Organitzem-nos… com ho farem?

Vam decidir agrupar als alumnes en 3 grups heterogenis (A, B i C) de 18-19 alumnes en 3 aules diferents, tot i què les 3 aules comparteixen un vestíbul, de manera que cada grup farà un Escaperoom diferent. Aquesta agrupació és la que utilitzem normalment als desdoblaments, així que els alumnes ja estaven acostumats a treballar d’aquesta manera. El vestíbul serveix a més, de punt de trobada i sala de control durant la realització del joc als alumnes de 5è de primaria.

A cada grup vam fer subgrups de 3 o 5 alumnes atenent a les seves capacitats i característiques, intentant que els grups siguin mixtes i no quedin desequilibrats en capacitats acadèmiques. Dins de cada subgrup els alumnes han establert rols: coordinador de grup (ha de coordinar el treball amb els altres grups), encarregat de material (porta, guarda, i vigila el material utilitzat), encarregat de treball (controla que tothom fa la feina que li toca) i encarregat d’audiovisuals (es coordina amb els altres encarregats d’audiovisuals per fer el vídeo del making off.
Com a eina de coordinació de tot el procés vam decidir utilitzar el Google Classroom, que aquest any l’hem implementat molts docents al centre amb gran èxit, creant una classe per a cadascun dels 3 grups. Al Classroom els alumnes disposaven de la temporització establerta, del dossier-guió del projecte que anaven omplint entre tots, els documents d’avaluació i a més podien compartir documents propis, així com penjar els vídeos ja editats.