FLUÏDESA LECTORA AMB “EL COET LECTOR”

Amb diferents imatges de coets (que es poden buscar amb els mateixos alumnes), un llistat de paraules amb dificultat creixent, cartolines i una mica d’imaginació i creativitat podem crear un recurs molt útil per treballar la fluïdesa lectora i al mateix temps motivar els alumnes a llegir.

20170131_164929_hdrcoet7Per buscar les llistes de paraules hem agafat com a referent una llicència d’estudis d’en Jordi Duch i Amenós titulada “PROPOSTA D’INTERVENCIÓ AMB ELS ALUMNES QUE MOSTREN DIFICULATS PER ACCEDIR A L’APRENENTATGE INICIAL DE L’ESCRIPTURA I LA LECTURA“.

En aquest dossier hi trobareu una gran quantiat de paraules ordenades segons l’ordre de dificultat tant de lectura com d’escriptura. Aquestes paraules ens han servit per crear diferents tires de paraules numerades segons l’ordre de dificultat en la lectura (més de 40 tires) i així poder-les adaptar al nivell i ritme de cada nen/a.

L’objectiu és llegir totes les paraules d’una tira sense errors introduint l’element motivador d’un coet que té com a missió arribar a l’espai. En primer lloc es col·loca la tira de paraules a treballar. Seguidament, l’alumne tria un coet, el posa a la “zona d’enlairement” (amb velcro l’enganxa a la fletxa i la col·loca a la part superior del llistat) i, mica en mica, ha d’aconseguir que el coet s’enlairi i arribi a la última paraula. En aquest moment serà quan el coet sortirà de la seva zona i podrà arribar a l’espai.

Voleu veure com ho hem treballat a l’Escola Lluçanès de Prats de Lluçanès? Aquí en teniu un exemple però aquest material permet múltiples aplicacions didàctiques: lectura en parelles, lectura de síl·labes o frases (depenent de l’objectiu a treballar), treball de càlcul i operacions bàsiques, memorització de les taules de multiplicar…

Us animeu a provar-ho amb els vostres alumnes? Ens voleu fer arribar la vostra experiència? Vinga, doncs…a pensar, crear i compartir els vostres recursos o enviar la vostra opinió!

Si us interessa disposar de les tires amb els llistats de paraules en format word que hem creat seguint seguint l’ordre de complexitat proposat per en Jordi Duch podeu escriure un comentari donant a conèixer la vostra opinió i l’interès en rebre la llista en format Word (tal i com es mostra en el vídeo i les fotografies). Us les farem arribar per correu.

Quant a Recursos ee

Mestra d'Educació Especial de l'Escola Lluçanès. Crec en l'ús de les noves tecnologies per ajudar a descobrir les capacitats de tots els alumnes i entendre la diversitat com una font de riquesa tan a l'aula com a la societat en general. Orgullosa mare d'un nen de 6 anys, enamorada del meu poble i amant dels animals i la natura.
Aquest article ha estat publicat en Materials. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

44 respostes a FLUÏDESA LECTORA AMB “EL COET LECTOR”

  1. TRINI diu:

    EM SEMBLA MOLT INTERESSANT I ENGRESCADOR PELS NENS.
    SI EM POTS FER ARRIBAR EL LLISTST DE PARAULES, CREC QUE HO FARÉ SERVIR MOLT. AL MENY HO INTENTARÉ, AVEURE SI EM FUNCIONA!

  2. Maribel Martin Fernandez diu:

    Molt interessant el material. M’agradaria provar-ho amb els meus alumnes.
    Si em poguéssiu facilitar el material.
    Gràcies.

  3. Fet Trini!
    Ja ens comentaràs com t’ha funcionat i si t’ha arribat correctament.
    Seguim compartint!
    Iolanda.

  4. Enviat Maribel!
    Si el proves amb els alumnes ens encantarà saber la teva opinió i les teves impressions.
    Esperem que et funcioni tant bé com ens ha anat a nosaltres i que sigui una bona eina per ajudar els alumnes en la fluïdesa lectora.
    Gràcies pel comentari.
    Seguim compartint!
    Iolanda.

  5. Roser López Morillas diu:

    M’encanten els materials que pengeu. Trobo força interessant el material del “El coet lector”. Em faríeu un favor si em feu arribar el llistat de paraules per poder aplicar amb els meus alumnes a l’Aula d’EE. Gràcies.

  6. Miriam diu:

    El meu nom és Miriam i trobo molt interessant aquest material. Estic fent suport de lectoescriptura a nens de primer i crec que pot se runa eina molt útil i engrescadora per treballar la lectura. M’agradaria poder disposar d’aquest material i introduir-ho a l’escola per ajudar els meus alumnes i motivar-los.

    Moltes gràcies.

  7. Hola Roser. Enviat!!!! Gràcies pel comentari sobre els materials del bloc! Que vagi molt bé la seva aplicació a l’Aula d’EE. Ja ens comentaràs com t’ha funcionat, ok?

  8. Hola Míriam!
    Gràcies pel comentari i per donar la teva opinió sobre el material.
    Esperem que et funcioni molt bé com a suport a lectoescriptura de primer. Ja ens explicaràs com ho has aplicat i com t’ha funcionat i, si això serveis per engrescar i motivar els alumnes…genial!!!!
    Trobaràs correu amb el llistat de paraules. Espero que ho rebis correctament.
    Una abraçada,
    Iolanda

  9. Sònia diu:

    Quin material més interessant! M’agradaria posar-lo en practica a l’aula. Em podríeu fer arribar el llistat de paraules? Moltes gràcies!

  10. irene diu:

    Hola! Som na Irene i sóc mestra d’AL. Aprofito molt tots els materials que pengeu i m’encantaria provar aquest material “el coet lector”. Gràcies

  11. maria diu:

    m’encanta!! estaria molt agraïda de rebre eixa llista!! mil gràcies!

  12. Tesa diu:

    M’agrada molt el material que pengeu, el trobe molt interessant i motivador. El coet lector és un recurs que segur els encantarà a un alumne en particular que no acaba d’enganxar-se a la lectoescriptura en 1r de primària. agrairia que m’enviareu les tires per poder confeccionar-me el material. Moltes gràcies

  13. Enviat al correu Tesa.
    Gràcies per comentar!
    Esperem que serveixi per acabar-los “d’enganxar” a la lectorescriptura.
    Ja ens comentaràs com t’ha funcionat.
    Una abraçada,
    Iolanda.

  14. Agraïdes pel comentari.
    Te l’enviem per correu!
    Gràcies,
    Iolanda

  15. Gràcies pel comentari.
    Te l’enviem per correu Irene.
    Iolanda.

  16. Enviat al correu Sònia!
    Gràcies pel comentar.
    Iolanda

  17. MARTA diu:

    És fantàstic aquest recurs. M’encantaria poder rebre la llista i així començar a aplicar-ho amb els meus alumnes. Moltes gràcies

  18. m’encanta la idea… m’emcantaria accedir al material…ara al meu centre comencen dues nenes que els hi esta costant llegir i podria ser un treball motivador per les sessions!!!!

  19. Anna diu:

    Bon dia! M’encanta aquesta idea que heu tingut i m’encantaria rebre-ho per aplicar-ho a la meva aula. Gràcies.

  20. Enviat per correu.
    Gràcies per comentar!
    Iolanda Roset

  21. Enviat per correu.
    Gràcies per comentar!
    Iolanda Roset

  22. Enviat per correu.
    Gràcies per comentar!
    Iolanda Roset

  23. Lluïsa B estard Gil diu:

    He trobat interessant aquest material i m’ agradaria aplicar-ho a l’ aula. Si podeu podríeu enviar els fulls de paraules de lectura.
    Moltes gràcies per les vostres propostes.

  24. Laura diu:

    Hola, m’agradaria que m’ho enviéssiu per correu.

    P.D: Quines idees més bones!

    Laura.

  25. Laura de Bertomeu diu:

    Hola, em sembla una forma molt motivadora d’estimular als infants en la lectura. M’agradaria provar-ho a classe! Gràcies per compartir aquesta idea.

  26. Glòria León diu:

    Bon dia!

    Trobo super interessant la idea i el material i m’agradaria provar-ho amb els meus nens i nenes. M’ho podeu fer arribar?
    Moltes gràcies !

    Glòria

  27. Mercè diu:

    Bon dia!
    Sóc la Mercè, i he trobat molt interessant i engrescador aquest recurs. M’agradaria poder disposar de les tires de paraules per poder provar-ho amb els meus alumnes. Moltes, moltes gràcies per tots els materials que compartiu.

    Mercè

  28. MARIA RAMON MULET diu:

    És fantàstic aquest recurs. M’encantaria poder rebre la llista i així començar a aplicar-ho amb els meus alumnes del Taller de Lectoescriptura. Moltes gràcies

  29. Laura diu:

    Bona tarda,
    He vist el material del coet lector i crec que m’aniria molt bé per treballar amb alguns alumnes de l’escola. Em podríeu fer arribar la llista?
    Gràcies,

    Laura

  30. Joan diu:

    Hola!

    Sóc mestre PT i m’ha encantat el material ja que suposa introduir un element de manipulació a la lectura, podent-la fer més motivadora. Molt bona idea!

    Si em podeu fer arribar el material, l’utilitzaré…MOLTES GRÀCIES!!!

  31. Laura diu:

    Bon dia,
    m’ha agradat molt aquest material. Super engrescador! Tinc un nen a segon que no aconsegueix lleguir, presenta moltes dificultats. Reconeix grafia-so però encara no ajuda. Estaria molt interessada amb la llista de paraules, faria una selecció però em sembla un material molt engrescador per motivar-lo. Gràcies.

  32. Nuria Esteller diu:

    M ‘encanta la idea! M aniria be per treballar amb els meus alumnes. Gracies

  33. Carmen Rocio Tejero Calderon diu:

    Em sembla molt ineressat la vostra activitat. M’agradaria rebre el material. A més per quina edat de nens i nenes heu fet l’activitat? Moltes gràcies

  34. ALBA diu:

    Una idea fantàstica! Ja tinc ganes de veure el material i poder provar-lo.
    Enhorabona per la feina!

  35. Esther diu:

    Aquest material em sembla molt interessant i crec que pot anar molt bé als meus alumnes. M’agrdaria molt disposar del llistat per paraules per començar a treballar-ho
    Gràcies per compartir-ho.

  36. Joana Bermúdez Besteiro diu:

    Estava buscant recursos per a motivar als alumnes a llegir que no fossin els típics sil·làbics. Penso que seria un bon recurs per aquells alumnes que pensen que no saben llegir i necessiten comprovar que saben molt més del que pensen. M’agradaria rebre els llistats per provar-ho a la classe.

  37. carol diu:

    M’agrada molt la proposta,
    me les podrieu fer arribar per email?
    Us ho agraeixo!!!!

  38. Laura diu:

    Em sembla un recurs molt atractiu per alumnes amb menys motivació per a la lectura! Enhorabona!! M’agradaria poder rebre el vostre recurs així com també saber a quina edat ho enfoqueu.

    Moltes gràcies per avançat!

  39. susana diu:

    M’agradat molt.
    Molt boan iniciativa. Tinc dos alumnes que s’estan iniciant en la lectoescriptura i crec que els i aniria molt bé.
    M’agradaria poder rebre el material.
    Gràcies

  40. Alexandra Sastre diu:

    Felicitats pel bloc, per tot el material i feina que feu! Moltes gràcies!
    M’agradaria poder tenir la llista si us va bé!
    Una abraçada!

  41. susana diu:

    Bon dia.
    Em sembla molt interessant, sóc MEE i estic amb una USEE.
    M’agradaria poder disposar del llistar de paraules per fer-ho a l’aula.

  42. Lucía diu:

    Bon dia!!

    M’encantaria poder provar aquest material del “coet lector” que heu ideat per treballar la lectura, em sembla una eina en un format molt lúdic per poder millorar la mecànica lectora. M’agradaria poder rebre el material!!

    moltes gràcies

  43. Sira diu:

    Bon dia!!
    Exel·lent material, m’agradaria provar-lo.
    Moltes gràcies
    scasbas@xtec.cat

  44. Glòria diu:

    Hola! Com sempre els materials que proposeu em semblen molt interessants i pràctics. Si em podeu passar la llista d’en Jordi Duch em faríeu un enorme favor.
    Gràcies de nou pel vostre treball desinteressat , generós i fantàstic!!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *