LA LLEGENDA DE L’EUCALIPTUS DE L’ESCOLA

Els nens i nenes de 4rt hem fet a Medi Social el Tema de les festes populars i les llegendes. Les llegendes són històries inventades que ens expliquen l’origen d’algunes coses, ens expliquen perquè algunes coses tenen el nom que tenen, etc. Per això hem tingut la idea de fer una llegenda sobre l’origen de L’eucaliptus de l’escola.

A continuacíó teniu un exemple de les llegendes que hem fet. Esperem que us agradin!!!!

La llegenda de l’Eucaliptus de l’Escola

Fa molts anys hi havia un pobre home que passejava per un parc. L’home va veure que a terra brillava alguna cosa. Va anar i va veure un cartellet que deia:

“Planta questa llavor màgica i els teus desitjos generosos es fara realitat”.L’home va agafaar la llavor i la va plantar rapidíssim.Va demanar el seu 1r desig:

“no més pobresa al món”.Yde seguida es va complir .Va passar el temps i l’homeva tornar a l’arbre,però va veure que allà on estava l’arbre màgic.Farien una escola i el tindrien que tallar. Llavors l’home va demanarun desigmolt generós.L’home va dir:

-“Que et tallin, però convirteix-me en un eucaliptus gran i etern en el teu honor etern”.

Llavors el seu desig es va complir i el que ara coneixem com l’Eucaliptus de l’escola és un home generós que es va convertir en el que mésesimava, els arbres.

Fi **

Scarlett

La llegenda: L` eucaliptus

Fa molt anys un home va plantar una llavor.

Quan va passar un temps va començar a crèixer una planta molt petita.

Vam passar molts, molts anys i ès va covertir en un arbre alt i fort.

Era molt bonic porò no estava content i a vegades de nit plurava.

Una nit va aparèixer al cel una estrella fugç:vull tenia molt amics i no estar mai sol.

La setmana següent van esdifici. Despès de molt mesos l´ edifici es va omplir de

nens ide nenes. Era una escola, la nostra escola del parc i l´eucaliptus va viura per

sempre feliç.

FI

Sunil

LA LLEGENDA DE L’EUCALIPTUS

Fa cent anys,on ara es trba l’escola,hi havia un gran bosc pantanós.En aquell bosc hi vivia un petit eucaliptus.Els altres arbres grans es reien de ell,perquè era petit i prim,però també era molt llest.Sabia aprofitar l’aigua que poc a poc s’aniria esgotant.Quan va passar el temps i la terra es va anar secant aquells arbres gransque no sabien aprofitar l’aigua es van anar morint poc a poc i aquell arbre primet va sobreviure i es va convertir en el arbre gegant que tenim al pati de l’escola.

En cara que tenia els seus germans petits al costat,estava molt trist perqué els seus pares es van morir.Llavors com tota la gent veia que estava trist van construir una escola.Aixísempre estaria envoltat de l’alegria dels nens.

FI

Belén

El àrbol mágico

Habia una vez , una muchacha cuya madre habia muerto y que tenia una madrastra que era muy cruel con ella .

Un dia en que la muchacha estaba llorando junto a la tumba de su madre , vió que la tierra de la tumba salia un tallo que habia crecido hasta hacerse un arbolillo y pronto un gran àrbol . El viento , que movia sus hojas , le susurró a la muchacha y le dijo que su madre estaba cerca y que ella debía comer las frutas del arbol . La muchacha asi lo hizo y comprobó que las frutas eran muy sabrosas y le hacia sentise mucho mejor .

A partir de entonces , todos los dias iba a la tumba de su madre y comia de los frutos del `arbol que habiacrecido sobre ella.

FIN

Judith