Competències bàsiques

Demà comencem les competències bàsiques, estem una mica nerviosos però la nostra tutora ens ha tranquil·litzat i ens ha dit que no ens posem nerviosos perquè les fan tots els nens i nenes de les escoles catalanes de sisè.

Aquestes proves duren tres dies, demà tenim el control de medi i el dimecres i el dijous el de castellà, matemàtiques, anglès i català.

Aquest any és el primer curs que es fa prova de medi, a veure que tal ens surt!

Ens hem preparat per fer-les el millor que hem pogut. Ens han dit que unes proves són més difícils que altres però que és molt important llegir bé els enunciats i entendre’ls.

Aquestes proves serveixen per veure si estem llestos per anar a l’institut.

Estem molt il·lusionats perquè volem aprovar tots.

Alumnes de 6è

 

EDUCACIÓ FÍSICA AL CARRER


Avui es celebra el dia de l’Educació Física al carrer. Per celebrar-ho, la nostra escola, junt amb l’Escola Bellvitge hem participat aquest matí en un circuit d’activitats i jocs físics realitzats al Parc de Bellvitge. Les activitats estaven muntades pels alumnes de 1r de Batxillerat de l’Institut Europa amb l’ajuda dels
seus professors. Ells han estat els encarregats d’explicar-nos les activitats que anàvem a fer.

Hem fet 6 estacions amb diferents activitats físiques.

 

 

Hem gaudit força de les activitats però hem acabat molt cansats.

Ha estat una bona experiència.

Mestra d’Educació Física

BIOMEDICINA DIVERTIDA

L’altre dia, el dilluns 9 d’abril, vam fer un taller de biomedicina.

El primer experiment que vam fer tractava de què un globus s’inflés amb l’ajut de la Marta i el Denís. Vam utilitzar bicarbonat i vinagre, el Denís va aguantar la proveta amb vinagre mentre que la Marta ficava el bicarbonat dins del globus. Després la Marta va posar el globus a la boca de la proveta i el globus es va inflar.
El segon experiment tractava de com saber si algun menjar era de mentida o de veritat. Llavors el científic va tallar una ceba i ens va repartir un microscopi a cada taula. Ens va ensenyar les cèl·lules de la ceba i així vam aprendre a diferenciar un menjar de veritat a un de mentida.

En el tercer experiment, ens van donar un got amb una mica d’aigua, ens la vam ficar a la boca i després la vam tornar al got. Ens van repartir unes pipetes per agafar l’aigua amb saliva i ficar-la a una proveta. Desprès ens van repartir sabó i alcohol. Vam agafar el sabó i l’alcohol i els vam ficar a la proveta. Els vam barrejar i va sortir el nostre ADN.

Ens va agradar molt, va ser molt divertit.

Andrea, Nerea i David

Sortida al camp de Beisbol (6è i 5è)

El passat 15 de Març 6è i 5è vam anar al camp de Beisbol de les 10h a les 12:30h del mati

Quan vam arribar vam fer uns equips barrejats 5è i 6è. Després d´això hi havien tres professors que cadascú anava amb un grup. Amb un d’ells ens vam posar en parelles i ens passàvem una pilota de beisbol i l’agafàvem amb un guant.
El segon exercici que ell ens va proposar va ser que per separat havíem de llençar la pilota a l´aire i agafar-la amb el guant.

El segon professor ens van dir que féssim tres grups.

Llavors hi havien 4 bases i cada equip havíem de córrer cap a la base que ens deien.

Amb el tercer professor havíem de donar-li amb el bat a la pilota que estava posada a un T-bat.

Per últim vam fer dos mini partits de Beisbol amb el nostre equip, el professor ens llançava la pilota.

 

Ens va agradar moltíssim !!!

Alumnes de 6è

 

ESMORZEM BÉ!

El passat divendres van venir dues infermeres per explicar-nos i treballar l’educació en quant a l’alimentació, concretament els esmorzars, l’àpat més important del dia. Hem de saber combinar els làctics, els cereals i les fruites; no hem de prendre tants dolços i aliments processats com són les pastes.

Ens van donar una enquesta que tenia preguntes relacionades amb la vida saludable. La salut és important per créixer bé i ser més intel•ligents. Uns dels consells és dormir les hores necessàries per tenir energia. Hem de menjar sa per evitar diabetis, obesitat i càries.

Quan vam entrar al menjador ens vam trobar moltes taules i cadires per seure. A les taules hi havia molts gots i plats amb pots d’oli. Al fons hi havia una taula amb aliments i nosaltres havíem d’elaborar-nos un esmorzar saludable.

El que teníem per menjar era pa integral, xocolata, iogurt, mandarina, galetes integrals, formatge, aigua, llet, Nesquik i també cereals. Eren bons i sans i, sobretot era saludable.

L’activitat va estar molt bé i ens va agradar molt, perquè vam aprendre més del que sabíem sobre la piràmide dels aliments. Després ens van donar l’esmorzar, al final estàvem molt plens. Tot això ens ha ensenyat a esmorzar bé i sa.

 

Pescaitos

Els/les alumnes de cinquè vam decidir fer un petit homenatge al petit Gabriel Cruz, desaparegut i posteriorment assassinat el 27 de febrer d’aquest mateix any.

Vam parlar sobre el tema i vam decidir escriure-li  unes paraules plenes de bons sentiments .

Aquest va ser el resultat…

Taller de robòtica amb l’IES Bellvitge

El dia 9-3-18 van venir uns alumnes de 3r d’ESO de l’IES Bellvitge i ens van ensenyar com fer servir un robot que funcionava amb un programa, van fer-nos una petita classe de robòtica.

Ens vam dividir en 6 grups de 5 alumnes i es va posar un alumne de 3r d’ESO amb cada grup.

Vam fer que el robot es mogués fent servir un ordinador amb el programa que ens van dir. Per exemple vam aprendre que el cotxe vagi recte o que doni la volta …

Al final ens van deixar una estoneta per fer un programa per fer moure el cotxe i els vam  ensenyar la programació que havien fet.

Montse i Abril

 

 

 

 

 

 

 

ANEM AL TEATRE

La setmana passada vam anar al teatre. L’obra que vam veure es deia “Quadres d’una exposició”.

Vam anar a veure l’obra al teatre Joventut. Tractava sobre els quadres d’una exposició. La gent que anava a l’exposició es fixava en un quadre i feien com si entressin dins. Llavors sortien uns ballarins i el representaven fent dansa clàssica. Us expliquem algun exemple:

A un dels quadres sortia un dibuix d’una reina. Quan els ballarins surten a ballar, es va esborrant la reina. Una mica abans del final de la dansa es veu com el pintor torna a dibuixar-la.

A un altre dels quadres, sortien pollets de diferents colors.

Quan comença la dansa es veu com cauen plomes i surt la Mona Lisa amb un bec. Quan està a punt d’acabar el ball, la faldilla que portaven es va inflant i acaben convertint-se en ous ferrats.

Va ser molt entretinguda!!

Alumnes de 5è

SEGON TALLER CIENTÍFIC. LA NANOCIÈNCIA

El dilluns 19 de febrer, va venir a visitar-nos en Marc un científic, ja era la segona vegada que ens visitava. A 6è ens va fer el taller la Carla.   Ens van explicar una mica el que era la “nanociència”.

La NANOCIÈNCIA és la ciència que investiga els àtoms i les coses tan petites per a l’ull humà que s’han de veure i/o investigar en un microscopi.

El primer experiment era de que el líquid es podia fer sòlid. Van sortir dues persones que van barrejar dos líquids, un transparent i l‘altre mig transparent de color verd groguenc. En uns segons es va formar una massa enganxosa casi sòlida!

El segon experiment va ser de mesclar un líquid vermell (vinagre), un altre groc (oli)  i un últim blau (aigua amb colorant).

Els vam posar tots junts en una ampolla i pensàvem que s’anaven a barrejar, però no va ser així… Es van quedar separats i va ser al·lucinant!!

El tercer experiment el vam fer nosaltres. Ens van posar unes safates amb un got amb coca-cola amb una substància, una pipeta i un altre got amb un líquid especial. Vam xuclar amb la pipeta una mica de coca-cola, la vam deixar caure al líquid a poc a poc i es formaven unes boletes que després vam treure amb un col·lador.

 

També ens van dir que per saber si una aigua està contaminada necessitàvem un líquid especial de color lila.

Ens van posar tres gots, un amb aigua de piscina, un altre amb aigua de l’aixeta i un tercer amb vinagre amb aigua.

A cada got vam posar 4 gotes de líquid lila. Els dos líquids que més van canviar de color volien dir que l’aigua estava contaminada i el que menys va canviar, no.

 

 

Ens va agradar molt aquesta experiència, va ser molt divertit.

Alumnes de Cicle Superior

ANEM AMB BICICLETA

El passat 14 de febrer vam anar d’excursió a la Farga per aprendre més coses sobre la bicicleta i els senyals de trànsit.

Allà vam veure un grup de guàrdies urbans i ens van dividir en tres grups: Un pel circuit d’habilitats, un altre pel circuit de trànsit i un amb els voluntaris de la Creu Roja.

Al circuit d’habilitats vam fer ziga-zaga a sobre de la bicicleta, vam aprendre a circular per una rotonda, a portar el vehicle per sobre de fustes, a conduir la bicicleta per una línia estreta, a pujar i baixar rampes i, sobretot, a fer l’STOP ja que calia mirar a dreta i esquerra.

Al circuit de trànsit alguns vigilàvem les infraccions que feien els que anaven en bicicleta. Alguns es van saltar el semàfor en vermell i altres van agafar un carril en sentit contrari. Va ser molt divertit.

Els voluntaris de la Creu Roja ens van ensenyar el PAS (Protecció, Avisar i Socórrer) i el PLS (Posició Lateral de Seguretat). És molt important demanar ajuda i protegir la zona de l’accident per evitar més ferits. També vam entrar a dins de l’ambulància i ens van explicar on eren les gases, l’oxigen, els medicaments, etc.

La nostra opinió personal és que ha estat molt divertit i interessant perquè ens han ensenyat d’una manera divertida i original.

 

La classe de 5è