COMPARTINT LECTURES

Aquí podeu escriure els vostres comentaris sobre les lectures que aneu fent. Recordeu que, a l’enllaç de la dreta “Biblioteques d’aula”, hi podeu trobar molts suggeriments. Que no us falti el temps de llegir!!!

“OMPLIR EL MINUT QUE RÀPID VOLA/ AMB SEIXANTA SEGONS DE TASCA PURA.”

POESIA UNIVERSAL: Si de Rudyard Kipling

(Bombai 1865- Londres 1936)

SI

Si pots mantenir el cap assenyat quan al voltant
tothom el perd, fent que en siguis el responsable;
si pots confiar en tu quan tots dubten de tu,
deixant un lloc, també, per als seus dubtes;
si pots esperar i no cansar-te de l’espera,
o no mentir encara que et menteixin,
o no odiar encara que t’odiïn,
sense donar-te fums, ni parlar en to sapiencial;

si pots somiar —sense fer que els somnis et dominin,
si pots pensar —sense fer una fi dels pensaments;
si pots enfrontar-te al Triomf i a la Catàstrofe
i tractar igual aquests dos impostors;
si pots suportar de sentir la veritat que has dit,
tergiversada per bergants per enxampar-hi els necis,
o pots contemplar, trencat, allò a què has dedicat la vida,
i ajupir-te i bastir-ho de bell nou amb eines velles:

si pots fer una pila de tots els guanys/ i jugar-te-la tota a una sola carta, /i perdre, i recomençar de zero un altre cop /sense dir mai res del que has perdut; si pots forçar el cor, els nervis, els tendons a servir-te quan ja no són, com eren, forts, per resistir quan en tu ja no hi ha res llevat la Voluntat que els diu: «Seguiu!»

Si pots parlar amb les gents i ser virtuós, o passejar amb Reis i tocar de peus a terra, si tots compten amb tu, i ningú no hi compta massa; si pots omplir el minut que no perdona amb seixanta segons que valguin el camí recorregut,teva és la Terra i tot el que ella té i, encara més, arribaràs, fill meu, a ser un Home.

Traducció de Francesc Parcerisas

En una traducció anterior, els últims versos d’aquest poema són traduïts així:

“si pots omplir el minut que ràpid vola

amb seixanta segons de tasca pura.

teva és la Terra i els seus tresors de vida

i -el que val més, fill meu- seràs un Home!

ALUMNES DE BATXILLERAT, PER AMOR A L’ART

18/11/11. Dissabte. Teatre Auditori de Granollers. Alumnes de batxillerat de l’Institut Vil·la Romana després de veure la posada en escena amb interpretació prodigiosa (Arquillué, Orella, Villanueva) de l’obra Art de Yasmina Reza. Goig de compartir la passió pel teatre i la cultura!Alta cultura, reflexió sobre l’art, les actituds i les relacions humanes amb to de comèdia. Les rialles dels espectadors han estat constants a la sala gran del TAG, pràcticament plena. La satisfacció del públic, també la nostra,  es palesava en l’ambient, les expressions i els rostres.