Nou curs

Ja tornem a ser-hi!

Hem començat amb moltes ganes i il·lusió com cada any.

Aquest trimestre estem treballant els següents temes:

A sisè: 

– Human diversity ( la diversitat) 

– Nutrition processes: Digestion (la digestió), Respiration ( la respiració), Excretion (l’excreció) and Circulation (la circul·lació sanguínea)… La base d’aquests temes es dóna a tercer de primària i a sisè es fa un aprofundiment i ampliació dels coneixements adquirits. 

 http://www.lessontutor.com/jm_digestive.html

http://www.tvdsb.on.ca/WESTMIN/science/sbi3a1/digest/digdiag.htm

http://kidshealth.org/misc/movie/bodybasics/digestive_system.html

http://medicalcenter.osu.edu/pdfs/PatientEd/Materials/PDFDocs/dis-cond/respirat/resp-diagram.pdf

http://kidshealth.org/kid/htbw/lungs.html

http://www.fi.edu/learn/heart/systems/respiration.html

A cinquè:

– Cells (Les cèl·lules)

 http://www.biology4kids.com/files/cell_main.html

– Reproduction (La reproducció)

 http://kidshealth.org/parent/general/body_basics/male_reproductive.html

 http://kidshealth.org/teen/sexual_health/changing_body/female_repro.html

A quart:

– The five senses (Els cinc sentits)

A tercer:

– Food (els aliments)

– Digestion (el sistema digestiu), Respiration (la respiració)…

Us he inclòs alguns links per si teniu ganes de comprovar o repassar els vostres coneixements.

Electricity

Ens comencem a endinsar dins del món de l’electricitat

per què funciona un aparell elèctric quan l’endollem o li posem piles? Què passa si tallem un cable elèctric d’un circuit? Com pot continuar funcionant? …

LIGHT AND SHADOW- Llum i ombra

El passat dia 16 de maig els alumnes de 4t de primària van fer una exposició oral sobre els conceptes següents:

- opac (opaque)

- transparent (transparent)

- translucid (translucent)

I com podeu comprovar els va quedar d'allò més bé... 

CHANGES IN MATTER- CANVIS EN LA MATÈRIA

El passat dia 25 d’abril vàrem estar experimentant amb els alumnes de 5è curs sobre els dos tipus de canvis que pot experimentar la matèria:

– canvis físics

– canvis químics 

Si voleu podeu provar-ho vosaltres també d’una manera ben senzilla; els materials necessaris són: 100 ml de vinagre, 2 cullerades de bicarbonat, una ampolla de 1/2 litre d’aigua buida, cinta adhesiva i un globus.

 1. Posar el vinagre dins l’ampolla d’aigua buida

2. Posar les dues cullerades de bicarbonat dins del globus.

3. Tapar la boca de l’ampolla amb el globus i encintar el globus perquè no s’escapi.

4. Buidar el contingut del globus dins de l’ampolla ( així es barregen el bicarbonat i el vinagre)

5. I…. el globus s’infla (=reacció química) . El globus desinflat passa a ser un globus inflat (= canvi físic).

The senses

“Els sentits”

Després de treballar els cinc sentits i el vocabulari específic de cadascun d’ells els alumnes de quart han posat en pràctica tot el que han après, d’una manera més lúdica, a través de l’experimentació tal i com podem veure en les fotografies següents.

hear.jpg

sight.jpg

smell.jpg

taste.jpg

touch.jpg