El què hem fet durant aquesta setmana

Bon dia! Som els alumnes de 5è B! Avui celebrem el Carnaval, això vol dir que el projecte ja està acabat!! Ara us farem un breu resum:

Part Històrica: el creador del còmic va ser Rodophe Töpffer. Hem investigat els millors còmics. I la data de la creació del primer còmic va ser 1833. A mitjans dels segle XX va sorgir el primer còmic a Catalunya, el seu títol era el “Patufet”. Som en Joel, l’ Hèctor, el Pablo, l’Eloy, l’Adrià Calvo i l’Adrià Pereira.

Apartat, les parts d’un còmic: en aquest apartat hem destacat dues parts. Per una banda, les vinyetes i per l’altra les baferades. Hem descobert que hi ha molts tipus de baferades i què les vinyetes estan compostes d’un dibuix i d’una part textual (diàleg). Som el Joan Brenes, la Gisela Castillo, el Fredrick, l’Ivan, l’Aitana i l’Abdoulaye.

Part de tipus de còmic: nosaltres hem estudiat el Manga (paraula d’origen japonès per designar petites historietes) i els diferents gèneres que pot tenir un còmic. El Manga és una creació del segle XX. El gènere que més ens ha agradat és la fantasia. Som la Paula, l’Alexandra, la Rayza, la Stephan, la Mireia i la Gisela Sanchez.

Part dels autors del còmic: nosaltres hem estudiat els autors de còmic més famosos del nostre país. Ens centrat en Jose Escobar (Zip y Zape), Francesc Capdevila (versió de Peter Pan) i Francisco Ibàñez (Mortadelo y Filemón). També hem estudiat sobre el creador de Tintín què va ser George Remi. Som la Hajar, el David, el Raúl, el Cristian i la Rocío.

bona

Astèrix i Ovèlix

Hola som el Pere, el Brahim, la Nerea i la Julia de sisè A. Nosaltres vam escollir investigar sobre l’Asterix el Gal, un còmic francès. El còmic és molt interessant i divertit per qualsevol edat.  La tira còmica ens explica les històries d’un poblet gal de l’any 50 AC, a l’època de Juli Cèsar; a Juli Cèsar els hi fan passar magres perquè és l’únic lloc que els romans no ha pogut conquerir.

Si voleu saber més coses sobre aquest tema mireu aquesta presentació.

Doraemon

Hola, som en Cristian, en Mario, l’Andrea, la Carla i en Biel de 6èA. Pel projecte interdisciplinari d’aquest any hem escollit al Doraemon.

Doraemon va ser un còmic inventat per Fujimoto Hiroshi però va tenir tal èxit que va decidir portar-lo a la sèrie, la qual està sent tot un èxit. El còmic va tenir 15 edicions, els primers grapats i després 96 com els còmics actuals. Si voleu veure una presentació  molt més detallada cliqueu el protagonista d’aquesta història.

doraemon

TINTÍN

Hola, som en Jan, l’Alba, la Lesly i la Khadija de 6è A. Nosaltres hem fet una presentació d’en Tintín, en què expliquem una mica la seva història , qui és l’autor, qui és el seu millor amic… També expliquem les seves curiositats, per exemple que li agrada molt fer aventures i és un reporter d’una  revista…I no li agrada gens que se’n riguin d’ell d’amagades.

Aquí us deixem la nostra presentació: TINTÍNimages

Rompetechos

Hola, sóm la Dasa, el Guillem, l’Aaron i la Paula, de 6èA.

En aquest projecte, nosaltres en un principi anàvem a fer Mortadel·lo i Filemó, però ja l’havien agafat; per això vam escollir Rompetechos. És un home baixet, amb el cap gros i miop, i per culpa del seu problema ocular, veu les coses com si fossin una altra cosa. Ens ha agradat molt i ens hem posat d’acord la majoria de cops, i a més en aquest treball, ens han fet fer una presentació i ens ha quedat bastant bé; aquí us la deixem:

FEU CLICK AQUÍ PER VEURE-LA

Esperem que us agradi, adéu!!! 🙂 😉

Francisco Ibáñez

Hola. Som el David Andreu, l’Ivan Mariscal, l’Esther Navarro i el Joan Marc Moreno.

Durant aquest projecte, hem investigat sobre l’il·lustrador Francisco Ibáñez. En aquest projecte hem utilitzat com a font d’informació el llibre “El Universo de Ibáñez”, que ens ha donat tota la informació. Pràcticament només hem utilitzat l’internet per buscar imatges.

Tenim la presentació dividida en dues parts:

En la PART 1/2  podeu trobar el seu Carnet d’identitat, Informació sobre Mortadelo y Filemón i cada revista a les que ha publicat les seves tires còmiques.

En la PART 2/2 podeu trobar les Editorials a les que ha treballat, els seus personatges curiosos, les tires còmiques més famoses i dades curioses d’Ibáñez.

Francisco Ibáñez va néixer el 15 de març del 1936. El seu ofici consta en il·lustrar cómics.Té molta fama sobretot a l’originalitat dels seus personatges, ja que cada un es únic entre els altres. Francisco Ibañez (que aquest any farà 78 anys) segueix dibuixant còmics en especial Mortadelo y Filemón, ja que és el més famós. L’últim còmic de Mortadelo Y Filemón publicat fins ara és Londres 2012.

Salutacions cordials: David Andreu, Ivan Mariscal, Esther Navarro i Joan Marc Moreno

Mafalda

Hola, som el Dani, el David Diaz, la Laura i el Bilal de 6èA.

Vam tenir moltes converses per a escollir el tema que investigaríem. Navegant una mica, vam trobar unes imatges de la Mafalda i vam posar-nos d’acord per investigar sobre la Mafalda. La Mafalda és una nena de sis anys a la qual li encanten els pancakes i que odia la sopa, també li agraden els Beatles i el “Pájaro Loco”. Ho hem passat molt bé aquest dies investigant sobre la Mafalda.

Aquí us deixem una presentació amb molta més informació.

mafalda_home

Petons, un grup de nens i nenes de 6èA.