Fem pòsters sobre els animals vertebrats

Aquests dies a classe hem estat treballant la classificació dels animals invertebrats i hem conegut les característiques de cadascun d’ells.

Què heu de fer?

En aquest mateix blog farem una exposició d’animals invertebrats, que consistirà en posters que voslatres creareu, per parelles. Cada parella escollirà un animal invertebrat i en crearà un pòster amb informació. Abans de començar la tasca cal que indiqueu en aquest tauler quin animal heu escollit. Cada parella ha indicar els seus noms i posar el nom o una imatge de l’animal que treballareu. Es tracta d’evitar repeticions, per tant, si l’animal que havieu pensat ja apareix al tauler n’haureu d’escollir un altre.

Quan ja hagueu penjat el nom de l’animal al mural podeu començar a fer el poster. Com a eines us recomano Thinglink o Glogster.

En els vostres pòsters hi ha d’apareixer la següent informació:

– Nom de l’animal

– Classe a la qual pertany

– Caracteristiques distintives (forma, color, nombre de potes, cua…)

– De què s’alimenta

– Com es reprodueix

– Medi en el que viu

– Videos de youtube o imatges creative commons de l’animal. Cal que indiqueu la font de la imatge.

– Els vostres noms, classe, matèria i curs.

Quan hagueu acabat el pòster m’heu d’enviar l’enllaç al correu o deixar-lo com a comentari en aquest post.

Avaluació

Aquest treball valdrà 3 punts de la nota d’aquest tema i l’avaluarem conjuntament següint aquesta rúbrica:

Aspectes Pobre (0,25) Regular (0,5) Bé (0,75) Molt bé (1)
Aspecte i multimèdia Aspecte pobre. Només hi ha una imatge Aspecte correcte. Hi ha dos elements que poden ser imatge, so o vídeo. Aspecte atractiu. Hi ha tres o més elements que poden ser imatge, so o vídeo. Aspecte motl atractiu. Hi ha tres  o meś elements que poden ser imatge, so o vídeo. Es citen les fonts de les imatges.
Informació S’inclou el nom, la classe de l’anima i una informació més Hi ha quasi tota la informació que es demanava però falta alguna cosa. Hi ha tota la informació que es requeria Hi ha tota la informació requerida i a més a més s’ha buscat informació extra.
Correcció Hi ha més d’un error conceptual o moltes faltes d’ortografia. Hi ha un error conceptual i alguna falta d’ortografia. No hi ha cap error conceptual. hi ha un màxim de dues faltes d’ortografia. No hi ha cap error. El pòster és impecable.

Per la vostra informació, al fer aquesta tasca estem treballant la competència digital en les següents dimensions:

Instruments i aplicacions:

2. Utilitzar les aplicacions d’edició de textos, presentacions multimèdia, tractament de dades numèriques per a la producció de documents digitals.

Tractament de la informació i organització dels entorns digitals de treball

4. Cercar, contrastar i seleccionar informació digital adient per al treball a realitzar, tot considerant diverses fonts i mitjans digitals.

5. Tractar la informació mitjançant aplicacions digitals per a la construcció de nou coneixement personal.

Comunicació interpersonal i col·laboració

7. Participar en entorns de comunicació interpersonal i publicacions virtuals per compartir informació.

Ciutadania, hàbits, civisme i identitat digital

11. Actuar de forma crítica i responsable en l’ús de les TIC, tot considerant aspectes ètics, legals, de seguretat, de sostenibilitat, i d’identitat digital.