FLUÏDESA LECTORA AMB “EL COET LECTOR”

Amb diferents imatges de coets (que es poden buscar amb els mateixos alumnes), un llistat de paraules amb dificultat creixent, cartolines i una mica d’imaginació i creativitat podem crear un recurs molt útil per treballar la fluïdesa lectora i al mateix temps motivar els alumnes a llegir.

20170131_164929_hdrcoet7Per buscar les llistes de paraules hem agafat com a referent una llicència d’estudis d’en Jordi Duch i Amenós titulada “PROPOSTA D’INTERVENCIÓ AMB ELS ALUMNES QUE MOSTREN DIFICULATS PER ACCEDIR A L’APRENENTATGE INICIAL DE L’ESCRIPTURA I LA LECTURA“.

En aquest dossier hi trobareu una gran quantiat de paraules ordenades segons l’ordre de dificultat tant de lectura com d’escriptura. Aquestes paraules ens han servit per crear diferents tires de paraules numerades segons l’ordre de dificultat en la lectura (més de 40 tires) i així poder-les adaptar al nivell i ritme de cada nen/a.

L’objectiu és llegir totes les paraules d’una tira sense errors introduint l’element motivador d’un coet que té com a missió arribar a l’espai. En primer lloc es col·loca la tira de paraules a treballar. Seguidament, l’alumne tria un coet, el posa a la “zona d’enlairement” (amb velcro l’enganxa a la fletxa i la col·loca a la part superior del llistat) i, mica en mica, ha d’aconseguir que el coet s’enlairi i arribi a la última paraula. En aquest moment serà quan el coet sortirà de la seva zona i podrà arribar a l’espai.

Voleu veure com ho hem treballat a l’Escola Lluçanès de Prats de Lluçanès? Aquí en teniu un exemple però aquest material permet múltiples aplicacions didàctiques: lectura en parelles, lectura de síl·labes o frases (depenent de l’objectiu a treballar), treball de càlcul i operacions bàsiques, memorització de les taules de multiplicar…

Us animeu a provar-ho amb els vostres alumnes? Ens voleu fer arribar la vostra experiència? Vinga, doncs…a pensar, crear i compartir els vostres recursos o enviar la vostra opinió!

Si us interessa disposar de les tires amb els llistats de paraules en format word que hem creat seguint seguint l’ordre de complexitat proposat per en Jordi Duch podeu escriure un comentari donant a conèixer la vostra opinió i l’interès en rebre la llista en format Word (tal i com es mostra en el vídeo i les fotografies). Us les farem arribar per correu.

Quant a Recursos ee

Mestra d'Educació Especial de l'Escola Lluçanès. Crec en l'ús de les noves tecnologies per ajudar a descobrir les capacitats de tots els alumnes i entendre la diversitat com una font de riquesa tan a l'aula com a la societat en general. Orgullosa mare d'un nen de 6 anys, enamorada del meu poble i amant dels animals i la natura.
Aquest article ha estat publicat en Materials. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

55 respostes a FLUÏDESA LECTORA AMB “EL COET LECTOR”

  1. Bon dia,
    enllaç enviat al teu correu Anna.
    Que passeu molt bon estiu!
    Seguim compartint!
    Iolanda i Cristina

  2. Hola Yolanda!!!! Perdona el retard.
    Enllaç enviat al teu correu.
    Una abraçada i molt bon estiu!!!!
    Iolanda i Cristina

  3. Hola Anna.
    Enllaç enviat al teu correu.
    Que passeu molt bon estiu!
    Seguim compartint!
    Iolanda i Cristina

  4. Hola Glòria!
    Enviat al correu.
    Esperem que t’hagi arribat correctament.
    Una abraçada i gràcies pel comentari.
    Cristina i Iolanda

  5. Doncs al tens al correu Sira!
    Esperem que et vagi molt i molt bé!!!!
    Una abraçada!
    Cristina i Iolanda

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *