Medi Natural -Unitat 9-

Al llarg d’aquest segon trimestre, podreu trobar al blog de cinquè els temes de Medi Natural en format àudio.

L’objectiu d’aquest recurs és facilitar l’aprenentatge, la comprensió i l’estudi dels continguts que treballem a l’aula. Es tracta d’una prova pilot duta a terme per la mestra de suport de Cicle Superior en col·laboració amb els tutors.

A finals del segon trimestre, es valorarà la repercussió que ha tingut en l’èxit escolar dels alumnes i es decidirà la seva continuïtat.

Àudios

Fish and Chips

El passat dijous 28 de gener, vam anar a Barcelona a participar al programa de televisió “Fish and Chips” que emet el canal “Super3” els dissabtes al matí. Vam patir una petita indignació pel fet que l’hora d’entrada a plató es va fer esperar degut al retard en altres programes, però va valdre la pena. I que si va valdre la pena! Va ser espectacular! I a més a més, els nostres companys de sisè, que representaven la nostra escola, van ser els guanyadors.

Dia Escolar de la No Violència i de la Pau

Avui ha estat el dia internacional escolar de la no violència i de la pau. A l’escola vam estudiar alguns personatges amb molta influència sobre aquest tema com van ser Teresa de Calcuta, Nelson Mandela, Martin Luther King i com no, Mohandas Gandhi.

També hem fet una arbre amb fulles plenes de desitjos. I entre altres coses, alguns alumnes van fer uns cartells. Aquí en teniu un.

New_1_IMG_20160125_110755806

Visita a la llar d’avis

El passat dijous 19 de novembre a la tarda, els nens i nenes de 5èA vam anar a visitar la llar d’avis. Ens ho vam passar d’allò més bé, tant els petits com els grans. Vam boletes de coco amb llet condensada i més tard vam jugar al bingo.

Sortida Cosmocaixa

El divendres 6 de novembre, els nens i nenes de 5è van anar a Barcelona a visitar el Cosmocaixa. L’hora i mitja passada d’autobús es va fer llarga però a dintre del Cosmocaixa els va faltar temps. Van quedar força sorpresos en moltes de les coses que van poder veure i tocar.

Publicat dins de General | Envia un comentari

Nombres romans i ordre d’operacions

Aquí us deixem un “traductor” per tal que practiqueu a casa amb els nombres romans, tant per passar-los a aràbics o viceversa.

Com escrivim el 999? I el 3.898?

numeros romansmes nombres romans

També podeu anar practicant amb l’ordre de les operacions. Haveu de clicar sobre “quatre operacions amb parèntesi (grau 4-5)” i picar a “fulla html”. Allí a sota veureu les solucions.

Practiquem les matemàtiques

Aquí us deixem una mar d’activitats on podeu passar una bona estona i aprenent. Hi han activitats de càlcul mental i de tot tipus d’estratègies per fer un bon ús del cervell.

jocs matematics

Ens posem les piles!

Benvinguts al curs 2015-2016!

Aquest és un curs nou per a tots nosaltres i esperem aprendre moltes coses noves entre tots i totes.

Per començar, us proposem una activitat per entrenar el càlcul mental. Segur que cada dia ho fareu millor, ànims!

Estigueu molt atents a les novetats del bloc! 😀

màquina

TREBALLEM LA NOTÍCIA

Aquest curs, a les classes d’expressió escrita, hem estat treballant la notícia. N’hem llegit, n’hem comentat, n’hem estudiat les parts que la formen i quan vam tenir ben clar com es redactava, en vam inventar una.

Les notícies les podem rebre des de molts mitjans de comunicació, premsa escrita en paper o digital, ràdio, televisió,… i nosaltres vam voler fer com els periodistes de veritat i vam muntar el nostre propi telenotícies.
Aquí teniu el resultat. Les notícies són de ficció, eh!!!

A veure quants arribem a ser reporters!!

Publicat dins de Treball de llengües | Envia un comentari

VISITEM LA BIBLIOTECA PÚBLICA

El dilluns dia 9 de febrer, els alumnes de 4t vam fer una visita a la Biblioteca Municipal per conèixer les noves instal·lacions i el seu funcionament.

Ens van ensenyar els diversos espais, que han quedat molt bonics, i com s’organitza una biblioteca per tal que poguem trobar tot allò que busquem.

Al finalitzar, ens tenien preparada una petita gimcana per poder posar en pràctica tot allò que havíem après durant la visita. Va ser molt divertida.

Creiem que és un espai molt útil i necessari al poble, així que el visitarem sovint, tant per buscar informació com per gaudir de la lectura i activitats que hi organitzin.

Publicat dins de General | 1 comentari