Estrenem les tauletes!!

El passat dilluns 29 d’octubre vam posar en pràctica la primera sessió amb tauletes de l’escola.

La van fer els alumnes de 6è. Van fer un qüestionari mitjançant l’App Kahoot! on havien d’anar responent les preguntes que es plantejaven en forma de competició.

La motivació va ser absoluta, un gran inici amb aquest material. A poc a poc  anirem donant més émfasi a aquesta manera de treballar, a mesura que els mestres anem trobant recursos útils per treballar amb els nens/es.

Mestra d’informàtica

 

Sortida a Can Riera: Prehistòria

El dimecres 24 d’octubre, els alumnes de 5è hem anat a Can Riera a fer una sortida sobre la prehistòria.

Quan hem arribat ens hem    assegut en quatre taules i ens han explicat coses sobre la prehistòria.

Després hem fet quatre activitats, una de ceràmica, una de collarets, una de pintures rupestres i una altra de tir amb arc.

Els collarets els hem fet amb corda, pedra fina i quatre pals de fusta, un d’ells tenia una punta de metall. Havíem d’embolicar el fil a un dels pals i després fer pujar i baixar els pals amb força per foradar una mica la pedra.

Després de fer el forat a la pedra fina hem anat a una taula on hi havien pedres més grans i amb elles li hem donat forma. En acabar li hem posar un fil pel forat i ens l’hem penjat.

 

A l’activitat de les pintures rupestres ens han donat un paper d’embalar gran i unes petxines. Dins de les petxines hi havia pintures de 3 colors (vermell, marró i negre). Amb uns pinzells havíem de dibuixar al paper d’embalar coses que tenien a veure amb la prehistòria. Tots hem fet la pintura del neolític perquè hem posat llances.

 

 

A l’activitat de tir amb arc hem fet servir un arc i una fletxa per fer punteria i donar a un ós petit. Alguns hem aconseguit encertar i d’altres no.

A l’activitat de ceràmica hem fet un bol amb fang que hem decorat amb petxines, pals i punxons, fent marques o dibuixos.

 

 

 

La sortida ha estat molt divertida i entretinguda.

Alumnes de 5è

Espècies invasores

El dilluns 22 d’octubre vam fer una activitat a l’escola sobre les espècies invasores.

Els animals o plantes autòctones són els propis de cada territori i els invasors són els que venen d’un altre lloc i s’acomoden al nou territori   fent desaparèixer, moltes vegades, a les espècies autòctones.

Les espècies invasores acostumen a ser espècies que es reprodueixen ràpidament i acaben ocupant el lloc de l’espècie autòctona, menjant-se el seu menjar o inclús menjant-se a la pròpia espècie autòctona.

Ens van donar uns consells per tal d’evitar que això passi:

  • Si tenim un animal exòtic a casa i ja no el volem, no l’hem d’alliberar a la natura, l’hem de portar a un centre d’acollida d’animal exòtics.
  • Si comprem un ésser viu, millor que sigui autòcton.
  • Si viatgem, no hem de portar éssers vius a altres països.
  • Hem de dir als nostres familiars i amics que no abandonin els animals, però sobretot que no ho facin amb els exòtics.
  • Quan anem de viatge a altres països hauriem de netejar-nos les sabates abans de tornar.

També hem fet un joc al pati. Ens hem posat en tres files; les plantes (de color verd), els herbívors (groc) i els carnívors (vermell). Els herbívors havien de pillar a les plantes i els carnívors havien de pillar als herbívors. A la primera partida érem el mateix nombre de nens/es a cada grup però després hem anat canviant la quantitat de persones de cada grup.

Hem vist que si hi ha molts carnívors desapareixen ràpidament els herbívors i quedarien moltes plantes. Si hi ha moltes plantes, els herbívors no poden menjar tant i si hi ha molts herbívors, les plantes desapareixen ràpidament. Amb aquest joc hem aprés que és necessari que hi hagi un equilibri entre les espècies.

Ha estat una activitat força interessant.

Alumnes de 6è

Taller de ciència: L’Energia

El dimarts dia 9 d’octubre vam fer un taller de tàndem relacionat amb l’energia.

El primer que ens van explicar va ser que els objectes, encara que siguin inerts, tenen energia. Vam parlar de tres tipus d’energia: potencial, cinètica i calorífica.

Potencial: els objectes cauen perquè estan atrets per la força de gravetat. Depèn de l’alçada cau amb un impacte més fort o més fluix.

Cinètica: és l’energia que té un objecte que es mou d’un lloc a l’altre, per exemple quan passem una pilota.

Calorífica: és l’energia que es desprèn quan es crema un objecte.

 

Després d’aquesta explicació vam fer uns experiments.

Vosaltres penseu que una bombeta pot gastar més energia que una altra si donen la mateixa llum?

Sí, perquè encara que donin la mateixa llum una pot consumir més electricitat que l’altre. La que consumeix més perd energia en forma de calor, per tant les bombetes que estan enceses i estan molt calentes, gasten més.

Per acabar el taller vam parlar de les energies naturals  o renovables i les artificials.

Podem treure energia de manera artificial de: petroli, carbó, la nuclear, el gas.

Podem treure energia de manera renovable: eòlica, hidràulica, solar, mareomotriu, geotèrmica.

Amb aquest taller hem aprés que és millor fer servir energies renovables perquè no contaminen com les artificials i no s’acaben.

Actituds correctes i incorrectes

Hem iniciat el nou curs escolar i des de les sessions d’Informàtica estem treballant quines actituds són correctes i quines no ho són en l’ús dels aparells electrònics (mòbils, ordinador, tauleta digital) i internet. També hem après els perills que poden comportar les xarxes.

Hem fet el joc de memory i ens ha servit per aprendre de quina manera hem d’actuar en determinades situacions com per exemple:

  • No entrar en espais web que no siguin adients a la nostra edat.
  • Anar amb compte amb les imatges que pengem a les xarxes socials.
  • Fer servir contrasenyes difícils de poder endevinar.
  • Desactivar i tapar la webcam de l’ordinador.
  • No descarregar aplicacions o arxius de pàgines que no siguin oficials…

Hem parlat de la identitat di
gital i de la importància de no donar mai dades personals a cap espai web o xarxa social, ja que pot ser que hi hagi persones que les facin servir per fer coses dolentes o perjudicar-nos.

Alumnes de Cicle Superior

El Delta del Llobregat

El passat 5 de juny vam anar d’excursió al  Delta del Llobregat. Ens esperàvem que plogués però en canvi, va fer molta calor. La nostra mestra Olga es va cremar!!!

Allà ens van explicar els diferents tipus d’aus que hi havia. A través d’uns prismàtics vam poder veure cames llargues, corriols camanegres, corriols petits i cabussets, entre d’altres. També vam saber que el Delta del Llobregat és molt important per a l’avifauna, ja que és un punt estratègic dins la ruta migratòria de la Mediterrània occidental que uneix Europa i Àfrica. Per això va ser declarat Zona d’Especial Protecció per a les Aus (ZEPA), perquè acull importants poblacions d’ocells d’interès comunitari prioritari.

Després, com que estàvem fent el tema de les Plantes a Medi Natural, el nostre monitor ens va ensenyar el tipus de vegetació que hi havia. Per acabar la sortida, vam anar a la platja tot i que no ens vam poder banyar!!!

Ens ho vam passar molt bé i va ser una manera magnifica d’acabar el curs.

Classe de cinquè

CANTÀNIA

Hola! Som els alumnes de cinquè i aquest any, com és tradició a l’escola, hem participat a Cantània. És una activitat on l’escola ha treballat una obra, Partícules, durant l’any. El gran final és la nostra interpretació, una experiència musical inoblidable damunt de l’escenari.
La nostra cançó preferida va ser El Destí de l’Univers. Vam utilitzar alguns dels complements que portàvem: pompons, una ampolla amb pasta que simulava un shaker i una corona que era com una copa d’un arbre.
Voldríem agrair a la nostra mestra de música, l’ Eva Segura per la seva paciència i per haver-nos ensenyat tan bé les coreografies i també per ajudar-nos a entendre millor les lletres de les cançons.
Pels nostres pares va ser una sorpresa molt agradable. No s’esperaven que tot sortís tan perfecte i molts es van emocionar molt.
Va ser una experiència increïble!

Un dia de pàdel

El dimarts 29 de maig vam anar al Sergio Manzano a fer unes activitats de pàdel. Els nostres monitors es deien Daniel i Alexandra.

Primer vam estar practicant  i  fent diferents exercicis  per  escalfar.Després d’una estona,   quan  se’ns donava una mica millor vam començar a  fer partits. Al principi podíem tornar la pilota sempre que encara estigués
botant, que no quedés morta. Si a un equip se li quedava la pilota morta, l’equip contrari guanyava un punt. Després ja vam començar a fer partits una mica més “seriosos”, jugant 2×2 o 3×3.

Vam aprendre com donar-hi a la pilota i algunes regles bàsiques del pàdel.

Ens ho vam passar molt bé!

Alumnes de 6è

Llegim en parella

L’activitat “llegim en parella” consisteix en que un és el tutor i l’altre és l’alumne. Cada setmana teníem textos diferents: Un còmic, una auca, una notícia, un poema, una història, etc. Cada text tenia quatre parts: Abans de llegir, la lectura, la comprensió lectora i les activitats complementàries.

És una eina que ens ajuda no només a llegir més i millor, sinó també a millorar el nostre vocabulari i a aprendre coses noves.

Com a suggeriments necessitaríem més temps per acabar les activitats; també ens agradaria fer lectures amb altres cursos i triar nosaltres les lectures que més ens agradin i motivin i finalment, pensem que les preguntes haurien de ser més de pensar i de lògica i no tan infantils.

Competències bàsiques

Demà comencem les competències bàsiques, estem una mica nerviosos però la nostra tutora ens ha tranquil·litzat i ens ha dit que no ens posem nerviosos perquè les fan tots els nens i nenes de les escoles catalanes de sisè.

Aquestes proves duren tres dies, demà tenim el control de medi i el dimecres i el dijous el de castellà, matemàtiques, anglès i català.

Aquest any és el primer curs que es fa prova de medi, a veure que tal ens surt!

Ens hem preparat per fer-les el millor que hem pogut. Ens han dit que unes proves són més difícils que altres però que és molt important llegir bé els enunciats i entendre’ls.

Aquestes proves serveixen per veure si estem llestos per anar a l’institut.

Estem molt il·lusionats perquè volem aprovar tots.

Alumnes de 6è