TARGETES D’ACTIVITAT (TASK CARDS)

Coneixeu les “task Cards”? Pot ser que amb aquest nom no gaire. Les task cards són targetes en les que, a cada una, hi ha una pregunta amb resposta d’opció múltiple o amb resposta oberta, però breu. Si les heu utilitzat coincidireu amb nosaltres que són un gran recurs educatiu ja que ofereixen una gran versatilitat, permeten complir l’objectiu de la inclusivitat a l’aula i, els alumnes, de qualsevol edat, en gaudeixen molt.

En aquesta entrada us volem parlar de com les utilitzem nosaltres, deixar-vos un link cap un ebook de la Rachel Lynette i compartir amb vosaltres algunes de les targetes que hem utilitzat.

Versatilitat.

Com ja hem comentat en el paràgraf anterior, les targetes d’activitat permeten adaptar-nos als diferents nivells dins de l’aula. És tant senzill com preparar targetes amb graus de dificultat diferents, d’aquesta manera post fer targetes de reforç o d’ampliació, per exemple . A més a més les targetes permeten altres tipus d’adaptacions, com per exemple, modificar el tipus de resposta. Així podem deixar les opcions de resposta tancada per als alumnes amb més dificultats o amb un ritme de treball més lent, mentre que altres poden realitzar les targetes amb l’opció de resposta oberta.

A més de la facilitat per adaptar-nos a la diversitat de l’aula, les targetes d’activitat, ens permeten una gran flexibilitat en l’organització i moltes formes diferents de treballar-les.

Organització

Les targetes de preguntes es poden utilitzar de forma individual, en parelles, en grup de 4 i en gran grup.

Tipus d’activitats.

Aquí us anomenarem les que hem utilitzat nosaltres, a l’ebook de la Rachel Lynette ( https://www.teacherspayteachers.com/Product/Task-Cards-821456) i al a seva web (http://www.task-cards.com/index.html) podeu trobar idees molt interessants. Us les anomenem, per saber més, aneu al menú.

Cooperatives.

  • “Troba algú que…”.

  • Resol i canvi!

Power Point.

Els 7 sabaters.

Amb Jocs de Taula.

Objectius:

Els objectius que es treballen dependrà del contingut de les targetes. Tanmateix, a nivell general, podem dir que, aquelles activitats que impliquin la lectura de l’enunciat en veu alta al company permet millorar la fluïdesa lectora, afavorir l’escolta activa i treballar la comprensió lectora i oral.

En les tasques cooperatives, a més, propiciem l’establiment d’interdependència positiva, la participació equitativa i la importància de compartir. Elements que afavoriran a generar un millor clima d’aula.

Edats i Nivells d’aplicació.

Com ja s’ha comentat, aquest tipus d’activitat és útil per a qualsevol edat. Tanmateix hem de tenir en compte que per als més petits, on no hi ha domini de la lectura, les opcions de les targetes d’activitat passen per la participació del mestre. Així en aquestes edats el més recomanable és utilitzar els power points on el mestra pot llegir els enunciats de les preguntes o bé pensar en targetes on no hi hagi enunciat escrit, per exemple, utilitzant imatges gràfiques que representin el que s’ha de fer o incloent exemple.

Consells:

Hi ha un aspecte que és molt important per al bon funcionament de les targetes d’activitat, especialment per facilitar el treball autònom. Aquest aspecte és que les targetes han de tenir les correccions. Si no hi ha la resposta no són gaire funcionals. Hi ha dues maneres d’incloure la resposta. Quan utilitzem targetes d’activitat en la que els alumnes han de llegir la pregunta als companys, aquí, hem de donar la resposta en la mateixa targeta. Per altra banda, quan els alumnes utilitzen les targetes de forma individual o en parelles, però tots realitzen l’activitat de forma simultània, la resposta no pot estar a la targeta. En aquesta situació és important que quan realitzeu les targetes d’activitat estiguin numerades. Això facilitarà cercar la resposta en el full de correcció que facilitareu als alumnes.

Què..us animeu a provar-les i/o compartir-les amb nosaltres?