Activitats d’acomiadament

imagen garciaEls nostres fillols i filloles han dibuixat un escut del nom o cognom del seu padrí i primer els han penjat a l’institut i després els han entregat.

Saber l’origen, la història i l’escut del teu cognom té un gran valor i més si te’l dóna el teu fillol/ola.

Els fillols els realitzen amb molta il.lusió i no deixa de ser un regal molt personal als seus padrins/ines.

Activitats diada de Sant Jordi

Les nostres parelles de padrins i fillols s’han anat trobant per parlar de llibres i compartir lectures a la biblioteca un cop iniciat el projecte d’apadrinament lector.

Dinamitzar el gust a la lectura ja forma part del nostre projecte de centre.

Ens hem trobat amb molts alumnes que són grans lectors i lectores i que volen transmetre les seves experiències a d’altres alumnes.

Us animo a continuar llegint i compartir les vostres lectures!!

“La lectura de un libro es la fortuna de un niño”

Apadrinament lector

Durant el tercer trimestre hem volgut iniciar el projecte d’apadrinament lector per tal d’enfortir-lo el curs vinent.

Els fillols/es i els padrins/ines voluntaris han vingut a la biblioteca els patis dels divendres per compartir lectures i debatrar-les.

Els padrins/ines explicaven als seus fillols aquelles lectures que els van captivar i els incitaven a la lectura del llibre. Passada una setmana, i un cop realitzada la lectura per part dels fillols, compartien l’experiència de la lectura.

Volem animar pel curs vinent a que els nostres alumnes gaudeixin d’aquesta experiència tan enriquidora.

Activitat del dia mundial de la poesia

ea32631ca332a450dd722987b34356fc1Durant unes setmanes abans les parelles voluntàries de padrins i fillols han escollit els poemes que volien recitar a la celebració del dia mundial de la poesia, que va ser el de març.

S’han llegit poemes tant de producció pròpia per part dels nostres alumnes com d’autors als dos patis.

L’apadrinament està lligat a la POESIA!!!

Activitat del dia internacional de la llengua materna

Els fillols/es de 1r d’ESO han seleccionat uns poemes o fragments escrits en les seves llengües maternes i els han llegit a les classes de 4rt.

L’experiència ha sigut molt satisfactòria, doncs hem vist la riquesa de llengües maternes que tenim al nostre centre des d’un punt de vista alegre i participatiu.

Gràcies a tots i a totes els/les participants que sense vergonya han llegit públicament als seus padrins de 4rt.

Celebració de Nadal

Els nostres fillols han començat a escriure en un llibret en blanc un conte nadalenc i l’han donat al seu padrí/ina per tal de finalitzar-lo.

L’experiència ha donat uns contes molt originals i sense oblidar l’esperit nadalenc.

Dedicatòria d’un fillol al seu padrí:

“Para Navidad te pido un reloj que sepa detenerse en los mejores momentos de tu vida”

Activitat dia internacional contra la violència de gènere

Les parelles de padrins i fillols han creat uns missatges amb emoticones per la no-violència de gènere.

L’exposició del mural ha durat quinze dies a la vidriera de sortida al pati.

Les emoticones ens han fet pensar durant uns dies i ens ha sensibilitzat per fer possible un canvi.

Diada de la Pau

img_5519img_5510IMG_4185Els fillols i els padrins han fet la dinàmica de la pau i ja tenim campió/ona de la pau de cada grup.

També han escrit llibres blancs per a la pau i han fet un mural on han exposat els seus diplomes, fotos i llibrets.

La pau no és un cop de vent sobtat,
sinó la pedra en la qual cada dia
cal esculpir l’esforç de conquerir-la.

Miquel Martí i Pol.

Presentació de les parelles curs 2016/17