RACONS DE LLENGUA: CONSCIÈNCIA FONOLÒGICA, SIL·LÀBICA I RIMES

CRISTINA SOTOCA torna a compartir amb nosaltres la seva experiència amb un seguit de recursos i material per treballar els RACONS DE LLENGUA a Educació Infantil amb l’objectiu de treballar diferents aspectes de la consciència fonològica, les síl·labes, les rimes i els fonemes. 

Racons de llenguatge

La Cristina ha creat diferents RACONS amb material totalment manipulatiu i atractiu pels alumnes. Ens els explica ella mateixa:

    • S’HAN PERDUT LES LLETRES: es pot utilitzar com es vulgui, plastificat i que els nens amb retolador vileda ho escriguin i ho esborrin, amb lletres i velcros, o reutilitzant taps de llet. Aquesta opció és divertida i treballes coordinació mà ull i motricitat fina. Desenganxes els taps de les ampolles (amb la base inclosa) i un cop plastificades les fitxes ho enganxes amb silicona. Llavors escrius les lletres amb permanent als taps o bé enganxar lletres als taps (lletres de foam petites que es comercialitzen en algunes botigues. Està estructurat amb 3 tres nivells de dificultat: vocals, consonats inicials i consonants intermitges o finals. Si hi ha algun nen amb moltes dificultats, el que es pot fer és escriure la lletra a la plantilla i el nen ha de buscar la lletra que posa entre els taps.lletres
    • QUÈ RIMA AMB QUÈ: hi ha dos nivells. En el nivell 1 la rima és més fàcil doncs en general només canvia la primera lletra (exemple: full/ull – pou- nou) el nivell 2 és un xic més difícil per la llargada de les paraules i perquè en general, només rima la última síl·laba (bufanda-fada…)

NIVELL 1 AMB SOLUCIONARI:

rimesNIVELL 2 AMB SOLUCIONARI:

rimes2

  • COMPTAR SÍL·LABES: han de posar les imatges en cada “torreta” en funció de si tenen 1-2-3 síl·labes. En funció del nivell dels nens pots allargar l’activitat dient que triïn una de les imatges que més els agrada i escriguin una frase entre tots. Si es fa això pot ser útil decidir un secretari que ha de controlar que tots participin i es pot pensar en convertir-ho en cooperatiu utilitzat la tècnica del full giratori.

PLANTILLES PER ELABORAR LES FLORS:

flors

CARTELLS DE DIBUIXOS:

cartells

La Cristina també comparteix la PROGRAMACIÓ DELS RACONS DE LLENGUA.

Moltes gràcies per mostrar-nos i compartir amb nosaltres aquests fantàstics racons que, de ben segur, seran de gran utilitat a les nostres aules i de fàcil aplicació pels nostres alumnes. L’èxit i la motivació estan assegurats!

I vosaltres, què en penseu? Esperem els vostres comentaris!

Cliqueu AQUÍ per accedir a tot el material per treballar els RACONS DE LLENGUATGE: CARTELLS DE DIBUIXOS, PROGRAMACIONS, PLANTILLES, SOLUCIONARIS…

Guardar

Guardar

Quant a Recursos ee

Mestra d'Educació Especial de l'Escola Lluçanès. Crec en l'ús de les noves tecnologies per ajudar a descobrir les capacitats de tots els alumnes i entendre la diversitat com una font de riquesa tan a l'aula com a la societat en general. Orgullosa mare d'un nen de 6 anys, enamorada del meu poble i amant dels animals i la natura.
Aquest article s'ha publicat dins de Consciència fonològica, Escriptura, Jocs, Lectura, Llengua, Materials i etiquetat amb , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

11 respostes a RACONS DE LLENGUA: CONSCIÈNCIA FONOLÒGICA, SIL·LÀBICA I RIMES

  1. Raquel diu:

    És fantàstic aquest material per racons. Estic preparant els d’aquest curs i les vostres activitats m’han ajudat molt.
    Moltes gràcies!

  2. Moltes gràcies Raquel.
    T’agraïm moltíssim el teu comentari!
    Gràcies a tu per ajudar-nos a enriquir aquest espai amb els teus comentaris.
    Salut!
    Cristina i Iolanda.

  3. esther diu:

    Moltes gràcies per compartir els vostres recursos i materials.Són de gran ajuda!
    Esther

  4. Laura diu:

    Mare meua, però que material més fantàstic!! Moltíssimes gràcies des de la Vall d’Albaida companyes!!

  5. Marina diu:

    Hola!! Estic treballant la consciència fonològica a la meva aula i aquestes activitats que proposeu m’han semblat fantàstiques!!!!! Moltes gràcies per compartir materials i recursos com aquests!!!

  6. Susana diu:

    M’encanta aquest material de la Cristina Sotoca. Seria possible poder-lo descarregar d’alguna manera per utilitzar-lo a l’aula?
    Moltes gràcies per compertir tot aquest material!!

  7. Cristina diu:

    Moltíssimes gràcies per compartir tant de material amb nosaltres!

  8. Angels diu:

    Hola Yolanda:
    Necessitaria el material de consciencia fonològica tan interessant que teniu penjar, aquest any he canviat d’escola i no hi ha gaire mateiral. Com ara Calameo és de pagament i no es pot decarregar, us demanaria si el podeu penjar al drive o enviar per correu.
    Gracies

  9. Maria José diu:

    M0ltes gràcies per compartir aquest fantàstic material!!!

  10. Rosa diu:

    GRÀCIES MIL, COMPANYA!!!

  11. Cori diu:

    Moltes gràcies per les vostres aportacions, volem iniciar 1r sense el llibre per reforçar la lectoescriptura i aquests recursos ens poden anar superbé.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *