COLÒNIES: La volta al món en unes colònies !!!

DESCRIPCIÓ DE L’ESTADA
Durant aquestes colònies tenim un repte, fer la volta al món en tres dies. Per a fer-la haurem de passar per les diferents activitats ambientades en diversos països, amb el nostre passaport. Si superem totes les activitats haurem aconseguit fer la volta al món
ACTIVITATS!!!
Coneixença de l’entorn.
El Passaport!! Passatgers al tren :
construcció dels vagons ( Londres )
Taller de capoeira ( Brazil )
Taller de cuines del món ( índia,
Marroc i Mèxic )
Gimcana els jocs Olímpics ( Grècia )
Joc de nit ( 1ª nit )
Quan soni la música ( 2ª nit )
1r DIA

2n DIA

3r DIA

PARLEM DELS REFUGIATS!!!

Durant uns dies hem reflexionat sobre la crisi de les persones refugiades. Hem explicat a grans trets el conflicte que es viu a Síria i, especialment, les conseqüències que té sobre la població.
Hem fet un Taller sobre el refugi i l’asil organitzat pel Comitè Català per als Refugiats, Catalunya amb ACNUR
Per tal de promoure entre els nens i nenes l’hàbit d’informar-se i l’interès per conèixer el món on viuen desenvolupant el seu esperit crític. Fomentar en ells la comprensió i el respecte pels Drets Humans, la convivència i la solidaritat.
L’Alt Comissionat de les Nacions Unides per als Refugiats (ACNUR) és una Agència Humanitària creada per l’Assemblea General de les Nacions Unides al desembre de 1950.
L’activitat s’ha dividit en dues parts:
1. La primera part, impartida por un tallerista de Catalunya amb ACNUR, consisteix en la lectura del conte ‘L’Ametller no va poder fugir’ i una dinàmica amb els infants per compartir què ens ha semblat la història i què sabem dels Drets Humans. Parlarem de la situació de les persones refugiades al món i com a Catalunya, ara terra d’acollida, no fa pas gaire temps, molts catalans i catalanes van haver de fugir.
2. A la segona part, els infants viuran l’experiència d’escoltar la història d’una persona refugiada que ara viu a Catalunya i que fou mestre al seu país d’origen, per tant, pot connectar amb facilitat amb les particularitats dels infants d’aquestes edats i respondre totes les seves preguntes.
Al final de la xerrada van obsequiar a tots els alumnes amb uns braçalets amb la paraula refugiats amb diferents idiomes.

Història de Dracs!!!

Avui per celebrar Sant Jordi la rondallaire Lídia Massó ens ha vingut a explicar, per tots els alumnes de l’escola, diferents contes de dracs!!!
Han estat uns contes molt dinàmics i divertits!!!
La Lídia ens ha fet participar a tots!!!
Moltes gràcies Lídia!!!
Hem gaudit molt!!!
A reveure!!!
4t

LA CLASSE DE 4t VISITA LA BIBLIOTECA DE PINEDA!!!

Aquest any 2016, celebrem el centenari del naixement de Roald Dahl, un dels autors més destacats de la literatura infantil i juvenil. Per endinsar-vos en la màgia del seu món, hem visitat la Biblioteca Serra i Moret de Pineda.
Pels alumnes de 4t ha estat una visita molt pràctica, dinàmica i divertida, on han pogut posar a prova els seus coneixements sobre Roald Dahl i també han pogut conèixer més llibres del fons de les biblioteques relacionats amb els personatges i temes dels contes de Dahl.
Moltes gràcies a les bibliotecàries Natatxa i Juani!!!

Participem en el XII CERTAMEN NACIONAL INFANTIL I JUVENIL DE LECTURA EN VEU ALTA!!!

Un any més l’escola participa en el XII CERTAMEN NACIONAL INFANTIL I JUVENIL DE LECTURA EN VEU ALTA que organitza La Generalitat de Catalunya, La Fundació Enciclopèdia Catalana i L’Obra Social “la Caixa”.
Les seleccionades han estat l’Alba Martínez de 4t i la Carla Puigdefábregas de 5è.
Volem felicitar-les a totes dues i desitjar-los molta sort!!!

Visitem la Fundació Mona

Al cicle mitjà estem treballant el projecte dels Primats i, per això, hem anat a la Fundació Mona a veure com recuperen i integren els primats que han actuat a circs, pel·lícules, publicitat… i que han estat tancat en gàbies molt petites, ocasionant molts transtorns als animals. Ha estat una experiència meravellosa.