Projectes d’escola

  • Ampliació del projecte de llengua anglesa

Al cicle mitjà i al superior (3r i 4t, 5è i 6è de primària) treballem àrees curriculars en llengua anglesa com són la música i la plàstica. La finalitat del projecte es formar alumnes competents en l’àmbit lingüístic de llengua anglesa.

Per aquest motiu, l’alumnat realitzarà les sessions de plàstica “ARTS” amb tallers de grups reduïts d’anglès dins l’aula que els permetrà realitzar  les activitats en llengua anglesa amb un nivell més personalitzat que afavoreixi l’expressió oral.

Paral·lelament, i només a 4t, 5è i 6è de primària, la música també s’inicia en continguts de llengua anglesa. És per aquest motiu que una de les sessions setmanals continuarà en llengua catalana mentre que l’altra sessió “Let’s play the recorder” es realitzarà en anglès . Es tracta d’un projecte per estimular l’aplicació dels coneixements de llengua anglesa adquirits en un entorn diferent, la música; i on es farà un treball d’expressió oral i vocabulari específic musical en anglès que ens permetrà augmentar la capacitat de lectura de partitures musicals. És una activitat completament pràctica on l’alumne haurà d’aplicar els seus coneixements musicals adquirits amb la interpretació de partitures a través d’un nou instrument, la flauta dolça.

  • Els escacs a l’escola (Primària)

El Departament d’Ensenyament col·labora amb les Universitats de Girona i Lleida, i amb la Federació Catalana d’Escacs per introduir el joc dels escacs a l’escola com a eina educativa, dins l’horari lectiu en escoles d’educació infantil i primària.

La Universitat és la responsable del projecte i del seu seguiment i avaluació, mentre que la Federació es responsabilitza de la formació i aporta el programa i els tècnics que la impartiran.

Des de fa més de 30 anys, s’han realitzat investigacions a diversos països (Estats Units, Veneçuela, Argentina, Canadà…) que han conclòs que la pràctica del joc dels escacs té una influència important sobre el desenvolupament de diverses habilitats cognitives i socials de les persones que el practiquen, i que és una eina pedagògica molt potent. És per això que el Departament d’Ensenyament vol col·laborar en aquesta experiència de recerca d’introducció dels escacs a l’escola.

escacs

  • Centre formador d’estudiants en pràctiques

El nostre centre ha estat seleccionat pel Departament d’Ensenyament com a escola formadora d’estudiants en pràctiques dels graus de mestre pel període 2013 – 2017 tal i com queda registrat en la resolució ENS/1638/2013 del 22 de juliol.  És per aquest motiu que al llarg d’aquest temps, l’escola tindrà mestres en pràctiques ajudant i col·laborant amb nosaltres.

  • Tallers internivells de plàstica (Cicle Inicial)

El curs 2012 – 2013 ampliem l’oferta de projectes de centre i ens iniciem en el treball per tallers en l’àrea de plàstica, un dels quals serà en llengua anglesa. Una metodologia basada en la pràctica i ús de tècniques artístiques per millorar les manualitats que es facin a l’aula. Permet reduir la quantitat d’alumnes per grup i una atenció més propera i personalitzada amb els nostres alumnes. A més a més, l’activitat la durem a terme amb alumnes de 1r i 2n curs de primària barrejats (internivells), afavorint el treball cooperatiu entre ells i que els permetrà relacionar-se millor amb altres companys de l’escola.

  • Escoles Verdes

A partir del curs escolar 2011 – 2012, el nostre centre formarà part del projecte Escoles Verdes amb la finalitat i el compromís d’afrontar, des de l’educació, els nous reptes i valors de la sostenibilitat.

Un cop realitzat i aprovat un Pla de cohesió ambiental i portat a terme el Pla d’Acció, l’escola ha sol·licitat l’atorgament del Distintiu d’Escola Verda. Aquest Distintiu consisteix en un certificat de la Generalitat de Catalunya i una placa per col·locar en el centre.

Aquesta placa està penjada juntament amb el nom de l’escola.

  • Escola i Salut

Mitjançant aquest projecte pretenem potenciar  hàbits saludables en els nostres alumnes, per això fem les següents actuacions:

  1. El dimecres mengem fruita.
  2. No repartim llaminadures als aniversaris.
  3. Fomentem l’hàbit de rentar-se les dents després de dinar.

  • Projecte de Lectura  ILEC (primària)

Degut a la importància que té la lectura, tal i com marca les instruccions d’inici de curs, l’escola desenvoluparà un pla lector per primària. Les actuacions que durem a terme són les  següents:

  1. Lectura de 30 minuts diaris.
  2. Implantació de la 6a hora “ Llegim” que es desenvoluparà durant 1 hora setmanal.
  3. Lectura d’un llibre obligatori en català, castellà o anglès depenen del nivell(que facilitarà l’escola a tot l’alumnat a través del projecte de reutilització de llibres).
  4. Desenvolupament del projecte Apadrinament Lector amb alumnat de 1r i 4t de primària.
  5. Visita d’un contacontes per fer activitats d’animació a la lectura i fomentar hàbits i rutines positives en vers ella.

  • Projecte de Llengua anglesa.

Tal i com s’indica en les instruccions d’inici de curs, la llengua anglesa ha tenir un predomini important en les activitats que es desenvolupen al centre. És per aquest motiu que l’escola inicia l’aprenentatge de la llengua anglesa en l’educació infantil: P3, P4 i P5, els quals tenen una hora setmanal per poder-la treballar.

A primària, la llengua anglesa també té un paper molt important ja que es desenvolupen tres sessions setmanals pel treball d’aquesta llengua, donant-li la mateixa importància que a les dues llengües oficials: el català i el castellà.

  • Projecte de Mobilitat Segura

Aquest projecte es va iniciar fa 2 cursos quan la nostra escola va participar en el pla pilot de mobilitat segura que es feia a totes les escoles de Guissona. Aquest projecte s’ha continuïtat i es treballa a tots els cursos a l’àrea de medi a primària i a descoberta de l’entorn a Infantil.

Al llarg d’aquest curs estan planificades les següents activitats:

  1. Parc del trànsit pels alumnes de primària.
  2. Visita dels mossos d’esquadra a l’escola i bombers (P3, P4 i P5)

  • Projecte Interdisciplinari d’escola

Durant el segon trimestre es farà un projecte interdisciplinari d’escola sobre un tema vertebrador i es treballarà a totes les classes i dins de totes les àrees del currículum afavorint el treball per competències i per capacitats.

A més a més, a primària, es desenvoluparà l’àrea d’informàtica de manera interdisciplinària, tal i com marca el currículum. Iniciem així, un treball per competència digital en totes les àrees del currículum.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *