La influència de seguir les modes

 

Els adolescents són el usuaris més influenciats en la nostra societat i saben que a vegades prenen decisions per “encaixar” o no quedar-se enrere. És un tema important a tractar, encara que no ens assabentem, la pregunta més important és: Què arribaries a fer per no ser discriminat?

Per saber-ho, hem realitzat una entrevista a alumnes de diversos cursos de l’institut. Aquests han sigut els resultats:

LES NOIES mostren més interès en les modes i acostumen a seguir-les, encara que n’hi ha que no les segueix. La moda que més agrada entre elles, és la roba i el fet d’anar de compres. Per contra, la moda que menys agrada és la dels ‘Challenges’’, que són reptes en els quals s’aposta alguna cosa.

ELS NOIS mostren menys interès en el tema de la moda, en l’aspecte de roba o vestimenta. Al contrari que les noies, els agraden els reptes i els famosos ‘spinners’. Un fet que també és rellevant en els nois és l’afició sobre al futbol.

En definitiva, podem apreciar la diversitat d’opinions entre nois i noies, però el resultat indica que la majoria d’adolescents segueixen una moda, ja sigui sobre roba, esports, reptes… i algunes són amb l’objectiu per no quedar al marge.

Publicat dins de Entrevistes | Etiquetat com a , , , | Deixa un comentari

Violència de gènere a l’institut Les Termes

Fa unes setmanes ens vam proposar esbrinar si hi havia violència de gènere a l’entorn dels nostres alumnes.

En total vam entrevistar anònimament a 52 persones, que pertanyien a cursos diferents. 6 de les persones que vam entrevistar van admetre haver patit o viscut de prop violència de gènere. En total van ser 2 noies i 4 nois, però d’aquests, la majoria l’havia vist en dones de la seva família. Curiosament tots aquests alumnes eren de l’ESO, cap de Batxillerat.

Segons les dades recollides arribem a la conclusió que 1 de cada 10 alumnes de l’institut ha patit o vist de prop violència de gènere.

Grup format per: Ariadna López, Eva Villanueva, Santi Fernandez, Maria Justicia, Pau Abril, Nuria Portolés.

Publicat dins de Entrevistes | Etiquetat com a , | Deixa un comentari

Enquesta sobre fumar.

Hem fet aquesta enquesta per saber si els estudiantes del nostre institut coneixen els perills que comporta fumar. Vam decidir passar una enquesta a les classes de 3r ESO i 2n Batxillerat.

Aquests són els resultats:

2nBatxi:

Has fumat alguna vegada? Qualsevol cosa.

Sí: 15 No: 5

Algú de la teva família fuma? Se’n penedeix?

Sí: 14 No: 6

Hi ha drogues que tu consideres no tan dolentes o bones per a la salut?

Sí: 6 No: 14

Algun familiar teu pateix alguna malaltia a causa de fumar?

Sí: 8 No: 12

Saps els perills que comporta fumar?

Sí: 19 No: 1

Saps què porta el tabac?

Sí: 15 No: 5

3rESO:

Has fumat alguna vegada? Qualsevol cosa.

Sí: 11 No: 40

Algú de la teva família fuma?

Sí: 36 No: 15

Se’n penedeix?

Sí: 33 No: 15

Hi ha drogues que tu consideres no tan dolentes o bones per a la salut?

Sí: 14 No: 36

Algun familiar teu pateix alguna malaltia a causa de fumar?

Sí: 10 No: 41

Saps els perills que comporta fumar?

Sí: 49 No: 3
Saps que porta el tabac?

Sí: 39 No: 12

Hem vist que molta de la gent de tercer no fumen i no ho han provat; en canvi, gent de cursos més avançats sí que fumen. També hem comprovat que molta gent és conscient dels productes que porta el tabac i dels perills que comporta.

Firma: Greys Beltran, Adrian Carmona, Yeray Monteagudo, Ana Gonzalez. 3R-A

Publicat dins de Enquestes | Etiquetat com a , | Deixa un comentari

Entrevista l’ús de les xarxes socials.

Alumnes de 3r B fan una entrevista sobre l’ús de les xarxes social a alumnes de diferents cursos per veure i valorar diferents opinions.

Imatge de previsualització de YouTube

Marta Pérez, Joselin Pilco i Andrea Guix (3rB)

Publicat dins de Entrevistes, iTERMESTV | Etiquetat com a , , , | Deixa un comentari

HÀBITS NO SALUDABLES

L’objectiu d’aquesta enquesta era observar la quantitat de gent que no té uns hàbits saludables. Hem realitzat l’enquesta a les classes de 2nA i 3rA perquè és una edat susceptible a començar a fumar i beure. Els resultats són els següents:

 

Com podem observar, a segon el nombre de fumadors és molt baix , ja que només fumen i beuen les noies.

A tercer, en canvi, hi ha més quantitat de fumadors i bevedors perquè tant nois com noies fumen i beuen. Tot i que fumar, fumen més les noies.

 

Hamza, Pau B., Pau C., Piero

Publicat dins de Enquestes | Etiquetat com a , | Deixa un comentari

FEMENISME

El feminisme és un conjunt heterogeni de moviments polítics, culturals, econòmics i socials que tenen com a objectiu l’alliberament de les dones i la reivindicació dels seus drets, així com qüestionar la dominació i la violència dels homes sobre les dones i l’assignació de rols socials segons el gènere.

La influència del feminisme ha aconseguit canvis en àmbits com el vot femení, la igualtat davant la llei o els drets reproductius, entre molts altres.

IGUALTAT DAVANT LA LLEI

La igualtat davant la llei és un principi de dret que forma part dels drets humans que assegura que la llei  s’aplicarà de la mateixa manera per a tots els ciutadans, sense discriminació per raó de sexe. No obstant això, la dona no ha pogut exercir els mateixos drets que l’home. Un exemple és el dret a vot.

Assoliment del vot femení

Nova Zelanda 1893

Bèlgica 1919

Austràlia 1901

Estats Units 1920

Finlàndia 1906

República Txeca 1920

Noruega 1913

Eslovàquia 1920

Dinamarca1915

Suècia 1921

Regne Units 1918

Espanya 1931

Països Bixos 1918

França 1945

Polònia 1918

Itàlia 1945

Rússia 1918

Grècia 1952

Austràlia 1918

Suissa 1974

ELS DRETS REPRODUCTIUS

Un dels drets reproductius que ha estat penalitzat per la llei fins fa poc i que fins i tot en molts països està prohibit és el dret d’avortar.

Aquests en són uns quants exemples:

A Costa de Marfil, Somàlia, República Democràtica del Congo, Uganda, Sudan del Sudo i Líbia només es pot recórrer a l’avortament en cas que la vida de la mare corri perill.

Xipre i Polònia també estan entre els paísos europeus més restrictius.
Allà, la interrupció voluntària de l’avortament sol estar utoritzada en casos de problemes mèdics, violació o malformació del fetus.

LES 7 FEMENISTES MÉS IMPORTATS

  1.  Emmeline Pankhurst

 

Va néixer a Manchester el 1858 i va ser una de les fundadores del moviment sufragista britànic. Pankhurst s’associa amb la lluita pel dret al vot per a les dones en un període anterior a la Primera Guerra Mundial.

 

  1. Coco Chanel

En un moment en què les dones no podien vestir res més que vestits i faldilles, Chanel va dissenyar pantalons amb la comoditat de la peça masculina però sense menysprear la moda femenina. Els dissenys de Coco van ajudar a alliberar les dones a través de la moda.

 

3. Clara Zetkin

Comunista alemanya i lluitadora pels drets de la dona, Clara va mantenir una relació estreta amb Rosa Luxemburg. Va ser una important impulsora del feminisme en la seva època, va fundar la Internacional Socialista de Dones, que encara es manté en peu, i va proposar el 8 de març com el Dia Internacional de la Dona.

4. Susan B. Anthony

Feminista nord-americana del segle XIX, Susan va ser una important líder dels drets civils de les dones.

Va lluitar incansablement perquè a la dona se li permetés votar lliurement. Va ser autora d’un diari feminista i va arribar a impartir al voltant de 100 conferències a l’any.

5. Simone de Beauvoir
Filòsofa francesa i parella del també filòsof Jean-Paul Sartre, és autora d’
El segon sexe, una de les obres més emblemàtiques del moviment feminista. Aquest llibre va ser escrit el 1949 i aborda els rols de la dona al llarg de la història, així com una dissertació filosòfica sobre el que significa ser dona.

6. La Passionària

OResultat d'imatges de la passionara Dolores Ibárruri va ser una política espanyola. Passionària va destacar com a dirigent política en la Segona República Espanyola i en la Guerra Civil. És una històrica dirigent del Partit Comunista d’Espanya, a la seva lluita política va unir la lluita pels drets de les dones per demostrar que les dones, fossin de la condició que fossin, eren lliures de triar el seu destí.

7. Emilia Pardo Bazán

Escriptora feminista quResultat d'imatges de . Emilia Pardo Bazáne va denunciar i criticar durament la desigualtat educativa vigent entre homes i dones, i el sexisme en els cercles intel·lectuals. Va fundar i va dirigir la publicació «La Biblioteca de la Dona», i encara que va ser rebutjada tres vegades per formar part de la Reial Acadèmia Espanyola de la Llengua, sí que va aconseguir ser la primera dona que ocupava una càtedra de literatura neollatina en Universitat Central de Madrid.

                                                                                                        Lidia de las Heras i Gisela Masa

Publicat dins de General | Etiquetat com a | Deixa un comentari

Setmana de la ciència: Debat sobre els transgènics

Hola som el Victor Espinosa, Christian Escribano, Quique Madrid i Kevin Farinango i us explicarem el que hem fet a tercer d’ESO durant la setmana de la ciència a l’assignatura de català.
Vam veure un reportatge que tractava sobre els aliments transgènics. Els aliments transgènics són aquells aliments que han sigut modificats genèticament. En el vídeo s’esmentaven pros i contres dels aliments transgènics. L’objectiu d’aquest projecte va ser

fer un debat en què uns grups havien de demostrar que els aliments genèticament modificats eren dolents i altres justificar perquè el transgènics són bons.
Ens vam dividir en grups de 4 o 5 persones i havíem de triar cap a quina opinió ens posicionàvem, a favor o en contra dels aliments transgènics.
Una persona del grup feia la presentació, dos o tres persones argumentaven i refutaven i una altra concloïa el debat.
Encara que va ser la primera vegada que fèiem un debat ens vam coordinar bastant bé, uns més que altres, però en general vam fer un bon treball.

 

Publicat dins de General | Etiquetat com a , , | Deixa un comentari

Setmana de la ciència: Fem un slime

La setmana passada va ser la setmana de la ciència i els nens de 1r d’ESO van fer l’experiment del SLIME.

El slime és la nova moda de “joguina casolana”. És una massa o gelatina elàstica o viscosa feta a casa perquè els nois juguin i es desestressin.

Els elements que van utilitzar per a fer-o, van ser els següents: Cola blanca, un bol, colorant de molts colors, biocarbonat sòdic, cullereta, escuma d’afeitar i líquid de lents.

Com es fa l’Slime?
Primer es posa cola en un bol, després es posa mitja cullerada de bicarbonat sòdic, es posa colorant del color que vulguis i per acabar es posa l’escuma d’afeitar i líquid de lents. Es barreja amb una cullereta, quan ja tens la massa l’has d’amasar amb les mans.

Els alumnes de primer d’ESO ens van dir que era més o menys fàcil i que els va agradar. Fins i tot hi va haver alguns nens que van dir que els agradaria fer-ho cada dia.

Es triga de 15-20 minuts si no ets molt maldestre.

De passada, vam fer preguntes sobre el tema als alumnes i a les seves profesores. La profesora deia que als nenes els agradava fer aquesta activitat, perquè el resultat era divertit i interesant. També li vam preguntar per què feien aquesta activitat i no una altra i va contestar perquè era la adequada per als nens de primer.

Hem investigat el motiu de la setmana de a ciència, i és perquè el 15 de novembre és sant Albert, patró dels científics.

Jordan Ortega, Roger Nintcheu, Fabián Ullauri.

Publicat dins de General | Etiquetat com a | Deixa un comentari

Integració a l’institut

Els nens de 1r i 3r d”ESO parlen sobre el seu progrés a l’institut Les Termes.

Clica per veure el vídeo Imatge de previsualització de YouTube

Publicat dins de Entrevistes, iTERMESTV | Etiquetat com a | Deixa un comentari

LES MANERES DE PARLAR A L’INSTITUT LES TERMES

L’objectiu d’estudi ha estat investigar les diferents maneres de parlar que hi ha a l’institut Les Termes.

Per saber-ho, hem preguntat a quatre persones de 1r d’ESO i a quatre persones 2n de Batxillerat per veure les diferències entre els més grans de l’institut i els més petits.

A continuació veureu les respostes que ens han donat els de 2n Batxilletat i els de 1r dESO. Les quatre persones de cada classe han estat d’acord amb les respostes.

1r d’ESO 2n de

Batxillerat

Es continuen dient

les paraules com “GUAY”, “JOPETA”…

Ha canviat la manera de dirigir-se al professorat repecte a Primària? No
Creus que es parla el mateix vocabulari a 1r d’ESO que ha batxillerat? No
Es diuen paraulotes en altres idiomes? No
Dius gaires paraulotes?

 

 

Com a conclusió podem dir que els de batxillerat encara diuen “GUAY”, però també diuen paraules més fortes. Tenen més confiança amb el professors, ja que fa més temps que són  a l’institut, però això no vol dir que els faltin al respecte. Ells pensen que parlen diferent que els de 1r d’ESO i no diuen paraulotes en altres idiomes.

Pel que fa als de 1r d’ESO, ells també continuen dient “GUAY” i també diuen altres paraulotes però no tan fortes com els de batxi. No  creuen que hagi canviat  gaire respecte Primària la manera de dirigir-se als professors. Els de primer sí que  diuen paraulotes en altres llengües, com per exemple en anglès (what the fuck).

 

 

 

Publicat dins de Entrevistes | Etiquetat com a | Deixa un comentari