ACTIVITAT DE TUTORIA: LES QUALITATS QUE ENS DEFINEIXEN

Amb els alumnes de Cicle Superior hem elaborat i aplicat un recurs de tutoria que hem pensat que podria ser del vostre interès ja que ha donat molt bons fruits i ha generat una forta motivació entre l’alumnat que hi ha participat.
Es tracta d’una activitat per tal de poder-nos conèixer millor a nosaltres mateixos, veure quina imatge transmetem a les altres persones i comprovar les qualitats positives que la nostra família destaca de nosaltres.
Aquest projecte consta de diferents parts:
1. Creació d’un AVATAR analitzant cada part del nostre físic i plasmant-lo en una imatge digital creada amb el programa: www.avachara.com (una eina digital molt recomanable)
2. Anàlisi de diferents qualitats que poden definir una persona. Ampliació de vocabulari i definicions a partir de tres webs:
https://www.educaixa.com/ca/-/cualidades-personales-1
https://www.educaixa.com/ca/-/cualidades-personales-2
https://www.educaixa.com/ca/-/cualidades-personales-3
3. Fer una llista de les qualitats positives que pot tenir una persona. Cada alumne elabora la seva llista de paraules que surten a les webs anteriorment citades. S’amplia la llista amb altres qualitats que puguin sortir del mateix grup d’alumnes.
4. Els alumnes escullen entre 6 i 8 qualitats de la llista que pensen que els defineixen millor com a persones.
5. S’elabora una nova llista per portar a casa i la família escull aquelles qualitats que defineixen millor el seu fill/a.En el cas de pares separats es poden elaborar dues llistes.
6. Ús de les eines TIC: en un document, hi posen el seu nom i l’avatar que han creat i guardat a l’ordinador. Juntament amb el nom s’hi afegeixen tres requadres amb els següents títols: “Jo penso que sóc una persona…”, “Els altres pensen que sóc una persona….” i, per últim, “la meva família pensa que sóc una persona…” (en el cas de tenir dues llistes s’introdueixen les qualitats dels dos progenitors).

7. Els alumnes deixen el document elaborat a la pantalla del seu ordinador.

8. Per torns, cada alumne s’asseu davant d’un ordinador on troba el treball d’un company/a juntament amb una de les llistes de qualitats i escriu només una qualitat d’aquell company/a.

9. Els alumnes es van canviant d’ordinador escrivint cada vegada una qualitat sense repetir les que ja han escrit els seus companys.

10. Quan tornen a arribar al seu ordinador comproven i llegeixen les qualitats que els han escrit els seus companys i després omplen les graelles de les qualitats que prèviament havien destacats d’ells mateixos i les valoracions de la seva família.
11. Es destaquen en color o negreta aquelles qualitats que més coincideixen entre els tres requadres.
12. S’elabora una graella amb el nom de les qualitats que més coincideixen, es busca una emoticona i s’escriu, al costat, la definició corresponent.
13. Cada alumne respon un qüestionari a través d’un formulari de GOOGLE per ajudar-los a reflexionar sobre el sentit de l’activitat: Coincideixes amb les qualitats dels teus companys/es? Què has après amb aquesta activitat? Coincideixen les qualitats amb la manera com et veus?…. ACCÉS A UNA CÒPIA DEL FORMULARI.

ACCÉS A LA GRAELLA AMB LES QUALITATS (ENTREGADA A LES FAMÍLIES)

Per tal que us feu una idea del resultat final de l’activitat us adjunto el resultat final del meu treball ja que jo també vaig participar de l’activitat amb els alumnes. El seu treball és exactament igual que el meu (per mantenir l’anonimat dels alumnes):

Quant a Recursos ee

Mestra d'Educació Especial de l'Escola Lluçanès. Crec en l'ús de les noves tecnologies per ajudar a descobrir les capacitats de tots els alumnes i entendre la diversitat com una font de riquesa tan a l'aula com a la societat en general. Orgullosa mare d'un nen de 6 anys, enamorada del meu poble i amant dels animals i la natura.
Aquest article s'ha publicat dins de Materials i etiquetat amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *