RADIoral: Estratègia Social EDUcre@ en el foment de l’escolta activa i l’expressió oral en educació

RADIoral 2009.-

Estratègia Social EDUcre@ en el foment de l’escolta activa i de l’expressió oral educativa.

1.- Trajectòria.- RADIoral és el resultat de l’experiència de Ràdio Entorn Cooperant (RÈC) que en febrer de 2009, es compleix els XX anys de l’inici a la ràdio municipal SPSP amb la ràdio escolar CERADAI: cera-RÀDIO. Premi MICRO en 1991.

2.- Justificació.- Des del model Sistèmic Competèncial CERADAI el foment de l’escolta activa i de l’expressió oral parteix de les necessitats educatives emergents d’acord als projectes lingüístics i de convivència de cada centre educatiu, com una tasca quotidiana i normalitzada en la vida escolar, familiar i de l’entorn.

3.- RADIoral suposa tenir en compte uns passos i es troba dins de l’ajut EDUcert(R) d’ENTRENA com a model sistèmic competencial CERADAI. Vegeu PROTOCOL EDUcert www.educert.cat Art. 2, punt 4 d  .

Els passos de l’estratègia social educativa en creativitat RADIoral són:

                    3.1.- RA       En el context de la ràdio    RA: Ràdio Acció.- Per exemple en el Tarragonès la ràdio SPSP i al Priorat ràdio Falset.  Vegeu PROTOCOL EDUcert www.educert.cat Art. 2  punt 4 b.

                    3.2.- DI  Diagnosi de la Intervenció de recursos per a la gravació i per a l’emissió en el centre educatiu, en la família i en els agents i espais de l’entorn. Detecció de necessitats de sensibilització, de recursos i de formàcio microEDU, per competències sistèmiques. Aquesta formació la durà a terme l’agència CERADAI-Institut cooperant restant a disposició dels equips docents, dels agents d’entorn i de les famílies. En el cas del professorat CERADAI-Institut pot sol.licitar el reconeixement de cursos de 30 hores per aquesta finalitat.

                   3.3.- OR Organització i optimització de Recursos a l’aula, al centre educatiu, a la família, als agents d’entorn i al territori.

                   3.4.- AL  Avaluació Alternativa del procés RADIoral dins del període d’un curs i per trimestres.

4.- Elaboració de treballs de sensibilització per a l’optimització de recursos psicosocials de RADIoral. Com el cas del treball de Miriam Bujaldon  “EXPRESSA’T” en el practicum de pedagogia de la URV. Exposa’t en la mostractiva i subhasta cooperant EDUcre@ 2008.

Vegeu www.educert.cat     dreta blocs  cliqueu   EDUcre@

http://blocs.xtec.cat/educrea/2008/12/03/guio-de-lacte-educre-2008

I per a veure el ventall de possibilitats

http://picasaweb.google.es/mostracooperanteducrea/RADIORAL

5.- Avaluació de l’Estratègia Social RADIoral 2009 des de la formacció F3 ENTRENA a finals de 2009.-