Daniel: “Hi ha hagut etapes dures i altres no tant”

Daniel Guijarro :

1. Quina carrera has estudiat? Enginyeria. Per què  l’has triat? Per vocació.
  2. T’ha semblat difícil? Hi ha hagut etapes dures i altres no tant. Però en general no és fàcil.
  3. Quantes assignatures has fet? 39
  4. Quina ha sigut la més difícil? Aprenentatge computacional. I la més fàcil? Anglès professional.
  5. Parla’ns sobre la selectivitat; estaves preparat? Sí. Em va sobrar nota, demanaven un 5 i vaig treure un 7
  6. Vas notar molt canvi de l’Institut a la Universitat? Sí, les coses positives serien que hi ha menys hores lectives a la setmana i que no vaig haver de comprar res de material. Les negatives que és més difícil, hi ha més treball i hi ha coses noves.
  7. Quin horari feies? De 09:00h a 13:00h, a primer i després va anar variant.
  8. A quina universitat vas anar? A la UAB. Quina valoració en fas? 7’5 o 8.
  9. T’agradaria haver-te dedicat a una altra cosa? Si no hagués fet enginyeria hauria escollit filosofia.
  10. Quines sortides laborals tens? Ara mateix és un dels sectors amb bones sortides i bastants. Una d’elles podria ser desenvolupar projectes de software.
  11. Què opines sobre les retallades en educació? Que si no invertim en les futures generacions tindrem un país de burros i fotrem pena.

Aina Paredes:

1.  Quina carrera has estudiat? Psicologia. Per què l’has triat? Fa sis anys que volia fer psicologia, les assignatures m’agradaven, i és una de les carreres amb més sortida que hi ha.

2.  T’està semblant difícil? Difícil no, però el primer any és molt teòric i molt introductori, l’únic que fas és estudiar i prendre apunts.

3.  Quantes assignatures estàs fent? Cinc per semestre.

4.  Quina ha sigut la més difícil? Psicobiologia i estadística. I la més fàcil? Genètica.

5.  Parla’ns sobre la selectivitat; estaves preparada? En general sí. Però específicament en química no em sentia gens preparada.

6.  Vas notar molt canvi de l’institut a la Universitat? T’has d’aplicar una mica més però si vas conscienciada no notes el canvi.

7.  Quin horari fas? És molt irregular: dos dies faig de 8:30 a 14:30 un altre dia, de 8:30 a 11:30 i els dos altres de 8:30 a 14:30 però amb descans però hi ha dies que no tinc classe

8.  A quina universitat estàs ? A la UAB. I quina nota li poses? És un lloc genial i els professors són bastant bons. Un 8.

9.  T’agradaria haver-te dedicat a una altra cosa? Criminologia, però es veu que has de fer unes oposicions per mosso, i jo no em veia fent oposicions.

10. Quines sortides laborals tens? Moltes, com per exemple a una escola, a la presó ,els mossos, a una empresa etc.

11.       Què opines sobre les retallades en educació? Jo em veig afectada pel preu que haig de pagar quan fa uns deu anys, la meva carrera valia un terç del que estic pagant jo ara.

COMPANYS DE TERCER:

Hem fet una entrevista als nostres companys de 3r. Els hi hem preguntat sobre el que volen estudiar de cara a batxillerat:

Víctor Martín ( 3B)

DSC06050

• Saps què vols fer al futur?  No.
  • Batxillerat o mòdul? Batxillerat.
  • Què és el que més t’agrada fer? Futbol americà.
  • Creus que té futur i relació amb el que vols fer? No.

Alfonso Cruz ( 3C)

• Saps què vols fer al futur?  Sí, dissenyador de videojocs.
  • Batxillerat o mòdul? Batxillerat tecnològic
  • Què és el que més t’agrada fer? Jugar a videojocs.
  • Creus que té futur i relació amb el que vols fer? Hombre!

Malina Dalia (3C)

DSC06056

• Saps què vols fer al futur?  Sí, psicologia.
  • Batxillerat o mòdul? Batxillerat
  • Què és el que més t’agrada fer? Veure pel·lícules.
  • Creus que té futur i relació amb el que vols fer?  Possiblement sí, però més seriosament. Implicar-se en aquest món.

Gala Espin ( 3B)

DSC06047

• Saps què vols fer al futur?  Si, fotografia
  • Batxillerat o mòdul? Batxillerat, no se si el social o l’artístic
  • Què és el que més t’agrada fer? Natació
  • Creus que té futur i relació amb el que vols fer?  No en el que jo vull fer, però si que pot tenir futur en el seu camp

Amanda Abril (3A)

DSC06053

• Saps què vols fer al futur?  Si tinc varies opcions actriu, dibuixant o criminòloga
  • Batxillerat o mòdul? Batxillerat artístic o científic
  • Què és el que més t’agrada fer? Dibuixar
  • Creus que té futur i relació amb el que vols fer?  Sí.

Pedro Morato (3A)

DSC06054

• Saps què vols fer al futur?  Si, programador
  • Batxillerat o mòdul? Batxillerat tecnològic.
  • Què és el que més t’agrada fer? Jugar a videojocs
  • Creus que té futur i relació amb el que vols fer?  Sí.

COM A CONCLUSIÓ: Totes les persones que hem entrevistat tenen diferents punts de vista sobre el seu futur, tot i els entrebancs que estan posant (econòmics) el futur és cosa de tots i amb esforç molts podran aconseguir el seu.

ALBA GUIJARRO, MARTA PAREDES I ARNAU BADIA, 3r C

Aquest article s'ha publicat dins de Entrevistes i etiquetat amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.