12 DE MAIG – DIA DE LES MATES

Tots els alumnes de l’escola hem gaudit d’una tarda matemàtica al pati de l’escola. Els alumnes organitzadors dels tallers matemàtics han estat els alumnes de 6è per als cursos de Cicle Mitjà i 5è. Els alumnes de 2n. han estat els encarregats de preparar els tallers de Educació Infantil i 1r.
Tot manipulant material i de la mà dels seus companys/mestres han pensat, raonat, calculat, comprovat…Una bona experiència matemàtica!
Més informació a la pestanya d’ACTIVITATS/DIA DE LES MATES

CONSIGNES DEL REI CARNESTOLTES

La desfilada i la rua de Carnaval:

v

Hem celebrat el dijous llarder, els nens i nenes d’Educació Infantil a la pista i els d’Educació Primària a la font de l’Espadaler:

Els nens i nenes de l’Escola hem seguit les consignes manades pel Rei Carnestoltes:

carnaval

EL REI CARNESTOLTES ens mana, per la propera setmana, que vinguem cada dia d’una manera diferent:

El dilluns un pentinat original o una perruca.
El dimarts la cara pintada.
El dimecres calcetes o calçotets per sobre la roba.
El dijous una sabata diferent a cada peu.
El divendres les ungles i els llavis pintats.

• COM ENS ORGANITZEM? El consistori infantil s’encarrega tota la setmana de fer el seguiment de les consignes del REI CARNESTOLTES.
  • En Carles Rovira de 1r aquesta setmana és el regidor del CONSISTORI INFANTIL que té més feina.

PER SEGUIR LES ACTIVITATS DEL CONSISTORI CLIQUEU AQUÍ

I SÍ COMENCEM A INVESTIGAR UNA MIQUETA… De mica en mica anirem descobrint al nostre REI CARNESTOLTES.

Ja sabeu qui és?       CARNAVAL ANIMAL

Com molt bé sabeu, aquest Carnaval serà bestial. El Rei Carnestoltes és ni més ni menys que el compositor Camille Saint-Saëns (París 1835 – Argel 1921). Va escriure “El Carnaval dels animals” el 1886, amb la intenció de fer una sàtira humorística d’intèrprets i compositors de l’època. La va estrenar davant d’un cercle reduït d’artistes i amics de París, i no va ser fins a la seva mort, que l’obra es va fer pública. Consta de 14 peces musicals:

1. Introducció i marxa reial del lleó

2. Galls i gallines

3. Hemions (animals veloços)

4. Tortugues

5. L’elefant

6. Cangurs

7. Aquari

8. Personatges de llargues orelles

9. El cucut al fons del bosc

10. Els ocells

11. Els pianistes

12. Els fòssils

13. El cigne

14. Final

Amb la col·laboració dels més grans de l’escola hem preparat el PREGÓ.