Sortida a Ull de Bosc de P-3.

p4220143r.jpg

El dimarts 22 d’abril els/les alumnes de P-3 vam fer la sortida a Ull de Bosc (Pla de la Font).

 

Un cop allí, el primer que vam fer va ser esmorzar i després vam visitar el nucli zoològic on vam veure molts animals.

 

Com que havíem fet gana, vam anar a dinar i, per la tarda, vam jugar una estona al sorral.

 

Per acabar la jornada ens vam posar en petits grups per a realitzar el taller de “bossetes d’olor”. Ens van quedar molt boniques i ens les vam emportar de record a casa.

 

Taller de Rítmica Dalcroze de P-3.

p4250180r.jpg

 

Pels alumnes de P3-B, una de les activitats ha estat el “TALLER DE RÍTMICA DALCROZE

 

El mètode Jaques-Dalcroze (compositor i pedagog suís) es fonamenta en tres pilars: la música, el moviment i la coordinació.

 

Relaciona els moviments naturals del cos, els ritmes artístics de la música i les capacitats d’imaginació i reflexió.

 

L’Ester i la Laura (professores de música d’activitats extraescolars) han realitzat aquest taller amb els nostres alumnes. I TOTS ENS HO HEM PASSAT D’ALLÒ MÉS BÉ.

Taller d’apicultura del Cicle Inicial.

Els nens i nenes de Cicle Inicial van realitzar el taller d’Apicultura dins el marc de les colònies que anualment el col.legi realitza durant el mes de Maig.

 

 

 

En aquest taller els nens i nenes van tenir la possibilitat de tenir un contacte més proper amb aquests insectes i de gaudir d’una activitat atípica i per a la majoria, desconeguda fins aquell moment.

 

 

 

En un primer moment es va treballar un petit dossier que els monitors de la colònia havien elaborat on hi havia una mica d’informació al voltant d’aquests insectes, els tipus, la reproducció, la vida a la colònia, etc..

 

 

 

A més a més al llarg d’aquesta explicació, van tenir la possibilitat de contrastar idees amb un apicultor professional, en Josechu, al qual d’entre moltes altres coses li van preguntar pels efectes de les fiblades en els éssers humans.

 

 

 

La segona part d’aquest taller va ser molt més divertida i pràctica. En una habitació de la casa propera al rusc, els varen repartir vestits d’apicultor i guants especials per a poder veure les abelles de més a prop i aquell moment va ser força especial sobretot pel riure que els agafava de veure’s vestits amb aquelles andròmines.

apicultura.jpg

apicultura1.jpg

 

 

 

Un cop vestits, i sempre sota l’atenta mirada d’en Josechu, es van apropar lentament al rusc mentre l’apicultor els donava les darreres instruccions i els començava a instruir en l’art de l’apicultura.

apicultura2.jpg

apicultura3.jpg

apicultura4.jpg

 

 

 

Cada visita, que era en grups de sis nens i nenes, durava uns quinze minuts i entre d’altres coses l’apicultor mirava d’aillar l’abella reina per tal de poder-la ensenyar als infants. No cal dir que els nervis i l’adrenalina es feia palessa en les cares dels petits quan tornaven a l’habitació de la colònia per desfer-se d’aquell “vestit espaial”.

Taller d’instruments de 1r A.

Entre les diverses activitats que els alumnes de les classes de primer vam realitzar durant aquesta darrera setmana cultural, en voldríem destacar una que ens va agradar molt. La senyoreta Fina, ens va preparar un taller de construcció d’instruments musicals a partir de materials diversos, i un cop acabat vam muntar una gran orquestra.

 

Com era una activitat conjunta, la vam fer per torns i, mentre uns feien l’instrument, els altres féiem la fitxa informativa corresponent.

 

Els instruments que ens va proposar de fer van ser els següents:

 

a) Amb un test de fang, pintures de colors vistosos, un tros de corda gruixuda i una bola de plàstic vam tenir feta una CAMPANA.

 

b) Una caixa metàl·lica, un globus i cintes adhesives de colors, es van convertir en un TAMBOR, i amb un parell de pals de pinxo i un parell de taps de suro, en vam fer les BAQUETES.

 

c) I en que es podien convertir unes llaunes de beguda, amb arròs a dins i guarnides amb cintes adhesives de colors? Doncs sí, en unes MARAQUES.

 

d) El TRIANGLE no va funcionar massa bé, els tres cargols i el cordill…. ho vam canviar per uns gots, arròs i cinta de colors i vam fer unes MARAQUES.

 

e) I en una TROMPETA es van convertir un tub de goma i un embut decorats amb cinta de colors.

 

Bé us deixem unes imatges i així veureu com ens van quedar.

instruments1.JPG

instruments.JPG

 

Taller de pintura de 1r B.

Al principi del tercer trimestre, la senyoreta Mireia va posar en marxa el projecte dels DOFINS en les hores d’informàtica, ja que totes dues classes de primer duen aquest nom.

pintura.JPG

 

Doncs aprofitant que el projecte és un treball interdisciplinar i que es treballa des de totes les àrees d’aprenentatge i que, a més a més, estàvem en la setmana cultural, els nostres tutors ens van organitzar un taller de pintura, més ben dit, un taller d’estampació de samarretes!

pintura1.JPG

 

Ens ho vam passar molt bé, ens vam organitzar en petits grups i mentre uns estampaven la samarreta, els altres realitzaven altres activitats a l’aula.

 

El material que cada nen/nena va haver de portar a l’escola, va ser una samarreta, un diari i quatre agulles d’estendre la roba.

 

Per pintar la samarreta el que vam fer primer, va ser posar al mig el diari, així si pintàvem a la part del davant la pintura no traspassava a la part de l’esquena, i per què s’aguantés hi vam posar les quatre agulles. A continuació vam posar a la plantilla cinta adhesiva de doble cara per a que s’enganxés sobre la roba, era una plantilla molt “xuli”, un dofí amb tres gotes d’aigua!

 

I un cop la samarreta preparada i les pintures a punt, solament ens mancava començar a pintar i així ho vam fer. Voleu veure com ens van quedar? Mireu, mireu! Anirem mudats, no?

 

pintura2.JPG

Taller de descoberta de pistes d’animals de 2n.

 

Els nens i nenes de segon van realitzar aquest taller durant el primer dia de colònies, consistent en la descoberta de “pistes” que demostraven la presència d’animals en aquell lloc.

petjadas.jpg

 

Es va fer tota una passejada pels voltants de la casa de colònies on els alumnes anaven molt atents mirant pel terra tot allò que els feia pensar que temps abans hi havia passat un animal. El que més van trobar varen ser petjades d’ocellets, pinyes rossegades i excrements que van desfer i els van observar amb lupes per a descobrir el que havia menjat l’animal. Posteriorment van veure un rastre de porc senglar que s’havia recolzat en un tronc d’un arbre.

 

Totes les petjades, aliments rossegats i excrements que trobaven els dibuixaven en el dossier de colònies, n’escrivien el nom i en feien una petita descripció.

petjades.jpg

 

Els va agradar molt ja que se sentien petits investigadors i anaven caminant molt atents observant tot l’entorn, cosa que els va fer situar-se a l’entorn de la casa on havien de passar els dos dies de colònies. Per això, va ser molt positiu que aquest taller fos el primer a realitzar.