MENJADOR

baixa (1)

imagesEl menjador de l’escola, un espai educatiu.

Compartim un curs més amb tots vosaltres el dia a dia al menjador escolar.

Entenem el temps de menjador com un espai educatiu on creixem com a persones tot aprenent hàbits alimentaris i de convivència.

Fem una aposta decidida cap a la qualitat del menjador escolar apostant per la gestió del Consell Comarcal d’Osona i l’empresa concessionària 7ITRIA.

Aprofitem el temps del migdia per endinsar-nos en les activitats del nostre pla de treball i participar activament en els projectes de centre que tenen vinculació amb el menjador escolar.

Trobareu tota la informació puntual del menjador al suro virtual de la intranet de l’escola. COMUNICATS I INFORMACIONS DE MENJADOR

ACTIVITAT 1: Reciclem, reduïm i reutilitzem -.junts amb l’escola en la Setmana Europea de la Prevenció de Residus hem construit una maqueta del “Món de les bruixetes”, amb caixes de cartró, tubs de cartró, troços de paper de seda procedents d’altres manualitats, embuts, bales… 

 

 

ACTIVITAT 2: La piràmide dels sons Amb el nom Els 7 Sentits, i l’àlbum “la piràmide dels sons”, crearem una cançó que doni forma a aquest projecte, una cançó única plena de la màgia dels sons, on els estris de cuina es posaran en dansa, mentre bull a foc lent la cassola de cigrons…

 

ACTIVITAT 3: Malbaratament alimentari ZERO!   -actuació relacionada amb la participació per part de l’escola en la Setmana Europea de la Prevenció de Residus. L’actuació es porta a terme conjuntament amb les tutores de Cicle Mitjà-

El projecte forma part de les activitats inscrites en la Setmana Europea de Prevenció de Residus i es porta a terme al llarg del curs. Té com a objectiu bàsic la sensibilització dels nens i nenes a l’hora de posar en valor els aliments com a recurs col·lectiu. Així, un cop al trimestre els “inspectors” de 3r de primària visiten el menjador i procedeixen a calcular la quantitat de menjar que s’ha el·laborat pel total de menús d’aquell dia (pes d’un menú complert individual x nombre de comensals). En finalitzar el servei, amb el suport d’una bàscula, es pesen les bosses de deixalles orgàniques –es fa un dia que no hi òssos, ni pells de fruita- i es constata el pes i les raccions que representarien si ho dividissim pel pes de la racció individual.

 

Si voleu visitar totes les actuacions de l’escola dins la Setmana Europea
de la Prevenció de Residus no deixis de visitar el bloc d’Escoles Verdes BLOC ESCOLES VERDES ESCOLA SEGIMON COMAS 

ACTIVITAT 4: Dinar de padrins

Compartim amb tots vosaltres el tradicional dinar de padrins. Amb aquesta activitat petits i grans celebrem el Nadal des del Servei de Menjador i gaudim d’un dia diferent al menjador de l’escola. Aprofitem per desitjar-vos des de l’equip de menjador unes Bones Festes.

ACTIVITAT 5: DE LA TAULA DE CULTIU A LA CUINA

Una activitat a partir de l’observació de la taula de cultiu a càrrec dels nens i nenes de 2n.

Avui en Pau Comas ens ha sorprès a tos amb una notícia:

. Tenim cebes a la taula de cultiu! I no només cebes! Tanbé hi ha api i tres porros.

– Junts hem decidit fer un tastet d’amanida per degustar la taula de 2n i portar les fulles d’api i els porros a la cuina perquè l’Encarna els afegeixi al caldo el dia que en toqui.

I es que aquest hivern les temperatures són molt suaus i es nota amb el planter de la nostra taula de cultiu.

Els nens i nenes de Cicle Inicial ens dibuixen l'hort

Els nens i nenes de Cicle Inicial ens dibuixen l’hort

LA TAULA DE CULTIU A L'HIVERN

LA TAULA DE CULTIU A L’HIVERN

ACTIVITAT 6: DIA A DIA AL MENJADOR


ACTIVITAT 7: ELS NOSTRES MENÚS
Ens hem proposat fer una mostra dels nostres menús de menjador d’aquest mes de febrer.
Si seguiu el bloc cada dia hi trobareu una foto del menú del servei de menjador.
Una idea del grup d’alumnes de Cicle Superior.



ACTIVITAT 8: La Gimcana al pati de la sorrera
Una activitat adreçada als nens i nenes de Cicle Inicial.

ACTIVITAT 9: DINAR MEDIEVAL DE SANT JORDI
DINAR MEDIEVAL
Les nostres activitats de preparació de la festa i el dinar medieval.
– Mireu la foto atentament i descobriu què hi falta?
– Ei, que avui mengem amb els dits com a bons cavallers medievals.


ACTIVITAT 10:  2a INSPECCIÓ ANUAL ACCIÓ MALBARATAMENT ALIMENTARI
Una activitat curricular dels alumnes de Cicle Mitjà, el Programa Escoles Verdes i el Servei de Menjador.
Data: dijous, 8 de maig
1a part: Preparem l’activitat a l’aula amb la col·laboració dels monitors de menjador, preparem la fitxa d’observació i parlem amb la cuinera.
2a part: Inspecció per part dels alumnes de Cicle Mitjà dins del servei de menjador, implicació dels alumnes que es queden a dinar i recull de dades.
3a part: Recollida de dades a l’aula, comparativa amb la 1a inspecció i conclusions.

ACTIVITAT 11: VISITA DELS ALUMNES USUARIS DE MENJADOR A LA CUINA.
Avui parlem de com elaborem els nostres menús a la cuina de l’escola.
Des de l’equip de mestres de l’escola entenem que qualsevol activitat que es realitza al centre té una intenció pedagògica i que qualsevol moment és bo per reflexionar i assolir nous aprenentatges i valors.
Creiem que el menjador escolar és un altre entorn educatiu que forma part del treball d’escola i on es poden assolir hàbits alimentaris saludables i es poden potenciar els valors de la relació i la convivència, en un clima de respecte, entre companys i entre els adults que formen part de l’equip de treball.
Per tal que els alumnes visquin i vegin el lligam, la bona comunicació i relació existent entre l’equip de mestres de l’escola i el de menjador, el dia 23 de maig es va realitzar una activitat que va afavorir un bon clima de treball i un millor coneixement del personal de cuina i de la important feina que es porta a terme en el centre. El desenvolupament de la sessió va ser el següent:
– Reunió dels alumnes usuaris del menjador, de cinquè curs d’educació primària, i concreció dels objectius de la sessió a partir de les idees dels alumnes.
– Visita a la cuina i presa d’apunts, segons la informació facilitada per la cuinera.
– Reflexió final, posada en comú i conclusions.
Aquest treball queda recollit en una fitxa de treball realitzada per cada alumne.
 
 

ACTIVITAT 12: TALLER DE PASTISSOS DE XOCOLATA
Avui gaudim preparant un pastís de xocolata.

ACTIVITAT 13: La cançó del menjador
LA CANÇÓ DEL MENJADOR
Escolteu-la aquest estiu! Una idea lúdica dins de les activitats programades aquest curs escolar.

 

El nostre àlbum fotogràfic de La cançó del menjador:

 

5 thoughts on “MENJADOR

  1. Biel Orra

    Ingredients crema de porro:
    Porro, ceba, patata, mantega, aigua i sal
    Procés d’elaboració:
    1. Tallar els ingredients amb talls petits.
    2. Posar aigua a l’olla i deixar-la bullir una estona.
    3. Tirar tots els ingredients tallats amb l’aigua bullint.
    4. Deixa bullir l’olla amb els ingredients durant dues hores.
    5. Treure una mica d’aigua.
    6. Triturar tots els ingredients .
    7. Posar la crema en el plat . 8. De manera opcional posar-hi crostes de pa.

    Ingredients beixamel : mantega , sal, farina i llet.
    Procés d’elaboració:
    1. Dintre d’una paella posar-hi mantega
    2. Posar-hi farina i llet però la proporció és una cullerada de farina per un got de llet
    3. S’ha de anar remenant durant mitja hora.

    Conclusions:
    Hi ha menys ingredients dels que em pensava . Ens hem adonat que costa molt fer el menjar per tantes persones i per això no tornarem a dir res negatiu sobre el menjar. Els ingredients que hi ha per separat són normals, com els de casa.

    Valoració personal:
    Intentaré menjar-m’ho tot i quan una cosa no m’agradi, no em queixaré i faré un esforç , però que em posin menys quantitat.

    Reply
    1. NURIA VI?AS CODINA

      Hola Biel, som l’equip de monitores i de cuina de menjador. Estem molts contentes que hagueu pogut fer aquesta petita excursió a la cuina, perquè la feina que s’hi fa allà a dins és molt important: l’Encarna i l’equip de cuina hi prepara els aliments que són tant importants per al vostre creixement. També perquè creiem que el coneixement de l’elaboració dels plats que us servim pot ajudar molt a què disfruteu cada dia més del fet de menjar.

      Gràcies per explicar-nos a tots la recepta!

      Reply
  2. Eulàlia Bernal

    CONCLUSIONS de la visita al menjador:

    Ens hem adonat que per fer el menjar per tants nens l’ Encarna te molta feina i li suposa un gran esforç i molta estona.
    També els ingredients que hi ha, ens els mengem a casa sense problemes i que per tant no hem de dir que es dolent.

    Reply
  3. Evelyn

    Ingredients crema de porro:
    Porro, ceba, patata, mantega, aigua i sal
    Procés d’elaboració:
    1. Tallar els ingredients amb talls petits.
    2. Posar aigua a l’olla i deixar-la bullir una estona.
    3. Tirar tots els ingredients tallats amb l’aigua bullint.
    4. Deixa bullir l’olla amb els ingredients durant dues hores.
    5. Treure una mica d’aigua.
    6. Triturar tots els ingredients .
    7. Posar la crema en el plat . 8. De manera opcional posar-hi crostes de pa.

    Ingredients beixamel : mantega , sal, farina i llet.
    Procés d’elaboració:
    1. Dintre d’una paella posar-hi mantega
    2. Posar-hi farina i llet però la proporció és una cullerada de farina per un got de llet
    3. S’ha de anar remenant durant mitja hora.

    Conclusions:
    Hi ha menys ingredients dels que em pensava . Ens hem adonat que costa molt fer el menjar per tantes persones i per això no tornarem a dir res negatiu sobre el menjar. Els ingredients que hi ha per separat són normals, com els de casa.

    Valoració Personal
    Amb les coses que no m’ agradin faré un esforç a merjar-me-les. Quan vinguin les monitores a portar-me el menjar no faltar l respecte.

    Reply
  4. Núria Rodas

    LA CANÇÓ DEL MENJADOR

    Per aconseguir la cançó del menjador, primer vam buscar una melodia d’alguna cançó ja inventada.
    Quan ja vam tenir la melodia escollida, vam buacar una lletra que hi quedes bé.
    Per continuar, els de 6è, un dia al migdia vam anar a grabar la música amb la lletra a la classe d’anglès. La Sílvia Capdevila, una de les monitores tocava la melodia amb la guitarra, en David Camprubí, feia de tècnic, I la resta cantàvem.
    Un cop acabada de grabar la cançó, vam ensenyar una coreografia inventada als companys del menjador.
    I per acabar vam grabar-la amb tots els de menjador ballant-la I cantant-la.

    Reply

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *