El treball en grup… és difícil!

Després de la presentació del projecte  ha arribat l’hora del muntatge de l’escaperoom. Les aules estan formades per 19 alumnes. Dins del grup gran s’han fet petits subgrups on els nens i les nenes han adquirit rolls de treballs individuals: encarregats d’audiovisuals, de material, de direcció, entre d’altres. Seguint l’ordre cronològic establert pel professorat a càrrec del projecte, els dilluns i el dimarts estan destinats a la creació del fil conductor en què girarà l’escaperoom. Dimecres, és un dia destinat al atrezzo i la posada en escena. Tot ha d’estar a punt per dijous fer un simulacre d’escaperoom entre els alumnes. Divendres és el gran dia en què  vindran els nens i nenes de cinquè de primària del col·legi Jacint Verdaguer.

Els alumnes fan servir les tauletes per la realització i tria de la història que fan cadascun dels tres grups (els resultats finals són una història de por, altra de resoldre el misteri d’un robatori i l’última d’assassinat). A més, per la preparació de les proves són necessaris les eines de l’aula de visual i plàstica: cartolines, pintures i brotxes, tisores i cola. Al decorat, els alumnes han portat de casa tot allò que els hi és d’ajuda per ambientar l’escena. Posem d’exemple l’escaperoom del manicomi, on els alumnes venien vestits  de bojos, per sembrar malalts del centre, i d’altres d’infermeres.