No podem parar… i a més cal documentar-ho tot!

Els alumnes han seguit un dossier-guió que els hi pautava les diferents fases del projecte. Aquesta temporització es va establir al llarg d’una setmana, amb una pausa el dijous per les proves Cangur i un partit de basquet d’un altre projecte del centre.

Com activitat d’introducció, vam programar un Escaperoom molt senzill que havia de servir per enganxar-los al projecte. La resta del dia, havia de servir per l’organització dels grups, establiment de rols i disseny de la historia de cada Escaperoom. Aquest disseny es va fer en 2 passos: primer una fase de propostes de temàtiques i arguments des de cada subgrup que havien de votar individualment, i una segona fase d’elaboració del transfons que havien de fer entre tots.

El segon i tercer dia havien d’elaborar, coordinar i fabricar les diferents proves. El cinquè serviria per assajar que tot funcionava bé, i el sisè dia havien de fer l’Escaperoom als alumnes de 5è de l’escola d’educació primària que tenim al costat.

Al final de cada dia, s’havia de fer una posada en comú amb una coavaluació de cada subgrup de la feina feta.

Donat que es tractava d’un projecte molt obert, vam decidir donar-los molta llibertat de decisió en quant a quin transfons i proves volien fer, excepte que les proves havien de ser de diferents àmbits acadèmics i que havien de seguir la temporització establerta.