ACTIVITATS: EL GUST

Algunes activitats que hem dut a terme durant aquesta setmana relacionades amb el gust. Han pogut tastar diferents aliments, alguns que els agraden més i altres no tant; dolços, salats, àcids, amargs…una nova experiència.

CONFECCIÓ DEL MURAL

guto2

LA BOCA I LES SEVES PARTS

gusto1 gusto3

ACTIVITAT ESTRELLA: TASTAR ALIMENTS

1.Conèixer el nom dels aliments portats de casa i relacionar-ho amb la seva imatge

g8

2.Tastar diferents aliments i endevinar quin era.

g1g2

g3g4

g5

3. Distingir sucre i sal

6

4.Esprémer una taronja

g7

5. La llimona. Àcid

limon

JOCS AMB ALIMENTS

gusto4

gusto6

gust8

 

 

 

EL GUST

La propera setmana aprendrem coses sobre el sentit del gust. Per aquest sentit necessito la vostra col.laboració. Avui donaré a cada nen un paper amb un aliment que han de portar el proper dilluns amb el nom marcat dins una bossa o un petit tupper. Si algú  veu que no ho pot portar no passa res. Gràcies.

L’OLFACTE

Durant aquesta setmana hem treballat el sentit de l’olfacte. Aquí us deixo alguns exemples d’activitats que s’han realitzat, entre d’altres.

1.Confecció del mural amb les imatges portades per ells.

olfato1

2. Productes que oloren i fem servir a la nostra vida quotidiana; ambientadors, colònies, desodorants, tovalloletes, espelmes, etc.

lfato5

olfato4

3. Els olors; en un pot s’han ficat aliments que oloren, els nens havien d’endevinar què era. Ex: vinagre, cafè, suc de taronja i suc de llimona

olfato2 olfato3

 

EL NOM

Portem un temps treballant el nom propi de cada nen. Han de començar a reconèixer’ho a nivell visual, per això hem creat aquestes targetes perquè les puguin penjar a la seva habitació a un lloc ben visible i d’aquesta manera es vagin familiaritzant amb ell.

nmbre-ninos

ACTIVITATS: LA VISTA

Durant aquesta setmana hem realitzat diferents activitats i jocs per treballar la vista, és cert, que a vegades un sentit porta a un altre, però ens hem centrat en aquest.  Aquí us deixo una mostra d’algunes activitats fetes.

Mural fet pels nens amb les imatges que havien portat de casa.v3

1.Qui sóc? Amb els ulls tapats amb un antifaç havien de reconèixer a un altre company.v1

2. Què hi ha? Amb els ulls tapats amb un antifaç havien de reconèixer què hi havia dins la caixa.

v2

3. Els prismàtics

v4

4. El telescopi

v5

5. Els calidoscopis.

v6

6. Les lupes; han mirat diferents tipus de fòssils i minerals del laboratori de l’escola.

lupa1

7. Les caixes lupes: han mirat diferents tipus de petxines, cargols…

lupa2

8. Antifaç: per veure la vida de color verd, finalitzem la setmana amb un antifaç

antifaz