repte educatiu per dur a terme. Cada trimestre han d’exposar el producte del seu esforç als seus companys. Es valora la valentia, la tenacitat, la resiliència, la integritat i l’eficiència. Aquí us deixem una mostra del que han creat.

Enllaç pàgina web

Visita al monestir de Santa Maria de Ripoll

Dins el projecte “Viatgem a l’edat mitjana” hem visitat el monestir de Santa Maria de Ripoll. Allà hem pogut descobrir com era la vida dins d’un monestir del s. IX i també ens hem convertit en escrivents, gràcies al taller de l’Scriptorium.

Sortida a Les Comes (Anigami)

Per tancar el segon trimestre hem fet una sortida lúdica a Les Comes.
Tirolines, rocòdrom, circuit aeri entre els arbres, …

Taller de biblioteca

Hem encetat una col·laboració amb la biblioteca de Torelló i n’estem molt contents. D’una banda hem engegat un sistema de préstec de llibres recomanats per les bibliotecàries. D’altra banda, hem participat en una dinàmica sobre el llibre il·lustrat que ens portava a la reflexió sobre l’absurditat de les guerres. N’estem molt contents! Hi continuarem participant més endavant.