RECEPTA PER TREURE’S LA RÀBIA

Avui, fent una de les activitats d’educació emocional, hem ideat una nova recepta per quan els petits s’enfaden i entren en aquests moments de ràbia que tant els hi costa gestionar. És un dels estats més freqüents pel qual passen bastant sovint, a vegades ells mateixos no saben l’origen d’aquest fet, però han d’aprendre a tornar a la calma ràpid i sols.

A través d’un joc hem ideat els següents passos per tornar a la calma quan s’està enrabiat:

1- Fer 3 rugits de lleó

2- Fer 5 peuades d’elefant.

3- Fer un aplaudiment de cocodril

4- Fer 2 crits de mosquit

5- Fer-se una abraçada a un mateix.

Un animo a provar aquesta recepta o tenir-la penjada a casa quan veieu que entren en aquest estat de ràbia.

TORNADA A L’ESCOLA

Primera setmana d’escola superada!!! Hem tornat de les vacances amb energia i ganes de fer coses noves. Al llarg d’aquesta setmana hem fet diferents activitats relacionades amb les lletres, escriptura, números, joguines dels reis i hem parlat de l’hivern. Aquí us deixo algunes imatges.

L’hivern

Joc simbòlic

CALENDARI 2n TRIMESTRE

9 de Febrer: Carnaval (Univers)

12 de Febrer: Festa de lliure elecció

13 de Febrer: visita a la biblioteca del barri (matí)

16 de Febrer: Sortida al CEM la Verneda per fer activitats esportives. (sortida de Psicomotricitat). Només pel matí. Cal portar roba d’esport.

23 de Març: Últim dia del segon trimestre.

Se us anirà informant més detalladament o amb circular de cada sortida o festa en apropar-se la data.

INFORMACIÓ

-Recordar-vos que seguim amb l’activitat anual del llibre de les lletres i que cal que els nens, setmanalment, portin la lletra feta. Aquesta setmana anem per la lletra N.

-Com a novetat, cada nen haurà de portar un got de plàstic (que ell identifiqui fàcilment, amb el nom marcat) per veure aigua. S’ha decidit aquest canvi, ja que el got que se’ls donava, s’esborrava el nom, no el trobaven, alguns no venien a l’escola, i era una mica embolic. Pensem que d’aquesta manera ells es poden fer més responsables del seu got i li donaran més sentiment de pertinença personal. De la mateixa manera, el got se l’emportaran el divendres i ha de tornar el dilluns, ells s’han de fer responsables de treure’l de la motxilla i deixar-ho al seu lloc, per tant, se’ls ha d’explicar i fer-los conscients.

-Donat que s’apropa el carnaval, estem creant un racó de les disfresses a l’aula del joc simbòlic. Demanem doncs, si en teniu disfresses velles que ja no vulgueu utilitzar o altres complements (perruques, ulleres, nas de pallasso…) ho podeu portar a l’escola que nosaltres ho podem aprofitar. Gràcies!.

-Recordeu que heu d’omplir  l’avaluació del llibre d’anglés per a fer un bon seguiment d’aquest mètode.

NADAL

Aquesta setmana l’hem dedicat una mica a fer activitats nadalenques. Aquí us deixo un petit resum

Manualitat de Nadal

Postal de Nadal

Carta pel patge

Tió de Nadal

Desig a l’arbre de Nadal

(EL DIA 8 DE GENER ELS NENS PODEN PORTAR UNA JOGUINA DELS REIS PER JUGAR AMB LA RESTA. JUGARAN PER LA TARDA, PER TANT, ELS QUE VAGIN A CASA LA PODEN PORTAR DESPRÉS DE DINAR. RECORDEU, EN UNA BOSSA MARCAT AMB EL NOM, INTENTANT QUE NO SIGUIN JOGUINES MOLT DELICADES I AMB MOLTES PECES).