II FORUM EX(pri)MENTA DEL TARRAGONES

PADRINS DE CIÈNCIA: la neu arriba a l’escola (EI-3 i sisè de primària)

Ha arribat el Nadal però al nostre barri no neva. Ulls encuriosits veuen com les finestres de les aules s’omplen d’arbres, boles, estels, angelets i ninots de neu. Per a nosaltres, adults, tot això forma part de la tradició però per als nens/es de tres anys ,que obren els ulls com a plats, totes aquestes costums els són estranyes… massa allunyades de la seva realitat!!!!!

AMB DOS SENZILLS EXPERIMENTS PLANTEGEM DOS GRANS REPTES:

A) Com podem fer neu a l’aula, veure-la, tocar-la, olorar-la i poder experimentar amb ella a través dels sentits?

B) Com podem compartir ciència entre els més grans i petits de l’escola?

Aquesta ha estat una experiència molt gratificant per als alumnes senzillament perquè donem un valor afegit a la ciència i l’acompanyem d’una relació afectiva. Aquesta relació potencia valors com: el respecte, la perseverança, la responsabilitat, la paciència , la generositat, l’esforç, el compromís, la col·laboració i l’acceptació de la diversitat.

Els més petits troben acompanyament i modelatge, i els més grans (sobretot aquells que mostren més dificultats) incrementen l’autoestima perquè se n’adonen que poden ajudar.

Més enllà de l’aprenentatge i les competències científiques de l’àrea de medi natural, aquesta experiència fomenta la competència comunicativa i lingüística, l’autonomia i iniciativa personal, social i ciutadana.

Ens agradaria en un futur, fer-la extensiva a altres cursos per tal que esdevingui una metodologia de treball científic habitual a les aules de la nostra escola.

AQUI PODEU VISUALITZAR EL VÍDEO DE LA EXPERIÈNCIA: