Tallers de plàstica

SOM ROY LICHTENSTEIN I PICASSO PER UN DIA

Durant el tercer trimestre, els mags i magues i les i els investigadors, des de l’àrea d’ed.visual i plàstica hem treballat els autors Picasso i Lichtenstein. Hem observat diferents quadres i hem descrit diferents aspectes així com les etapes de la seva obra. Després, ens hem posat a la seva pell i hem fet d’artistes seguint els seus estils pictòrics i artístics respectius. Si veniu a l’escola, us convidem a gaudir del nostra mini mostra. Endavant, l’entrada és gratuïta!

Taller de metereologia

TALLER DE METEOROLOGIA

Des de l’Agenda 21 hem aprofitat l’oferiment del Consell Comarcal de la Segarra per poder treballar i aprofundir en el tema de la meteorologia. A més de fer de meteoròlogues durant tot el curs, hem vist que tot això de predir el temps no és tan senzill com sembla.

cm-108

Com a cloenda, el 20 d’abril del servei meteorològic de Catalunya ens van venir a explicar una miqueta més diferents aspectes del tema i també aclarir-nos alguns dels dubtes que ens havien sorgit mentre vam estar fent el projecte.

Un passeig pel poble

UN PASSEIG PEL POBLE

El passat divendres 7 de maig, les magues i els mags a l’àrea de C.del Medi treballàvem la nostra localitat. Una de les activitats que vam realitzar va ser una ruta pel nostre poble.

tomb-poble-4

Vam visitar els diferents barris, els edificis més emblemàtics i importants així com també l’estructura de carrers i places.

Ara ja sabem una mica més de la història del nostre poble… japodem fer de guies turístics durant l’estiu!

tomb-poble-8

Exposiciona orals

EXPOSICIONS ORALS

Durant aquest curs, els investigadors hem treballat dins de l’àrea de C.del Medi i ll.Catalana l’exposició oral.

imatge-bloc

En dues ocasions, hem realitzat per grups, l’exposició de dos dels temes treballats a classe. La reproducció i els mitjans de transport.

imatge-bloc1

Després de buscar informació, d’organitzar-la, de redactar un guió,etc. Hem vist que no és una tasca fàcil.

imatge-bloc2

Això sí, ens hem sentit orgullosos de veure els resultats de la feina ben feta…. i en equip!

Diada de Sant Jordi!!!

ACTIVITAT DE SANT JORDI

Una activitat més que hem fet conjunta amb el cicle ha estat celebrar la diada de St.Jordi.

imatge-bloc3

Durant el matí, vam visitar la parada de St. Jordi i, gràcies a la maleta de poesia vam estar llegint i gaudint de la poesia. Després d’explicar i recordar entre tots la llegenda i els símbols, hem elaborat un bonic mural pel nostre passadís nou. Aquest consta d’un llibre obert, amb una poesia de Joan Maragall, en motiu del seu centenari, la senyera i una rosa amb tots els valors i contravalors que hem extret de la llegenda. També hem pintat una imatge on el drac, aparentment el personatge més ferotge i temible, és qui explica amablement la llegenda a un nen…. ens agradaria ser un de nosaltres!

imatge-bloc-2

Al la tarda vam fer un recital de poesia i vam trobar el gust a l’escoltar-nos com al recitar aquesta tipologia.

A tutoria treballem…

Durant aquest segon trimentre el tema que hem desenvolupat a tutoria ha estat la identificació dels diferents sentiments i estats d’ànim.

Veiem important que un primer pas per solucionar els conflictes que ens anem trobant amb els companys/es és ser capaços d’expressar què ens passa i com ens sentim.

Hem ampliat el nostre vocabulari de sentiments i hem identificat situacions amb els diferents sentiments treballats. També els hem representat tant amb mímica com en dibuixos.  A més cada nen i nena ha confeccionat el seu petit llibre de sentiments i entre tots i totes hem elaborat un mural que hem penjat al passadís de l’escola.

sentiments-bloc

D”aquest mural ens en sentim molt ORGULLOSOS, CONTENTES, FELIÇOS I SATISFETES !!!!

CARNAVAL!!!!

Hem celebrat el carnestoltes a l’escola!!!!

Aprofitant que l’eix transversal del curs és l’Astèrix i l’Obèlix, ens hem disfressat d’aquests dos personatges de còmic.

cimg0019bo

L’EXCURSIÓ A LA SAIRA

El divendres dia 16 d’octubre, els alumnes de  tercer i quart de primària vam anar  d’excursió a la Saira, a Almacelles (el Segrià).

excursio-saida-016

Vam aprendre el procés de l‘elaboració del vi, vam muntar a cavall i vam tenir contacte amb els animals de la granja escola i amb el medi ambient i vam aprendre a respectar la natura.

També vam aprendre moltes, moltes coses a partir de l’experiència: vam veremar, vam trepitjar el raïm,… i una cosa molt important: vam aprendre a conviure amb les i els altres.

Si voleu veure més fotos de la nostra sortida cliqueu aquí