Comencem el treball amb Scratch

Durant el primer trimestre hem fet un tastet d’Scratch. Scratch és una eina informàtica que ens permet treballar el llenguatge de programació i ens serveix per aprendre a programar a través del joc i l’experimentació. Amb aquest treball anem introduir el pensament computacional.

En aquest 2n trimestre comencem a fer un treball més específic d’Scratch. Des de l’Xtec ens proposen unes sessions molt pautades per anar aprofundint en aquesta eina.

Us deixem l’enllaç de les sessions que anem treballant a continuació:

Sessió 2 d’Scratch

Sessió 3 d’Scratch

Escalada

Els alumnes de 5è i 6è hem fet una sortida d’escalada. Un dia vam anar els de sisè i un altre els de cinquè.

Un cop allà vam fer dos grups. Vam començar fent una “carrera” on havíem de superar uns cons, passar per un túnel i superar algunes proves més.

Després un grup va escalar amb arnés i
cordes i altres a jugar a “terra, mar i cel” .

Per acabar ens vam tirar per la tirolina i ens ho vam passar molt bé!!!

 

Va ser una experiència nova!.

Alumnes de Cicle Superior

JAUME PITARCH

El passat dimecres 15, pel matí els de 6è, vam fer una excursió al Centre d’art Tecla Sala  a veure una exposició i fer un taller.

A l’exposició vam veure diferents obres relacionades amb ell: escultures, pintures, texts, vídeos.
Unes  escultures eren visuals i les altres eren instal·lacions.
Vam aprendre que tot  és possible si  tenim  paciència i ho intentem.
L’obra preferida d’alguns va ser la que es titula “euro”. Aquesta obra ens agradava perquè és original i perquè un euro pot valer un milió de coses.

Després de veure l’exposició vam experimentar nosaltres amb objectes intentant fer construccions amb equilibri.

 

 

 

Els companys de cinquè també han fet aquesta sortida però ells han anat el dimecres 22.

Ángela, Ainoa, Juan, Abril i Marcos

CAN RIERA: ELS PRIMERS HUMANS

El divendres, 17 de novembre pel matí, vam anar a Can Riera, al casc antic d’Hospitalet.  Allà vam fer un taller sobre els Prehistòrics.  Estava dividit en dues parts. La primera el Rubèn, que era el nostre monitor, ens va explicar com era la vida al Paleolític i al Neolític. Durant la segona part, vam fer tallers pràctics de la Prehistòria. El primer taller consistia en fer un forat a una pedra amb una eina inventada pels primers humans. La Marta era una crack fent forats a les pedres per després fer-se collarets!! Era una feina molt dura…

Al segon taller vam fer ceràmica. Havíem de modelar recipients i després guarnir-los amb petxines. Alguns van quedar molt originals! El següent taller havíem de dibuixar pintures rupestres. Nosaltres ho teníem més fàcil perquè utilitzàvem pintura normal, però els primers humans havien d’enginyar-se-les per treure els colors de la sang d’animals, del fang, de les pedres, del carbó… Creien que tenien poders màgics per obtenir una bona caça. Per últim, vam tirar amb arc. Simulàvem que estàvem caçant un ós petit. El Samuel i el Diego haurien estat uns fantàstics caçadors perquè tenien molta punteria.

Vam aprendre molt i ens ho vam passar pipa!!

Esperem que us hagi agradat aquest article.

 

 

 

Els superagents de la Katti

El dimarts vam anar al teatre a veure una obra sobre seguretat vial.

La història comença amb un video que ens dona a  conèixer als tres polis. Un dia s’anaven de vacançes i el telèfon va sonar, era la Katti, pero no volien contestar perquè sino adéu vacances!!!! Pero al final el van agafar i es van quedar sense vacances perquè tenien un nou cas, les senyals havien desaparegut!!!

Era el Doctor Que que havia robat totes les senyals de tràfic.  Els va enviar un missatge dient que tenien 24h per portar-li totes les rodes dels transports de la ciutat i si no cremaria les senyals.

Un dels superagents es va disfressar de senyal i va anar al castell del Doctor Que per deternir-lo però els soldats del doctor el van descobrir i el van capturar. Llavors, els altres dos superagents van anar a rescatar-lo i a detenir al Doctor. Finalment ho van aconseguir i van obligar  al Doctor Que a posar tots els senyals de tràfic i a pintar els passos de vianants.

Així acaba la història, ens va agradar molt!!!!!!!

Inés, Carlota i Albert

Castanyada a l’escola

castanyada 2017 (101) (Copy)

La castanyada va ser molt divertida. Infantil va estar amb la castanyera i alguns van estar menjant castanyes. En canvi nosaltres ( primària ), vam estar fent jocs i tots nosaltres portàvem un numero a la mà de 1 al 10. Els jocs eren també de 1 al 10 i cada joc amb un/a mestre/a. Després vam menjar castanyes i vam beure una beguda que ens P1020716 (Copy)posaven al got de plàstic que ens van donar. També va ser l’aniversari d’una companya de la nostra  classe.

Noa, Naira i Joana ( de la classe de 5è )

Viatgem a l’Edat Mitjana

El 25 d’octubre hem anat a Can Riera a fer una activitat que es diu “Medievàlia”.

Primer ens van fer un repàs del que va passar a l’Edat Mitjana amb diapositives i petites dramatitzacions.

20171025_114125 (Copy)

Després vam pintar un escut personal que podien relacionar amb el cognom, les aficions o el lloc on vivim. 20171025_114144 (Copy)

 

 

 

 

A continuació vam fer un punt de llibre escrivint el nom en llatí amblletres gòtiques.  Vam fer servir una ploma i tinta xinesa i vam tenir alguns problemes perquè es tacava el que escriviem.

20171025_164619 (Copy)

Alumnes de sisè

El mètode científic: quin altre si no?

Aquesta setmana, a l’escola, hem començat amb el Programa tàndem fent uns tallers científics. A Cicle Superior hem fet el taller “El mètode científic: quin altre si no?”

Hem anat al laboratori on un noi que es deia Marc ens han explicat diferents experiments i ens ha parlat de les 3 normes que havíem de respectar:

  1. Estar en silenci.
  2. Escoltar
  3. Parar atenció.

Els voluntaris per fer els experiments van ser el Diego, el David, l’Andrea, el Cristian i la Carlota.

  1. GLOBUS DINS D’UNA AMPOLLA

Un dels experiments que vam fer va ser com inflar un globus dins d’una ampolla buida. Ho vam intentar bufant i no es podia. Després ho vam provar amb una altra ampolla que portava un forat a sota i ho vam aconseguir.

g1g2

  1. GLOBUS D’HELI20171004_115906 (Copy)

Un altre dels experiments va ser el globus d’heli.  Consisteix en posar vinagre a un Erlenmeyer i bicarbonat de sodi  a un globus. Girem el globus  i l’enganxem a l’ampolla i s’infla! Perquè? Perquè el vinagre i el bicarbonat quan s’ajunten produeixen una espècie d’heli.

  1. OU A DINS D’UNA AMPOLLA

20171004_120842 (Copy)També vam aconseguir fer entrar un ou dur pelat dins d’un matràs. En principi no cabia però el Marc va agafar un tros de cotó, el va encendre i el va ouposar dins del matràs. Quan la flama encara era encesa, va posar l’ou a la part de dalt de l’ampolla i l’ou va entrar sol.

4. L’ESPELMA I L’AIGUA

20171004_121411 (Copy)En l’últim experiment que vam fer, vam posar una espelma a un plat que tenia aigua tenyida de vermell i la vam encendre.

La vam tapar amb una ampolla buida i després d’una estoneta l’aigua va començar a pujar sola per l’ampolla.

Va ser a·lucinant!!

Text alumnes de 5è. Imatges alumnes de 6è

El començament de 6è

El primer dia d’escola vam començar com sempre a les 9h. Vam explicar com ens havien anat les vacances i després ens van explicar com era el 6è curs. Esperem que no sigui tan difícil com 5è.

La nostra tutora és la mateixa de l’any passat.

A l’hora del pati ens vam retrobar amb tots els companys i companyes de l’escola.

Per la tarda ens van donar l’agenda i vam fer classe normal.

El primer dia, a la majoria, se’ns va fer molt curt.

Avui, després de casi una setmana des de l’inici del curs, hem fet el nostre primer examen.

És el nostre últim any a l’escola i ens hem d’esforçar tots en els estudis i en el bon comportament.

 

Que esperem de 6è

Creiem que 6è serà complicat i una mica trist, perquè és el nostre últim any a l’escola i després marxarem a l’institut i alguns ens separarem.

Pensem que serà un curs divertit perquè, com que som els grans de l’escola, farem coses diferents als altres anys com per exemple anar al Tibidabo a final de curs, tindrem la responsabilitat de vendre llibres per Sant Jordi, aprendrem a tocar la cançó de Nadal amb la flauta, diseccionarem un peix per veure-hi les seves parts, ajudarem en l’organització de les celebracions…

Segur que al final del curs la majoria plorarem perquè deixem l’escola i ens separem dels nostres companys/es.