Les paràboles

A la classe de religió treballem amb paràboles.
Les paràboles són històries de la bíblia amb un significat que ens pot ser útil a la vida.
Un cop llegida la paràbola busquem el seu sentit.Estan escrites en llenguatge figurat i fem comparacions amb nosaltres mateixos.
Donem la nostra opinió identificant-nos amb les persones que surten en el text que llegim en veu alta.
D’aquesta manera pensem com actuariem davant d’una situació concreta , les seves conseqüències i com voldria Déu que fos la nostra actuació.

La Biblia a Internet

Les diferències entre les ermites i les catedrals.

Els nens de 3r i 4rt hem anat a la muntanya de Sant Mateu a observar l’ermita i a Barcelona a veure la Catedral.
Allà hem pogut veure els diferents elements arquitectònics de les ermites i les catedrals.
A classe hem treballat el vocabulari bíblic amb una activitat de mots encreuats i hem fet una rosassa amb el nom dels dotze àpostols aprofitant que hem fet mandales a la classe de plàstica.

El Nadal

A la classe de Religió hem treballat el veritable sentit del Nadal fent un arbre decorant-lo amb regals .

Els regals eren plens de valors com:compartir,l’alegria,solidaritat,gratitud,amor…

Fent una reflexió de la importància dels sentiments i no tant les coses materials.I de la sort de poder tenir una família que ens estima i ens cuida.

PERSONATGES DE L’ANTIC TESTAMENT

Hem après la història de Moisès mitjançant la pel.lícula “El príncipe de Egipto”. Un personatge que ha atret l’interés dels alumnes perquè primer era un més del poble d’Israel i el destí fa que sigui rescatat per la dona del faraó de les aigües del riu Nil i acabarà convertint-se en un príncep egipci. Però Déu li té encomanada una gran missió per alliberar al seu poble de l’esclavitut dels egipcis.
Us recomanem a tots aquesta pel.lícula, segur que us agradarà molt.
Afegim la caràtula de la pel.lícula, per si algú vol tenir-la en la seva videoteca particular.

LES 5 GRANS RELIGIONS DEL MÓN

Els alumnes de sisè estan estudiant les grans religions del món: judaisme, islamisme, cristianisme, hinduisme i budisme. Per estudiar cada religió comencem fent la lectura d’un dossier on subratllem els aspectes més importants que s’han d’aprendre, després distribuim per grups el treball d’un mural de cada religió per exposar-ho a la resta de companys. A partir del que hem explicat a la classe cada grup fa una recerca de la religió que hagin escollit amb textos i fotografies que després penjaran en el mural.

Podeu veure tres grups de treball. Uns estan fent el mural del budisme, uns altres del judaisme i de l’islam. La propera classe continuarem amb l’elaboració del mural.

CONTE JONÀS I LA BALENA

Els alumnes de quart han llegit el conte de Jonàs i la balena i els ha agradat molt descobrir les aventures d’aquest personatge a qui Déu  encarrega una missió i fuig en un vaixell cap a una ciutat llunyana.  Una gran tempesta els atrapa i Jonàs és llançat al mar i acaba sent empassat per una gran balena. Al cap de tres dies Jonas és escopit per la balena en una platja.

Han vist també una pel·lícula que els ha ajudat a entendre el conte. Els alumnes han extret unes quantes conclusions d’aquesta història, la més important, que hem de saber perdonar als altres tenint en compte que tots fem coses malament i ens agrada que ens perdonin un cop ens penedim.

La propera sessió prepararem una postal d’una balena que la podran portar a casa.

A continuació afegim dues fotografies d’uns quants nens/es amb la seva manualitat