Valoració/Reflexió fi de projecte

Jo penso que malgrat alguns alts i baixos que vaig tenir al principi on pensava que no podria fer tota la feina demanada en aquest curs, de mica en mica, vaig anar trobant espais i vaig poder seguir un ritme que va permetre’m arribar a bon port.

Des de que tinc tres nenes petites m’és més fàcil fer cursos online que no presencials al mes de juliol, però també crec que exigeixen molta més feina i més temps.

El manteniment d’un Bloc també exigeix moltíssima dedicació per tenir-lo endreçadet, actiu i que transmeti coses interessants, a part, què cal tenir les idees molt clares d’allò que vols dir en el bloc i de l’estructura que vols que tingui perquè si no, sempre l’acabes abandonant. Per a mi serà un autèntic repte mantenir un Bloc actiu.

Avui ja no podem entrendre l’educació com quelcom independent de les TIC i les TAC, ben al contrari, les noves tecnologies són còmplices i facilitadores a la vegada d’aquesta educació. Si volem que els nostres alumnes siguin competents han de dominar les noves tecnologies i ser capaços de repensar-les perquè serveixin als seus interessos i no al revés i per això cal criteri, cal saber pensar i saber fer. I cal compartir experiències i coneixements en xarxa, aprendre mitjançant els Entorns Virtuals d’aprenentatge (EPA).

EL curs m’ha refrescat conceptes teòrics que tenia una mica rovellats, m’ha posat al dia sobre algunes eines i recursos que desconeixia però també m’ha donat certa tranquil·litat perquè a la xarxa has de buscar, remenar, seleccionar, provar i quedar-te amb allò que t’agrada i et va millor i això ja ho faig i tinc els recursos per seguir-ho fent.

També ha estat positiu refrescar alguns aspectes normatius sobre autoritzacions d’alumnes, privadesa a les xarxes, protecció de dades, etc…

Com a mestre especialista d’EE ja faig servir la tecnologia de forma habitual, i encara que no sóc mestre tutor, sovint pacto amb ells i els faig còmplices de l’us d’eines tecnològiques que ells sols no s’atrevirien a utilitzar.

Ara mateix, en el SEP de llengua amb alumnes de primer de cicle inicial, estic posant en pràctica el projecte exposat de “Ben Educats”. Tot just hem iniciat la pluja d’idees de missatges que volem transmetre. I una vegada estiguin fets els penjarem a la pàgina web de l’escola.

Bé, en definitiva molta feina però feta satisfactoriament i amb la sensació que s’ha aprofitat el temps magrat les angoixes inicials.

Vídeo “Ben Educats”

Resultat d'imatges de amables

Em costa aprofundir sobre un tema que encara no hem fet del tot, però allò que ja tenim planificat i resolt és:

  • Equips de Filmació: hem aconseguit que famílies de l’escola ens donin Smartphones vells que ja no feien servir, els treiem la SIM, els assignem una IP estàtica per la WIFI del cole (perquè a dia d’avui, Telefònica encara ens té els Routers “capats”) i farem les gravacions amb aquests dispositius que els nens ja dominen a la perfecció.
  • Per editar les filmacions faré servir

Movie Maker FilmMaker

que m’ha semblat interessant i intuïtiu, però ja us informaré com m’ha anat al final o si hem canviat d’editor.

Al final he fet servir Show Vídeo que és molt similar a Viva Vídeo però és que ja la tenia instal·lada al mòbil, m’hi vaig posar i ja no vaig parar .

  1. Crec que el valor educatiu d’aquesta activitat és important ja que mitjançant l’elaboració d’aquests vídeos podem treballar:

Competències Bàsiques en l’àmbit Lingüístic i Comunicatiu:

  • Buscar la idea principal que voleu transmetre i fer un petit redactat d’allò que volem fer.
  • Escriure els diàlegs que necessitarem.
  • Expressar-nos de manera clara i entenedora.

Competències Bàsiques en l’Àmbit de les Matemàtiques:

  • Ens farà falta controlar el temps de les filmacions, quan i com posem la música, etc…

Competències Bàsiques de l’Educació en Valors:

  • Buscarem maneres d’actuar més adequades en el nostre dia a dia.
  • Competència Digital:
  • Aprendre a utilitzar els dispositius mòbils per gravar.
  • Conèixer i treballar amb editors per millorar les pròpies filmacions

2. Grau de motivació que ofereix als alumnes és molt elevat.
3. La Qualitat visual pot ser bona però no a un nivell professional… parlem de gravar amb mòbils dins de l’aula, al passadís, al pati… No prepararem un espai especialment il·luminat per filmar com si fos un plató.
4. Facilitat d’ús: en alguns casos els alumnes utilitzen el mòbil millor que nosaltres però necessitaran més ajuda per editar les filmacions.
Aquest és el resultat de la meva feina amb unes col·laboradores de luxe que són les meves dos filles mitjana (Júlia) i gran (Ona). La petita no va voler sortir.  https://www.youtube.com/watch?v=tWuKePr6x08

Inclusió Escolar

S’acaba d’aprovar el nou Decret d’Inclusió escolar que substitueix el Decret 299/1997, de 25 de novembre. En 20 anys han canviat força les coses: abans es parlava d’integració escolar i ara es parla d’inclusió.

Espero que aquest decret vagi acompanyat dels recursos humans i econòmics necessaris perquè sinó tan sols serà paper mullat que cremarà als professionals de l’educació i de l’atenció educativa als alumnes amb NESE, que enganyarà a les famílies i que no afavorirà desenvolupar al màxim les potencialitats i fortaleses d’aquests alumnes.

Aquesta notícia és del 17 d’0ctubre de 2017, de la sala de premsa de la Generalitat de Catalunya i aquí deixo el link perquè la pogueu llegir tranquil·lament:

Notícia Nou Decret d’Inclusió Escolar

Qui sóc?

Sóc el Robert Compta, mestre d’educació especial i coordinador informàtic de l’escola pública els Aigüerols de Sta. Perpètua de Mogoda.

Tinc tres criatures petites, totes elles nenes, de 2, 4 i 7 anyets amb les quals disfruto com un boig (malgrat la feinada que també donen) però em queda poc temps per dedicar-me a fer alguns projectes informàtics que m’agradaria tirar endavant però que requereixen d’una dedicació que encara que sigui mínima, vol bastant temps. I aquest és un motiu per obligar-me a fer aquests cursos.

Apassionat dels esports en general, porter de futbol sala fins fa molt poquet (esport que he practicat durant 30 anys), ara jugo a tenis i a pàdel un dia a la setmana i sempre que em puc escapar…

Amant de la naturalesa…

Quan me’n recordo intento tocar una miqueta el piano…

I m’encanta la meva feina!!