Eines TAC

Manuals TAC

Aplicacions TAC

• Eines online tutorials
  • Additio. Permet portar un registre de notes molt visual del vostre alumnat en cada grup.
  • TeacherKit. Té un compte gratuït i un altre de pagament amb més funcionalitats, permet crear classes i amb cadascuna el seu registre de les notes. També permet importar i exportar dades.
  • Profesor ayudante. El mateix que l’anterior però també amb missatgeria instantània i còpia de seguretat.
  • Educamos. Aquest no només permet portar el registre de notes, sinó que envia als pares les qualificacions, ideal per tutors amb grups amb menors d’edat a càrrec o alumnat que hagi autoritzat la cessió d’informació als pares.
  • Cuaderno del profesor. A part del registre de notes, també gestiona horaris.
  • iDoceo. A part de registre de notes i horaris, permet gestionar matèries diverses.
  • aulaPlaneta. Aquest permet també fer mapes conceptuals i esquemes, a part de les qualificacions de l’alumnat.
  • Esemtia. Permet també a les famílies rebre notificacions via mòbil sobre les notes dels nostres alumnes: ideal tutors, o professorat que ho necessiti.
  • Xtend
  • Blinklearning. Aquest és ideal no només per qui tingui Iphone o Android, sinó també per la poca gent que utilitza Windows Phone / Windows 10 Mobile, que són més pocs i sovint no troben aplicacions. Descàrrega directa per Windows
  • Bonus: Teacher’s Book. Un quadern ideal per posar també qualificacions. Veieu aquí el vídeo de demostració: http://www.oxfordpentoplan.com/video/index.asp
  • Xarxa docent EduCAT 2.0
  • EduCAT 2.0
  • Google Hangouts. Aplicació amb la que es pot establir un grup de xat o vídeo xat (de fins a 10 persones) que permet enviar lliçons online o crear una classe o grup virtual. S’assembla bastant al Webex que utilitzem a l’Institut per fer classes virtuals que està elaborat per CISCO, però no és tant complet. Val la pena que almenys sabeu que existeix i que el podeu obtenir fàcilment, a partir d’ara.
  • Marqueed. Eina online amb la que els usuaris poden realitzar marques i comentaris sobre una imatge per posar en comú idees i intercanviar opinions de forma visual. Permet crear grups i projectes.
  • Voxopop. Sistema de fòrums amb veu. Els usuaris inclosos en un determinat grup de treball poden opinar respecte el tema proposat mitjançant àudios que van apareixent com a resposta.
  • Padlet. Eina, val a dir també que bastant desconeguda, per crear murals virtuals de forma col·laborativa, en la que es poden incloure elements multimèdia, vincles i documents.
  • Stormboard. Eina online para fer pluja d’idees 2.0 i intercanviar opinions, això es pot fer en grups però no gaire nombrosos. És molt interessant per fer una classe del tot innovadora!!!! Sobretot quan es tracta que la gent participi i vagi dient idees, de manera que ens apropem a l’objectiu que proposem al nostre alumnat.
  • Mindmeister. Aplicació per elaborar mapes mentals en línia de forma col·laborativa, útils fer pluges d’idees també. Permet també la inserció d’elements multimèdia, fer presentacions en un document imprimible…
  • Symbaloo. Tauler virtual per compartir enllaços o recursos web interessants, perfecte per recopilar fonts o documentació.
  • Dropbox. Aquest servei segur que el coneixeu més. Ofereix la possibilitat d’emmagatzematge en línia, en el núvol. Es poden crear carpetes compartides amb diversos usuaris.
  • Google Drive. També és un servei d’emmagatzematge d’arxius en el núvol, però de Google.
  • OneDrive. El mateix, però de Microsoft!
  • QuizBuilder: Permet fer qüestionaris i obtenir els resultats que processa en un grup d’alumnes.
  • ContentGenerator.net: Integra jocs, tests, qüestionaris per a tot tipus de coneixements. Veureu que sembla que siguin programes de pagament, però si cliqueu a “Free” podeu obtenir la versió gratuïta del joc interactiu TAC.
  • EasyTestMaker: Per a planificar les hores d’avaluació. Això permet crear, publicar i imprimir qüestionaris de manera senzilla i ràpida.
  • ExamBuddy.com:  Creació de jocs i activitats de tot tipus per a les vostres classes!
  • Chatzy: Amb aquesta eina pots comunicar-te amb els alumnes que decideixis amb un grup de discussió, com un grup de Whatsapp.
  • 99chats: Un xat que també permet agregar-se en blocs. Permet la comunicació amb els estudiants.
  • WeTransfer. Una forma senzilla d’enviar documents, especialment d’una mida molt gran (de fins a 2GB), a qualsevol usuari a través d’un enllaç per correu electrònic. Els arxius s’emmagatzemen i només es conserven durant uns dies, i després s’esborren.
  • Jumpshare. Espai online per pujar arxius en alta qualitat sense que es perdi informació i compartir-los amb qui vulguem.

cropped-cropped-dibuix_0009