Un diputat de Madrid a les aules de l’institut

dsc01976
El senyor Jordi Jané Guasch, vicepresident al Congrés dels diputats a Madrid, ha vingut a fer la xerrada “Un polític al congrés dels diputats a Madrid” a la sala d’actes del centre adreçada als alumnes de 4t d’ESO.
La conferència ha estat molt interessant i profitosa, perquè ha explicat d’una manera molt planera i didàctica el funcionament del congrés i el món de la política a nivell d’Estat. Els alumnes han aprofitat l’ocasió per fer preguntes de temes que són del seu interès i de gran actualitat.
Jordi Jané és fill de l’Arboç i ex alumne d’aquest institut del que en guarda uns grats records, tant per l’ambient com per la bona preparació rebuda, i ha estat una gran ocasió per retrobar-se amb antics professors.

Prevenció del tabaquisme

Aplicació de la nova Llei del tabac. Departament d’Ensenyament

cartellfumar

El 2 de gener ha entrat en vigor la nova normativa sobre el tabac (Llei 42/2010, de 30 de desembre) que prohibeix fumar en tots els espais públics tancats, i evita així l’exposició a l’aire contaminat pel fum de tabac.

L’aplicació de la nova norma posa èmfasi en algunes de les mesures contra el tabaquisme que ja es prenen als centres educatius. A més de prohibir la venda i el subministrament del tabac i de fumar en totes les dependències dels centres educatius, la llei concreta que la prohibició de fumar és absoluta i afecta totes les persones que estiguin a l’interior i als accessos del centre; per tant, a l’entrada del centre aviat hi haurà el cartell que anuncia la prohibició del consum de tabac (art. 20 de la Llei 42/2010, que redacta novament la disposició addicional tercera de la Llei 28/2005).

La llei també insisteix especialment en el paper modèlic dels professionals docents en la seva tasca educativa de sensibilització, conscienciació i prevenció mitjançant el foment d’estils de vida sense tabac.

Proves per a l’obtenció del graduat en ESO per a l’alumnat que no l’hagi obtingut en finalitzar l’etapa

Convocatòria anual  de proves per a l’obtenció del títol de graduat en ESO per alumnes del centre que no hagin finalitzat el 4t curs durant els anys acadèmics 2008/09 i 2009/10

Informació del Departament d’Ensenyament

Dates d’inscripció: de l’1 al 10 de ferer de 2011 a la secretaria del centre.

Més informació a la secretaria del centre

Sorteig IPOD

El número premiat en el sorteig del dia 21 de gener corresponent al viatge de final d’etapa a Roma de 4t d’ESO és el

si el teniu , truqueu a l’institut (977667082) i pregunteu per Paco Lara.