Últimes sessions

( fet des d’un lloc sense accents )
Les dues sessions finals les hem dedicat a preparar activitats per a festivitats especials en que es demana als especialistes que preparin jocs i activitats ludiques per a l’alumnat.
Tambe a concloure el seminari d’enguany i a enfocar el seminari del proper curs.

Per al curs 13-14 s’ha mig acordat treballar un tema concret, realitzant unitats ben fetes per a cada un dels cicles, de manera progressiva.
Tambe tractar l’avaluaci{o des de educacio infantil fins a CSUP.

De totes maneres, concretar el tema a tractar es fara a inicis del proper seminari, a carreg de qui en sigui el formador o formadora.

Recordeu omplir el formulari d’avaluacio del seminari d’enguany.

Des d’aqui vull agrair-vos a tots la vostra participacio, involucrament i aportacions que heu fet per tal que aquest projecte hagi pogut tirar endavant. MOLTES GRACIES.

Us animo a no deixar perdre aquest seminari i a engrescar-vos amb els projectes que vagin sorgint els propers cursos, que segur son del vostre agrat i interes.

Ens seguim veient!

Vuitena sessió

Ens desplacem a l’ESC Anicet de Pagès per dur a la pràctica alguna de les activitats preparades amb anterioritat.
Es comença a parlar del tema a tractar i de com tractar-lo, el proper curs, si més no, com enfocar el treball per treure’n el màxim profit. Es desenvoluparien UD completes d’un tema a escollir encara, des de CI fins a CSup.

La propera sessió serà al CRP.
Per a aquelles jornades escolars amb caire festiu-ludic en què sempre s’encarrega als especialistes que preparin activitats i jocs, en la propera sessió reflexionarem sobre les activitats que es fan, tot oferint opcions, fent pluja d’idees o proposant jocs que realment funcionen.

Ens veiem allà el dimarts 11.

Sisena i setena sessions

Aquestes dues següents sessións, el treball serà força similar.
Per parelles o grups de tres, ( si podeu dur els vostre portàtil, millor… ), el·laborarem les activitats aquí, al CRP.
Per aquesta sessió 6, els temes seran:
Descoberta de l’entornExploració de l’entorn
Comunicació i llenguatgesObservar, escoltar i experimentar.
I per a la sessió 7:
Descoberta de l’entornExperimentació i interpretació
Comunicació i llenguatgesInterpretar, representar i crear.

S’han de crear dues activitats, una per cada àrea i que treballi un d’aquests continguts, que siguin dinàmiques, divertides i engrescadores; que sigui diferent al que feu normalment.

Aquestes activitats, les quatre, dues de cada sessió, les durem a la pràctica ( no explicar, no… JUGAR ) a la sessió 8, així que feu-ho dinàmic i que engresqui al personal.
Gràcies, sé que es pot comptar amb vosaltres!

Cinquena sessió

Sessió de representació pràctica.
Visita a l’ESC Anicet de Pagés ( ara és quan alguns recordeu quan se’m va dir que el nom de le’scola anava amb S i ho he escrit amb C o veieu que ho he escrit bé, gràcies al vostre comentari… torno a estar sense recordar com s’escriu…. sort que no hi treballo! Ho dic pel tema escriure el nom en documents oficials i coses així…).
Al que anavem.

Salvem els Koalas on PhotoPeach

Si es pot veure, les imatges donen una idea de com aquest mestre es treballa i prepara les sessions, d’una manera força diferent i entretinguda, on l’alumnat participa, amb accions, gest i moviment, i emotivament.

Quarta sessió

Comencem bé…
S’hauria de mirara quest enllaç ( http://educacionviva.com/ ), però no es fa… l’ordinador va com va i ens estirem explicant activitats dels assitents, introduint modificacions al funcionament de les sessions restants…
Això és le que tinc… No guardo enviats… si algú m’ho pot passar extensament explicat, com en el correu, millor.

***
Revisió del què s’ha fet fins ara i projecció i canvis de cares a les noves sessions ( treball durant les sessions, per parelles, dels temes que “toquin” i combinació de les pràctiques ).
Presentació activitats assistents.
Preparació d’una activitat lúdica per a una data senyalada, per exemple, dia de la Pau. Com a especialistes, ens “encarreguen” fer jocs i activitats, preparar-les i adaptar-les bé als grups i nivells.

· Acords presos:

Es farà la següent sessió a l’ESC Aniset de Pagés, llavors dues sessions més d’el·laboració de materials durant les sessions i una sessió més pràctica.
***

Perdoneu aquest làpsus de temps inactiu aquí…

Tercera sessió 12-13

Comencem canviant d’aula i muntant l’ordinador i el projector, tard.
Visionat d’un video de l’ESC Els Pinetons de Ripollet on treballen seguint el mètode d’Acouturier I mostren algunes de les activitats I racons que treballen.

http://www.escolapublicaelspinetons.cat/lescola/infomacionsicirculars/181-la-psicomotricitat-al-cicle-inicial-escola-els-pinetons.html

Mentrestant, anem comentant detalls que hi surten I com podem aplicar-ho o quins aspectes condicionen la pràctica ( material i espai ).

Acabat el vídeo, comencem revisant les activitats pràctiques que els assistents han fet. No le shem vist totes, però es comenta ( i quasi que s’aclara i s’acorda, que sembla ser que no ho vaig concretar bé…) cal enviar-ho al formador pèr fer el recull dels treballs.
Es comenta, lligat amb això, alguna modificació de la graella de treball. S’apliquen els canvis i es torna a enviar.

Es comenta, entre activitat i activitat, que la propera sessio serà al’escola de’n David C., però s’aplaça a la següent setmana ( 13 nov ) per concretar i assegurar l’espai i que aquesta sessió serà plenament PRÀCTICA.
També surten dubtes referents al curriculum d’infantil, a les capacitats i subcapacitats i al plantejamentd e les unitats.
No hem mirat totes les activitats enviades o portades al SC.

S’acorda que s’enviarà el tema de treball de la següent sessió, i axí ho faig aquí:

Dins l’àrea de … treball de…
Descoberta d’un mateix i dels altres
Relacions afectives i comunicatives
Autonomia personal i relacional

Una activitat de cada, no cal una sessió. Si algú s’anima i fa dues o més activitats, les comentarem; ajudarà, a me´s, a ampliar el ventall de recursos que generarem al final del curs.
Si algú té material escrit ( revista, article, llibre ) de psicomotricitat, que el dugui i ho comentem; potser tenim referencies bibliogràfiques i ens serveixen per donar idees o recursos en el dia a dia docent.

Lligat amb això, l’Ona ha proposat estudiar diversos mètodes d’ensenyament de la psicomotricitat i buscar-ne “PROs” i CONTRES.
Així que si teniu coneixement d’algun mètode concret, comente-ho també i ho ampliem entre tots. ( A mi, a part de l’Acouturier, el de’n David o el de tota la vida (“supervivència” i treball a la que salta ), no se me n’acudeixen altres…. ).

Ens veiem dimarts vinent, AL SEMINARI!!

PD: es torna a enviar el document del primer dia amb els OBJm, continguts i crit d’aval del cicle d’ED INF.
I es demana al formador que envii els documents amb més antelació… sí, ho sé… va ser tard, però també ho vaig tenir en compte i us vaig deixar anar una mica per lliure, no?

Alguns materials

Algunes editorials han publicat fitxes de sessions i material útil per a desenvolupar sessions de psicomotricitat.
Aquí en teniu alguns de penjats.
Feu-hi una ullada, a veure si us aporten idees o us són útils.

( El que no acabo de veure és on us ho poso….. Ho he intentat… ho tinc penjat, però no aconsegueixo enllaçar-ho. Us ho posaré al Moodle ).

Segona sessió 12-13

Acta del que hem tractat tal dia com avui al seminari d’educació física.

Presentació ( real ) del web del CRP i del moodle i del blog del seminari.
En aquests s’hi penjaran les actes que us anem enviant i els materials que d’aquí es generin o que vosaltres aneu aportant.
Es presenten dos nous assistents, la Laura i en Carles. Benvinguts! Confio, confiem que, vosaltres i tots el que ja formeu part d’aquest seminari, en traieu un bon profit del que anem fent. Qualsevol dubte o desig o proposta per canviar quelcom o millorar,sempre és benvinguda.

Entre els punts que venen a continuació, s’ha replantejat l’estructura o dinàmica de les sessions posteriors del seminari. cada jornada es proposarà un contingut del curriculum d’infantil on es pot encabir un treball propi de psicomotricitat i es desenvoluparan, com a deures a casa, activitats per a desenvolupar o assolir tal contingut.
la fitxa o model per a omplir amb aquestes activitats s’ha de preparar. Compto fer-ho aviat… tant com ara que acabi d’enviar el correu.

Anàlisi de les sessions dutes:
-Format de la sessió
-material a utilitzar
-espais
-orde de les activitats
-nivell de les activitats en funció de l’alumnat

Observacions, idees o coses interessants que han anat sorgint:
-Canviar el material de la sessió en funció de diversos ítems: perilositat, posr de l’alumnat, treball a fer, opcions de material…
-Utilitzar els conceptes treballats per relacionar-los amb altres àrees.
-treball final de relaxació, de posada en comú, de reflexió… important.
-Buscar una activitat inicial de descàrrega de pulsió, de desafogament… o una mena de rutina hàbit que introdueixi l’alumnat en la matèria ( una mascota o personatge presentat prèviament, que és qui explica les activitats que es faran, que porta el material, que fa alguna proposta… )
-tindre preparades sessions especials per a dies de pluja, dies en què no disposem de l’espai habitual de treball, per a dies en què volguem utilitzar un espai alternatiu ( aula, passadís… ) o per als dies en què utilitzem el gimnàs dels grans.
-Aprofitar els estones de la fila per anar i tornar del lloc on fem la sessió per treballar ja algun contingut o objectiu.
-“descomposar” una activitat fins a l’inici. Exemple: joc amb fulls de paper, observar característiques, coses que podem fer amb un tros de full de diari, estripar-lo, jugar, llançar-lo, escampar-lo, fer boles petites, grans… i obtenim una pilota. Un cop arribat aquí, amb aquest material, treballem el que voliem fer amb pilota, en lloc de donar-la directament.
-INTERESSANT i molt útil la relació especalista i tutor/a, ja que el treball que es fa es pot allargar o aprofundir o completar molt amb el que es fa a l’aula, pel que representa en tant que comunicació entre professionals i formació i creixement de l’alumnat.
IMPORTANT també és creure en la metodologia que s’aplica, el treball que es fa i, sobretot, ser constant, ja que aquí rau bona part de l’èxit d’un sistema de treball que pot donar molts fruits.

Hem passat, llavors, pressionats pel rellotge, a la part pràctica, on en David Coll ens ha demosrat perquè e´s un crack: ens ha realitzat una sessió teatralitzada, com els que ell duu a terme al seu centre i de com la realitza, especificant moments de la sessió ( a nosaltres, no ho fa amb la mainada ) en com enfoca el treball, què treballa, com actua si passa A o B…
Crec que es mereix un FELICITATS enorme i ens pot ( si no ho ha fet ja ) aportar molt al que estem pretenguent en aquest curs enguany.

Les fotografies que es van fent, es penjaran a la que es pugui… descobrir com!

Primera sessió 12-13

D’una banda, donar-vos la benvinguda al seminari d’Ed Física d’aquest present curs.
I d’una altra, animar als del passat curs que es vulguin apuntar per assistir al seminari, que encara poden. Només han d’escriure un mail a eboldo@xtec.cat amb el nom i cognoms i DNI. Jo llavors ho enviaria al CRP ( a l’Agustí ) i des d’allà, se us “matricularia”. També extensible a gent dels centres on esteu que creieu que els pugui interessar.

I abans que me n’oblidi, deixeu-me adjuntar el resum d’avui!!

Acta de la sessió del S.C. EDUCACIó FÍSICA

Presentació del seminari per part de l’Agustí i del web del CRP ( no fet per falta de recursos… curiós, no? Que al centre de recursos de l’Alt Empordà anem fluixos d’això… ).

– Presentació del formador ( que no és formador entés com a tal, sinó qui coordina aquest seminari ).

Es passa el full per signar assistència.

– Informacions diverses:

Horari: dimarts de 17:30 a 19:30

Calendari: Tots els dimarts fins al desembre. ( no dit, però en cas de mal temps o anulació d’alguna sessió, s’informaria via mail o, si cal, via telèfon. En cas d’anular alguna jornada, aquesta es recuperaria d’alguna manera que ja pactariem. Esperem que no calgui.).

Lloc: CRP Alt Empordà.

Assistència mínima: 80% de les sessions. És a dir, es poden faltar com a molt a dues sessions. ( això tampoc s’ha dit…)

Objectius del seminari:
1.- Oferir un lloc de trobada i un punt de debat i informació a mestres de l’especialitat.
2.- Reflexionar sobre la pràctica docent i les possibilitats de millora.
3.- Elaborar materials ( activitats, sessions ) útils per a ser dutes a la pràctica en les pròpies sessions.

– Presentació dels assistents.
Aquest punt ha donat peu a la presentació de diferents formes d’enfocar l’”àrea” de psicomotricitat o, si més no, aquest treball. S’ha parlat de com treballen alguns centres ( metodologia, nombre d’alumnes, materials, espais, relació-comunicació amb mestres tutors/es desl grups d’infantil, gestió del temps, …).

– Presentació del treball a fer pel proper dia:

Dur al seminari una sessió de les que duem a terme normalment o que hem elaborat per a l’ocasió.

Aquesta serà presentada a la resta del grup i, entre tots, les comentarem, analitzant els punts forts i els punts febles i com podem millorar, si cal, les activitats o la sessió.

Penseu a dur roba còmode, per si decidim dur a terme alguna de les activitats presentades pels assistents, per tal d’entendre millor el què es preten treballar o allò que s’explica. Fóra bo fer pràctiques a cada sessió.

De cares a les següents sessions, el treball serà concret a algun objectiu o bloc de continguts de les àrees de l’etapa d’educació infantil. Es crearà un model de fitxa per explicar allà la sessió o activitat que preparem. L’objectiu de fer servir un model per a tots és per facilitar el recull de totes les propostes que es facin. S’en farà un, però abans de donar-lo per bo, hem de concretar què s’hi afegeix o es modifica ( es farà en la propera sessió ).

S’enviarà per correu lainformació que es presenti, així com enllaços o materials que puguem trobar interessants de compartir i analitzar.

Si algú del c entre on treballem o conegut està interessat en formar part del seminari d’educació física de l’Alt Empordà aquest curs, cal que envii nom i cognoms i DNI al correu del formador quan abans millor ( i per abans s’enten, pel que m’ha dit l’Agustí, abans del dia 18!!! )

Per a qualsevol dubte, eboldo@xtec.catEns veiem dimarts vinent al CRP!