Setmana de la ciència: Malalties infeccioses

El dimarts 14 de novembre va tenir lloc la xerrada sobre malalties infeccioses en el marc de la Setmana de la Ciència. En aquesta xerrada es va explicar què són les malalties infeccioses, com es poden provocar, el tipus que hi ha…

Una dada impactant que ens van donar va ser que actualment una de cada tres persones mor a causa d’una malaltia infecciosa. Això es produeix en el moment que un microorganisme entra al teu cos i com que el teu cos no és capaç d’aturar-lo, s’instal·la a viure dintre teu; si s’escampa és molt més perillós, i rep el nom de sèpsia.

Per evitar malalties d’aquest tipus hem d’intentar:

• No tossir a la nostra mà i després tocar una altra persona amb la mà.
  • Quan ens fem una ferida ens l’hem de rentar amb aigua i sabó.
  • Quan estem malalts no hem d’anar a treballar o al col·legi.
  • Rentar-nos les mans abans d’anar a menjar.

PREGUNTES:

Noia de la xerrada:

Quina relació té la marató amb les malalties infeccioses?

Aquesta any la marató tracta sobre les malalties infeccioses perquè es volen aconseguir diners per investigar sobre les malalties amb i sense cura. També es volen aconseguir noves accions de prevenció, millorar el diagnòstic, i disposar de tractaments efectius (nous antibiòtics, antivirus…).

Et dediques a alguna cosa relacionada amb aquest tema?

Estic estudiant l’últim curs de medicina.

Com ho porten les persones que pateixen d’aquestes malalties?

Al principi ho passen molt malament però normalment amb l’ajuda del seus familiars i amics tiren endavant i ho acaben superant.

(Ens van ensenyar diferents casos de persones que han patit aquestes malalties)

Preguntes interesants  dels  alumnes:

Un dels alumnes va preguntar si en comptes d’utilitzar alcohol per desinfectar les ferides es pot utilitzar perfum, i la noia ens va respondre que sí que es pot  perquè també desinfecta, però que és preferible que utilitzem alcohol

Opinió dels alumnes:

Us ha semblat interessant aquesta xerrada?

Sí, ja  que ens informen sobre com podem evitar malalties i altres coses importants.

Què penseu de les malalties infeccioses?

Que és molt important estar-ne assabentat, perquè es podem contagiar molt fàcilment.

Què us sembla dedicar una setmana a un tema (la ciència )?

Que pot ser interesant perquè així canviem una mica de la rutina i tractem altres temes.

Professora: Marta Andrés

Per què has escollit aquesta xerrada i no una altra?

Perquè creiem que la marató és un dels esdeveniments científics més importants que es fan a Catalunya cada any.

Aquest article s'ha publicat dins de Entrevistes, General i etiquetat amb , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.