EXPRESSIÓ I COMPRENSIÓ ORAL I ESCRITA CAÇANT POKÉMONS

Podent-hi estar a favor o en contra, el joc que ha causat sensació aquest estiu és la caça dels Pokémons a través dels dispositius mòbils i nosaltres hem pensat…” Per què no aprofitar la motivació envers aquestes criatures digitals i generar activitats destinades a treballar conceptes bàsics com la lectura i l’escriptura?”

Amb aquest objectiu hem creat la següent activitat creada a partir d’imatges de Pokémons trobats a internet i col·locats en un PLAFÓ DE JOC on en Pikatxu es converteix en l’INICI i el seu entrenador en el punt FINAL. Aquest plafó es pot ampliar a DIN-A-3, fotocopiar-lo a color i plastificar-lo.

Es creen parelles de joc en funció del grup d’alumnes. Cada alumne disposa d’un plafó de joc. Un dels participants (evitant la mirada del seu company/a) traça un camí – amb l’ajut d’un retolador Velleda- entre en Pikatxu i el seu entrenador passant pels Pokémons que ell prefereixi (un exemple el teniu a continuació).

Tot seguit, ha de donar instruccions orals o escrites a la seva parella per tal que ell o ella pugui traçar el camí i arribar a aconseguir que en Pokémon aconsegueixi arribar al seu entrenador passant pels mateixos Pokémons que ell ha escolllit, és a dir, reproduint el camí seguint les instruccions que li vagin donant.

L’alumne que dóna les instruccions (ja siguin orals o escrites) ha d’anar indicant per quins Pokémons ha de passar intentant definir les característiques més importants dels diferents Pokémons que formen part del camí de la manera més fidel possible.

El joc acaba quan s’aconsegueix traçar el camí complet.

DESCÀRREGA DEL PLAFÓ A TRAVÉS DE GOOGLE DRIVE (en format PDF)

És una bona manera tan de treballar el llenguatge oral com, si es prefereix, treballar l’expressió escrita amb els alumnes al mateix temps que es potencia l’atenció, la concentració i la direccionalitat a través d’una activitat motivadora i interessant pels nostres nens i nenes.

Per cert, per evitar que els alumnes tinguin la temptació de mirar us aconsellem provar aquesta idea utilitzant un “folder” de cartolina per a cada nen, com podeu veure en aquesta imatge extreta del bloc de la Laura Candler.

folderUs animeu a provar-ho a l’aula?

Què en penseu?

Esperem els vostres comentaris.

Quant a Recursos ee

Mestra d'Educació Especial de l'Escola Lluçanès. Crec en l'ús de les noves tecnologies per ajudar a descobrir les capacitats de tots els alumnes i entendre la diversitat com una font de riquesa tan a l'aula com a la societat en general. Orgullosa mare d'un nen de 6 anys, enamorada del meu poble i amant dels animals i la natura.
Aquest article s'ha publicat dins de Comprensió, Dibuixos, Escriptura, Expressió, Imatges, Jocs, Llengua, Materials, Vocabulari i etiquetat amb , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a EXPRESSIÓ I COMPRENSIÓ ORAL I ESCRITA CAÇANT POKÉMONS

  1. NEUS diu:

    Moltes gràcies pel material!
    avui l’he fet servir i els ha agradat moltíssim!
    Enhorabona pel blog!

  2. Hola Neus,
    moltes gràcies per la teva resposta.
    Comentaris com el teu ens ajuden a créixer i a seguir compartint.
    Gràcies per les felicitacions.
    Bones festes,
    Iolanda Roset

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *