Anem a buscar canyes!

Els alumnes de 1r van sortir al Torrent Fondo a buscar canyes per a que es puguin enredar les pesoleres que plantem a l’hort.

Clica aquí per veure les fotos.

2n Comitè ambiental Escoles Verdes Rubí-Castellbisbal

Els alumnes de cicle superior de l’escola vam participar com a representants de medi ambient a la trobada del segon comitè ambiental, que es va celebrar el passat 9 de març a la biblioteca de Rubí. Van compartir experiències amb altres alumnes de diferents centres educatius de primària i secundària de Rubí.

Clica aquí per veure les fotos.

Sortida a la planta de triatge d’envasos de Gavà

Dijous dia 13 d’octubre del 2016 tot 5è hem anat a la planta de triatge d’envasos.
Vam anar amb l’ autocar i quan vam arribar ens van donar unes armilles per moure’ns sense perill per la planta.
Hem après els diferents tipus de envasos que arriben allà ( plàstic, pet, plàstic d’alta densitat tenyit i natural, plàstic de baixa densitat ,tetabriks i llaunes) i a continuació ens van explicar diferents tipus de màquines que els trien (garbell rotatiu , separador balístic , electro-imant ,inductor de facaoult.
Després vam anar a la deixalleria i van parlar de les coses que hauriem de portar allà: electrodomèstics, mobles…
Ha estat una sortida molt interessant i ara si: som EXPERTS en el contenidor d’envasos!
Clica aquí per veure les fotos:

Experts orgànica

Els alumnes de 4t són els experts en orgànica.
Primer la Lola ens va fer una explicació al gimnàs a través d’un powerpoint. Després vam sortir al carrer a comprovar els contenidors que hi ha al costat de l’escola.

Visita a la planta de compostatge

La part final d’aquest treball va ser la visita a la Planta de Compostatge de Sant Cugat.

Patateres (P4)

Els nens i les nenes de la classe de la Camamilla i la Menta vam sembrar patates a l’hort de l’escola.
Primer les vam fer grillar,després les vam tallar i finalment vam anar a l’hort i amb l’ajuda de la Montse les vam sembrar i regar.
Ara estem esperant que surtin les nostres patateres.

Grups d’experts en residus al Rivo!

A l’escola tenim un projecte vertical per nivells anomenat Grup d’Experts. Aquests, que es componen de 3r a 6è, s’organitzen per dedicar-se a l’estudi i especialització d’un grup de residus. Així, els de 3r son els experts en paper, 4t en orgànica, 5è en envasos i 6è en resta. D’aquesta manera, es completa el treball al llarg de la seva etapa havent conegut tots i cadascun dels tipus de residus i com hi podem actuar per fer-ne un ús més sostenible.
Cada nivell fa la sortida a una planta especialitzada en el tipus de residu.

3r visita El Museu Molí Paperer de Capellades, ja que no hi ha exclusivament una planta que es dediqui aquí a Catalunya al reciclatge del paper.

4t fa la sortida a la planta de compostatge de Sant Cugat.

5è, experts en envasos, visita la planta de triatge de Gavà.

I 6è fa la sortida a la planta de triatge de Vacarisses.

Un cop feta la visita els nens i nenes van haver de fer una valoració del que havien vist a mode d’enquesta. Van contestar preguntes que feien referència a les possibles reflexions que s’extreuen per millorar la gestió d’aquests residus que tots i totes produïm.

En general es pot resumir, amb les seves respostes, que les visites són molt profitoses perquè prenguin consciència del que significa generar residus i com tractar-los. A mode d’exemple alguns diuen “utilitzaré les dos cares d’un full per escriure”, “intentaré no fer servir tetrabricks” o inclús “trauré les etiquetes a les ampolles abans de posar-les al seu contenidor”… En definitiva, molts aprenen a saber classificar bé on van els residus perquè no sabien exactament on anaven, i també diuen que a partir d’aquest moment els hi donaran més importància i s’hi fixaran més.

Aquí mostrem, en aquests quadres i gràfics de sectors, la valoració que fan aquests nivells de la sortida.

Aquí no acaba el treball. Llavors, es dediquen sessions a difondre a la resta de l’escola allò del que ens hem fet experts.
És a dir, assagen per grups el que diran com experts al grup o curs que els hi toqui anar. D’aquesta manera, s’emporten el contenidor del que són experts. Porten el full del seu contenidor per si no el tenen a l’aula i fan una explicació de com gestionar aquell grup de residus. Cada nivell s’organitza per repartir els alumnes i fer grups per anar a cada classe menys a P-3.

AJARDINAMENT AL PATI D’INFANTIL

Els nens i nenes de la classe de la menta i la camamilla (P4) som els encarregats de plantar plantes: romaní, menta, pensaments, diferents bulbs… a les jardineres del pati d’infantil.
Posem ben boniques les nostres jardineres!!!

Collim les Olives

Els nens i nenes de 2n vam anar al pati de l´escola a picar les olives amb uns pals, i vam recollir-les en un gibrell.
Vàrem decidir fer conserva: posant les olives en un pot de vidre amb aigua ,sal, ,sajolida, farigola, fonoll i un raig d´oli d´oliva.

Museu Molí paperer

Els nens i nenes de 3r vam anar al Museu Molí paperer de Capellades. Ens van explicar el procés de com antigament es feia el paper. Nosaltres també vam poder gaudir fent paper de la manera com ens havien explicat.